JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Arkivet: Iron and Wine

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Sam Beam er singer-songwriter med artistnamnet Iron and Wine.

Sam Beam er singer-songwriter med artistnamnet Iron and Wine.

Foto: Josh Wool

Sam Beam er singer-songwriter med artistnamnet Iron and Wine.

Sam Beam er singer-songwriter med artistnamnet Iron and Wine.

Foto: Josh Wool

1599
20210521
1599
20210521

Sist gong eg skreiv om Iron and Wine på desse sidene, var vel for eit par år sidan, då Years to Burn kom ut, eit samarbeid med Calexico. Men dei siste seks åra har Sam Beam også gitt ut ei fin lita rad eigne utgivingar i ein serie han kallar Archive Series, og no er Tallahassee Recordings, femte utgåve, ute.

Denne gongen har Beam gått tilbake til før byrjinga, så å seie, for opptaka samla på utgivinga stammar frå 1998­–1999, altså tre–fire år før den offisielle debutplata The Creek Drank the Cradle (2002) kom ut på Sub Pop. Dermed eksisterte ikkje Iron and Wine endå, men det gjorde jo Beam, som var student ved Florida State University og såg føre seg ein karriere som filmskapar.

Slik vart det altså ikkje, og Tallahassee Recordings viser til fulle kor talentfull Beam viste seg å vere som låtskrivar alt i midten av tjueåra. Den eksistensielle tematikken er på plass, og grepet om folktradisjonen likeså, ikkje minst i ein song som «John’s Glass Eye». EJ Holowicki, den gong medstudent, seinare bandmedlem i Iron and Wine, budde saman med Beam, og det var han som overtalte han til å spele inn nokre songar, på ei tid då han endå var ganske langt frå å framføre noko offentleg.

Eg har sansen for songane på Tallahassee Recordings, som på sitt vis tek meg tilbake til mitt eige første møte med musikken til Iron and Wine, våren 2004, då eg budde i Seattle og plukka opp albumet Our Endless Numbered Days, som dukka opp i hyllene på platebutikkane ein dag, og som eg fiska med meg. Den dag i dag er det framleis den eg held høgast av platene Beam har laga.

Øyvind Vågnes

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Sist gong eg skreiv om Iron and Wine på desse sidene, var vel for eit par år sidan, då Years to Burn kom ut, eit samarbeid med Calexico. Men dei siste seks åra har Sam Beam også gitt ut ei fin lita rad eigne utgivingar i ein serie han kallar Archive Series, og no er Tallahassee Recordings, femte utgåve, ute.

Denne gongen har Beam gått tilbake til før byrjinga, så å seie, for opptaka samla på utgivinga stammar frå 1998­–1999, altså tre–fire år før den offisielle debutplata The Creek Drank the Cradle (2002) kom ut på Sub Pop. Dermed eksisterte ikkje Iron and Wine endå, men det gjorde jo Beam, som var student ved Florida State University og såg føre seg ein karriere som filmskapar.

Slik vart det altså ikkje, og Tallahassee Recordings viser til fulle kor talentfull Beam viste seg å vere som låtskrivar alt i midten av tjueåra. Den eksistensielle tematikken er på plass, og grepet om folktradisjonen likeså, ikkje minst i ein song som «John’s Glass Eye». EJ Holowicki, den gong medstudent, seinare bandmedlem i Iron and Wine, budde saman med Beam, og det var han som overtalte han til å spele inn nokre songar, på ei tid då han endå var ganske langt frå å framføre noko offentleg.

Eg har sansen for songane på Tallahassee Recordings, som på sitt vis tek meg tilbake til mitt eige første møte med musikken til Iron and Wine, våren 2004, då eg budde i Seattle og plukka opp albumet Our Endless Numbered Days, som dukka opp i hyllene på platebutikkane ein dag, og som eg fiska med meg. Den dag i dag er det framleis den eg held høgast av platene Beam har laga.

Øyvind Vågnes

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Sigrun Slapgard er forfattar og journalist og har skrive ei rekkje kritikarroste biografiar og dokumentarbøker, særleg om sterke kvinnelagnader.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar

Frikjend av Slapgard

Alle var på fornamn med statsministerektefellen Werna Gerhardsen på 1950-talet. Også KGB.

ArildBye
Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Tekniske problem mellom Carlsen og Niemann.

Foto: Chess.com

Kunnskap
Atle Grønn

Skandaleduellen

«Før Speed Chess Championship var eg 'gira'. Dette var så spanande som moderne sjakk kan vera.»

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

Den norske komponisten Sigurd Lie (1871–1904).

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Klår kulokk

Der er både norsk og tysk nasjonalromantikk i Sigurd Lies romansar.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis