Arkivet: Bobby Charles
– Du kjem ikkje til å angre, sa kompisen min, og løfta fram Bobby Charles (1972), debutplata som kom ut det året eg vart fødd.
Vi stod midt i platebutikken Peaches i New Orleans i Louisiana, heimstaten til Charles (1938–2010), så det passa jo greitt å plukke med seg eit eksemplar. Dei fleste biografiar om Bobby Charles fortel at han høyrde Fats Domino ein kveld då han var 15 år, og at det endra livet hans for godt. Det var elles Charles som laga «See You Later, Alligator», noko som må ha hjelpt på med royalties opp gjennom.
Det er lov å meine at Bobby Charles, som har fått godt med speletid etter at eg tok plata ut av kofferten, er ein gløymd klassikar, ikkje berre fordi låtane er fine, men også på grunn av gjengen han fekk med seg: The Band spelar ei prominent rolle på albumet, for Rick Danko spela bass og produserte, saman med John Simon, og både Garth Hudson, Levon Helm og Richard Manuel er viktige for korleis plata høyrest ut. Dukkar opp gjer også Mac Rebennack, som dei fleste vil kjenne som Dr. John, og folk som Ben Keith og Bob Neuwirth. Berre det å høyre Hudsons magi på orgel («Long Face») og trekkspel («Tennessee Blues») igjen var verdt ein neve dollar åleine.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
– Du kjem ikkje til å angre, sa kompisen min, og løfta fram Bobby Charles (1972), debutplata som kom ut det året eg vart fødd.
Vi stod midt i platebutikken Peaches i New Orleans i Louisiana, heimstaten til Charles (1938–2010), så det passa jo greitt å plukke med seg eit eksemplar. Dei fleste biografiar om Bobby Charles fortel at han høyrde Fats Domino ein kveld då han var 15 år, og at det endra livet hans for godt. Det var elles Charles som laga «See You Later, Alligator», noko som må ha hjelpt på med royalties opp gjennom.
Det er lov å meine at Bobby Charles, som har fått godt med speletid etter at eg tok plata ut av kofferten, er ein gløymd klassikar, ikkje berre fordi låtane er fine, men også på grunn av gjengen han fekk med seg: The Band spelar ei prominent rolle på albumet, for Rick Danko spela bass og produserte, saman med John Simon, og både Garth Hudson, Levon Helm og Richard Manuel er viktige for korleis plata høyrest ut. Dukkar opp gjer også Mac Rebennack, som dei fleste vil kjenne som Dr. John, og folk som Ben Keith og Bob Neuwirth. Berre det å høyre Hudsons magi på orgel («Long Face») og trekkspel («Tennessee Blues») igjen var verdt ein neve dollar åleine.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.
Foto: Agnete Brun / NRK
Ikkje alt er politikk
Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.
Torje Hommedal Knausgård tek mastergrad i fransk ved Universitetet i Oslo. Lea Marie Krona gjer det same i tysk. Dei har få å sitje i kollokviegruppe med.
Foto: Sigurd Arnekleiv Bækkelund
Framandspråka forsvinn
Tilgangen på framandspråk er større enn nokon gong. Likevel er det stadig færre som vil studere dei.
Teikning: May Linn Clement
Forgard i nord
Kan USA kome til å ta over Grønland med makt?
Rune Slagstad på veg inn til Finansdepartementet i november i fjor.
Foto: Dag og Tid
Fylgjene av konkurransestaten
Rune Slagstad syner korleis venstresida lenge har gløymt røtene og prinsippa sine. Der andre held seg til vande spor, gjenetablerer han vona om at vi kan finne ut av kva som er viktigast å diskutere.
Jean-Marie Le Pen døydde 7. januar, 96 år gamal.
Foto: Stephane Mahe / Reuters / NTB
Ein politisk krigar har falle
Jean-Marie Le Pen (1928–2025) vart ein nybrotsmann for all høgrepopulisme i dag.