JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Alt på
éin gong

Arcade Fire byr på kulturkritikk for internettets tidsalder.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Arcade Fire har fått gode tilbakemeldingar på sommarturneen.

Arcade Fire har fått gode tilbakemeldingar på sommarturneen.

Foto: Guy Aroch

Arcade Fire har fått gode tilbakemeldingar på sommarturneen.

Arcade Fire har fått gode tilbakemeldingar på sommarturneen.

Foto: Guy Aroch

3243
20170804
3243
20170804

Rock

Arcade
Fire:

Everything Now

Sony

Det har vore sommaren til Arcade Fire. Ekstatiske konsertrapportar har tikka inn frå den eine europeiske festivalen etter den andre. Mellom slaga har bandet porsjonert ut små drypp frå Everything Now, som kom ut for ei veke sidan, i form av songar, videoar og ein straum av små og store påfunn. For fansen har kvar dag bringa noko nytt.

Samtidsdiagnostikk

Slik har det universet som er Everything Now utfalda seg gradvis, med lett attkjennelege signaturtrekk mange vil kjenne frå Funeral (2004), Neon Bible (2007), The Suburbs (2010), og Reflektor (2013), dei fire føregåande albuma frå ekteparet Win Butler og Régine Chassagne og gjengen dei omgir seg med, og då kanskje særleg kombinasjonen av allsongvenleg refreng og kulturkritisk kommentar.

To av låtane på den nye plata, tittellåten og «Creature Comfort», byr på ein svært så treffande, om kanskje noko overtydeleg, diagnostikk av vår eiga samtid, der ein løpsk, døgnopen konsumkultur regulerer eit umetteleg behov for merksemd. «Every room in my house is filled with shit I couldn’t live without», syng Butler. I «Creature Comfort» stirer sjølvskadande, avmagra ungdom inn i spegelen med sjølvforakt, ventar på «the feedback» og tryglar Gud om å bli «famous».

Desse ytringane kjem frå eit band som har kledd seg i gulldressar, slik Elvis ein gong gjorde, og seinare Bono, under Zoo TV-turneen til U2, då bandet var på sitt skarpaste, tidleg på 1990-talet. På mange måtar er Everything Now og sirkuset rundt, som berre så vidt er i gang, ei oppdatert utgåve av U2s satiriske mediekritikk, tilpassa internettets tidsalder, utført i ein vedvarande performance, der ein form for gigantomani til same tid vert sett i scene og ironisert over, om enn i langt mindre skala.

Menneskeleg varme

U2 kritiserte den mektigaste medieindustrien ved å ape etter han, slik Arcade Fire no syng om «Infinite Content», medan dei ustanseleg dukkar opp i feeden med eit album som har fått sin eigen logo. Butler og Chassagne nektar seg heller ikkje sterke innslag av patos, men er milevis unna Bono-nivå i så måte. Snarare tilfører den humanistiske grunntonen materialet ein umisteleg, menneskeleg varme, som i det fantastiske sistesporet «We Don’t Deserve Love».

Fleire har nemnt Abba, og bandet er ein tydeleg referanse på fleire av desse nye songane. I det heile er 1980-talsestetikken viktig på Everything Now, ikkje berre i den uimotståelege sommarsingelen «Electric Blue», men også i ein song som «Put Your Money On Me», som sender assosiasjonane til vignettmusikken i TV-serien Stranger Things. Det er grunn til å tru at Thomas Bangalter, den eine halvparten av Daft Punk, som er med som ein av produsentane her, har medverka til desse impulsane.

Kombinasjonen mediekritikk og 80-talspop har fått ein del kritikarar til å rynke på nasen, men i mine øyre er Everything Now, som er spelt inn i New Orleans, Montreal og Paris, eit flott album. Aldri har det vel vore meir freistande å finne vegen til ein konsert med Arcade Fire enn no. Så får vi sjå om dei kjem tilbake til våre trakter på vårparten neste år.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

Arcade
Fire:

Everything Now

Sony

Det har vore sommaren til Arcade Fire. Ekstatiske konsertrapportar har tikka inn frå den eine europeiske festivalen etter den andre. Mellom slaga har bandet porsjonert ut små drypp frå Everything Now, som kom ut for ei veke sidan, i form av songar, videoar og ein straum av små og store påfunn. For fansen har kvar dag bringa noko nytt.

Samtidsdiagnostikk

Slik har det universet som er Everything Now utfalda seg gradvis, med lett attkjennelege signaturtrekk mange vil kjenne frå Funeral (2004), Neon Bible (2007), The Suburbs (2010), og Reflektor (2013), dei fire føregåande albuma frå ekteparet Win Butler og Régine Chassagne og gjengen dei omgir seg med, og då kanskje særleg kombinasjonen av allsongvenleg refreng og kulturkritisk kommentar.

To av låtane på den nye plata, tittellåten og «Creature Comfort», byr på ein svært så treffande, om kanskje noko overtydeleg, diagnostikk av vår eiga samtid, der ein løpsk, døgnopen konsumkultur regulerer eit umetteleg behov for merksemd. «Every room in my house is filled with shit I couldn’t live without», syng Butler. I «Creature Comfort» stirer sjølvskadande, avmagra ungdom inn i spegelen med sjølvforakt, ventar på «the feedback» og tryglar Gud om å bli «famous».

Desse ytringane kjem frå eit band som har kledd seg i gulldressar, slik Elvis ein gong gjorde, og seinare Bono, under Zoo TV-turneen til U2, då bandet var på sitt skarpaste, tidleg på 1990-talet. På mange måtar er Everything Now og sirkuset rundt, som berre så vidt er i gang, ei oppdatert utgåve av U2s satiriske mediekritikk, tilpassa internettets tidsalder, utført i ein vedvarande performance, der ein form for gigantomani til same tid vert sett i scene og ironisert over, om enn i langt mindre skala.

Menneskeleg varme

U2 kritiserte den mektigaste medieindustrien ved å ape etter han, slik Arcade Fire no syng om «Infinite Content», medan dei ustanseleg dukkar opp i feeden med eit album som har fått sin eigen logo. Butler og Chassagne nektar seg heller ikkje sterke innslag av patos, men er milevis unna Bono-nivå i så måte. Snarare tilfører den humanistiske grunntonen materialet ein umisteleg, menneskeleg varme, som i det fantastiske sistesporet «We Don’t Deserve Love».

Fleire har nemnt Abba, og bandet er ein tydeleg referanse på fleire av desse nye songane. I det heile er 1980-talsestetikken viktig på Everything Now, ikkje berre i den uimotståelege sommarsingelen «Electric Blue», men også i ein song som «Put Your Money On Me», som sender assosiasjonane til vignettmusikken i TV-serien Stranger Things. Det er grunn til å tru at Thomas Bangalter, den eine halvparten av Daft Punk, som er med som ein av produsentane her, har medverka til desse impulsane.

Kombinasjonen mediekritikk og 80-talspop har fått ein del kritikarar til å rynke på nasen, men i mine øyre er Everything Now, som er spelt inn i New Orleans, Montreal og Paris, eit flott album. Aldri har det vel vore meir freistande å finne vegen til ein konsert med Arcade Fire enn no. Så får vi sjå om dei kjem tilbake til våre trakter på vårparten neste år.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Foto: Samuel Hess

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Mindre er meir

Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Foto: Laurent le Crabe

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Oppussinga

Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt
Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis