Arkivet: Pompeii igjen
Louise Clare Marshall song den vidgjetne vokalen på slutten av «The Great Gig in the Sky».
Det var i oktober 1971 at Pink Floyd fann vegen til amfiteateret i Pompeii, der dei heldt ein konsert utan publikum, og laga film av det. Eg minnest seine nattetimar i oppveksten der eg sat og såg på bandet framføre songar som «Echoes» og «A Saucerful of Secrets» mellom ruinane. Opptaket fanga eit band på terskelen av sin stordom. Dei hadde enno ikkje gitt ut Dark Side of the Moon (1973).
I fjor fann David Gilmour vegen tilbake til amfiteateret, og heldt to konsertar der. Eit opptak har vore å sjå på kinoar verda over, og no er også albumet ute. Nye Live at Pompeii vekslar mellom klassiske Pink Floyd-songar og Gilmours solomateriale, og kan knapt kallast ei naudsynt utgiving, sjølv om det sikkert var triveleg nok dei to sommarkveldane for dei som var der. Det meste her har vi høyrt før, og mykje av det mange gonger, også i ulike konsertversjonar.
Eit uomtvisteleg høgdepunkt finst likevel i den nye versjonen av «The Great Gig in the Sky», songen Richard Wright komponerte, og Clare Torry i si tid leverte ein totalt overskridande vokalprestasjon til – ein song Gilmour knapt framfører på konsert. I Pompeii var Louise Clare Marshall den sentrale songaren, saman med Lucita Jules og Bryan Chambers. Stort.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det var i oktober 1971 at Pink Floyd fann vegen til amfiteateret i Pompeii, der dei heldt ein konsert utan publikum, og laga film av det. Eg minnest seine nattetimar i oppveksten der eg sat og såg på bandet framføre songar som «Echoes» og «A Saucerful of Secrets» mellom ruinane. Opptaket fanga eit band på terskelen av sin stordom. Dei hadde enno ikkje gitt ut Dark Side of the Moon (1973).
I fjor fann David Gilmour vegen tilbake til amfiteateret, og heldt to konsertar der. Eit opptak har vore å sjå på kinoar verda over, og no er også albumet ute. Nye Live at Pompeii vekslar mellom klassiske Pink Floyd-songar og Gilmours solomateriale, og kan knapt kallast ei naudsynt utgiving, sjølv om det sikkert var triveleg nok dei to sommarkveldane for dei som var der. Det meste her har vi høyrt før, og mykje av det mange gonger, også i ulike konsertversjonar.
Eit uomtvisteleg høgdepunkt finst likevel i den nye versjonen av «The Great Gig in the Sky», songen Richard Wright komponerte, og Clare Torry i si tid leverte ein totalt overskridande vokalprestasjon til – ein song Gilmour knapt framfører på konsert. I Pompeii var Louise Clare Marshall den sentrale songaren, saman med Lucita Jules og Bryan Chambers. Stort.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!
Foto: Per Løchen /NTB
Mat på nasjonaldagen
Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?