JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Frå Jonathans loft

Jonathan Wilson er tilbake i sin barndoms dal.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Jonathan Wilson har laga eit nytt album som kjem ut 6. mars.

Jonathan Wilson har laga eit nytt album som kjem ut 6. mars.

Foto: Unger Anthon / AP/ NTB scanpix

Jonathan Wilson har laga eit nytt album som kjem ut 6. mars.

Jonathan Wilson har laga eit nytt album som kjem ut 6. mars.

Foto: Unger Anthon / AP/ NTB scanpix

3110
20200228
3110
20200228

Rock

Jonathan Wilson:

Dixie Blur

Bella Union/Border

Ein dag sit du der med boksen med polaroidfotografi, og minna i sepia stikk i deg, om faren med bilen og mora med flaska ho delte med deg, og då gjer tanken seg gjeldande: Hugs å fortelje dei kor glad du er i dei når du har dei der, ein gong til, og så ein gong til.

Den bittersøte nostalgien i «’69 Corvette» er eit høgdepunkt på Jonathan Wilsons nye album Dixie Blur, sjølve provet på at ein liten song kan opne seg som ei øskje du leitte fram på eit nedstøva loft.

Luksuriøs vellyd

Når Wilson har dukka opp på desse sidene rett som det er dei siste åra, er det fordi han har vore produsent på fleire plater eg har løfta fram, av artistar som Father John Misty, Laura Marling og – ikkje minst – på Roger Waters-utgivinga Is This The Life We Really Want? (2017), noko som gav han ein sentral plass på turneen som følgde, der han meir eller mindre tok på seg den potensielt noko krevjande rolla som David Gilmour då dei framførte Pink Floyd-materialet.

Det dreier seg altså om ein mann som både er ein framifrå musikar og ein medrealisator av dei sterke kunstnarlege visjonane til andre artistar. Og ganske rett: Dixie Blur er ei plate full av luksuriøs vellyd, nydeleg framført av Wilson sjølv og eit framifrå knippe musikarar i studioet Sound Emporium i Nashville. Særleg vil eg trekkje fram det Mark O’Connor bidrar med på fele, eit element som løftar songar som til dømes nett «’69 Corvette» til eit nytt nivå. Medprodusent Pat Sansone (Wilco) har også spela ei sentral rolle.

«’69 Corvette», som fekk følgje av ein tilhøyrande musikkvideo med amatørfilm frå familiearkivet, vitnar om ein sjølvbiografisk og beint fram personleg impuls som har vore viktig for Wilson i arbeidet med både ord og tone på Dixie Blur. Dette er også reflektert i ei slags tilbakevending frå Los Angeles, der han har budd og arbeidd dei siste 15 åra, til ein sørstatskontekst – Wilson voks opp i North Carolina.

Varmt og raust

Dixie Blur er eit varmt og raust album, like sjangermedvite og smart som tidlegare soloplater, som Fanfare (2013), som eg melde på desse sidene då plata kom ut for sju år sidan. Som låtskrivar er likevel Wilson litt ujamn. Ein song som «In Heaven Making Love» vert litt for tullete til å få ein plass i selskap med songar som «’69 Corvette» og den jazza elegansen i eit spor som «Just for Love». Og «Oh Girl» er litt for slapp og slepphendt med klisjeane og får meg til å lure på om Wilson trong 14 songar og 56 minutt med speletid for å lage den beste utgåva av Dixie Blur som han kunne.

Dette bør ikkje forhindre folk frå å ta turen til Sentrum Scene når han gjestar den første dagen i april månad. Med ein kvalitetssikra lydproduksjon og eit fint knippe låtar frå det som etter kvart har vorte sju studioplater, er det duka for ein fin vårkveld med Wilson og co. på scenen – og eg er viljug til å setje nokre kroner på at «’69 Corvette» er å finne i repertoaret.

Dixie Blur er til sals frå og med 6. mars.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Jonathan Wilson:

Dixie Blur

Bella Union/Border

Ein dag sit du der med boksen med polaroidfotografi, og minna i sepia stikk i deg, om faren med bilen og mora med flaska ho delte med deg, og då gjer tanken seg gjeldande: Hugs å fortelje dei kor glad du er i dei når du har dei der, ein gong til, og så ein gong til.

Den bittersøte nostalgien i «’69 Corvette» er eit høgdepunkt på Jonathan Wilsons nye album Dixie Blur, sjølve provet på at ein liten song kan opne seg som ei øskje du leitte fram på eit nedstøva loft.

Luksuriøs vellyd

Når Wilson har dukka opp på desse sidene rett som det er dei siste åra, er det fordi han har vore produsent på fleire plater eg har løfta fram, av artistar som Father John Misty, Laura Marling og – ikkje minst – på Roger Waters-utgivinga Is This The Life We Really Want? (2017), noko som gav han ein sentral plass på turneen som følgde, der han meir eller mindre tok på seg den potensielt noko krevjande rolla som David Gilmour då dei framførte Pink Floyd-materialet.

Det dreier seg altså om ein mann som både er ein framifrå musikar og ein medrealisator av dei sterke kunstnarlege visjonane til andre artistar. Og ganske rett: Dixie Blur er ei plate full av luksuriøs vellyd, nydeleg framført av Wilson sjølv og eit framifrå knippe musikarar i studioet Sound Emporium i Nashville. Særleg vil eg trekkje fram det Mark O’Connor bidrar med på fele, eit element som løftar songar som til dømes nett «’69 Corvette» til eit nytt nivå. Medprodusent Pat Sansone (Wilco) har også spela ei sentral rolle.

«’69 Corvette», som fekk følgje av ein tilhøyrande musikkvideo med amatørfilm frå familiearkivet, vitnar om ein sjølvbiografisk og beint fram personleg impuls som har vore viktig for Wilson i arbeidet med både ord og tone på Dixie Blur. Dette er også reflektert i ei slags tilbakevending frå Los Angeles, der han har budd og arbeidd dei siste 15 åra, til ein sørstatskontekst – Wilson voks opp i North Carolina.

Varmt og raust

Dixie Blur er eit varmt og raust album, like sjangermedvite og smart som tidlegare soloplater, som Fanfare (2013), som eg melde på desse sidene då plata kom ut for sju år sidan. Som låtskrivar er likevel Wilson litt ujamn. Ein song som «In Heaven Making Love» vert litt for tullete til å få ein plass i selskap med songar som «’69 Corvette» og den jazza elegansen i eit spor som «Just for Love». Og «Oh Girl» er litt for slapp og slepphendt med klisjeane og får meg til å lure på om Wilson trong 14 songar og 56 minutt med speletid for å lage den beste utgåva av Dixie Blur som han kunne.

Dette bør ikkje forhindre folk frå å ta turen til Sentrum Scene når han gjestar den første dagen i april månad. Med ein kvalitetssikra lydproduksjon og eit fint knippe låtar frå det som etter kvart har vorte sju studioplater, er det duka for ein fin vårkveld med Wilson og co. på scenen – og eg er viljug til å setje nokre kroner på at «’69 Corvette» er å finne i repertoaret.

Dixie Blur er til sals frå og med 6. mars.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Foto: Eduardo Munoz Alvarez / AP / NTB

Samfunn

Ei verdsordning i oppløysing

Internasjonal politikk tek meir og meir farge av dei resultatlause samkomene, med Tryggingsrådet i FN som fremste symbolet på manglande handlekraft.

Bernt Hagtvet
Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Foto: Eduardo Munoz Alvarez / AP / NTB

Samfunn

Ei verdsordning i oppløysing

Internasjonal politikk tek meir og meir farge av dei resultatlause samkomene, med Tryggingsrådet i FN som fremste symbolet på manglande handlekraft.

Bernt Hagtvet
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis