80-åra i 1999
Kompetent og anakronistisk synthpop som kunne nytt godt av meir trekkspel.
The Holy Mountain har nyleg gjeve ut ein ny låt med ein musikkvideo.
Foto: Katinka Hustad
Elektronisk
musikk
The Holy Mountain:
And Hank Mardukas
Diamond Club
Norske The Holy Mountain deler namn med Jodorowskys okkulte og psykedeliske kultfilm frå 1973, og tittelen på den nyaste låten og musikkvideoen, And Hank Mardukas, læt som ei esoterisk påkalling. I røynda er det tale om ein referanse til I Love You, Man (2009), og låta, som krinsar rundt samplingar frå denne filmen, tek for seg temaet venskap.
I videoen blir vi bringa tilbake til ei tid – våren 1999, etter spelkonsollen Game Boy Color å dømme – før sosiale medium, då vener var saman i den fysiske verda. Og nostalgi er nøkkelordet her. Medan The Holy Mountain tidligare har operert med ein forvitneleg kombo av synth, trommer og trekkspel, er det her tale om eit stykkje synthwave-orientert pop med assosiasjonar til John Carpenters filmmusikk.
And Hank Mardukas er ein habil retropoplåt som enkelt penetrerer trommehinnene og klistrar seg til hjernen. Samstundes læt det svært velkjent. Sjølv om eg er aldri så glad i varme, syntetiske 80-talslydar og -harmoniar, og The Holy Mountain er svært dugande når det kjem til slikt, saknar låta noko av det meir dynamiske, leikne og livaktige som kjenneteiknar det bandet tidlegare laga.
På den framifrå plata Toad of Light (2018) blei synthesizer- og trekkspelarpeggiato blanda saumlaust saman til eit kompromisslaust, medrivande og rått uttrykk med mykje til felles med matematikkrockeband som Battles. Til samanlikning er dette flatt.
Mogelegvis er det tale om eit plateselskapsindusert singelsyndrom, og det skal bli interessant å høyre kva bandet diskar opp med på det komande albumet med den merkeleg makabre tittelen Ending it all Tonight.
Rasmus Hungnes
Ramsmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Elektronisk
musikk
The Holy Mountain:
And Hank Mardukas
Diamond Club
Norske The Holy Mountain deler namn med Jodorowskys okkulte og psykedeliske kultfilm frå 1973, og tittelen på den nyaste låten og musikkvideoen, And Hank Mardukas, læt som ei esoterisk påkalling. I røynda er det tale om ein referanse til I Love You, Man (2009), og låta, som krinsar rundt samplingar frå denne filmen, tek for seg temaet venskap.
I videoen blir vi bringa tilbake til ei tid – våren 1999, etter spelkonsollen Game Boy Color å dømme – før sosiale medium, då vener var saman i den fysiske verda. Og nostalgi er nøkkelordet her. Medan The Holy Mountain tidligare har operert med ein forvitneleg kombo av synth, trommer og trekkspel, er det her tale om eit stykkje synthwave-orientert pop med assosiasjonar til John Carpenters filmmusikk.
And Hank Mardukas er ein habil retropoplåt som enkelt penetrerer trommehinnene og klistrar seg til hjernen. Samstundes læt det svært velkjent. Sjølv om eg er aldri så glad i varme, syntetiske 80-talslydar og -harmoniar, og The Holy Mountain er svært dugande når det kjem til slikt, saknar låta noko av det meir dynamiske, leikne og livaktige som kjenneteiknar det bandet tidlegare laga.
På den framifrå plata Toad of Light (2018) blei synthesizer- og trekkspelarpeggiato blanda saumlaust saman til eit kompromisslaust, medrivande og rått uttrykk med mykje til felles med matematikkrockeband som Battles. Til samanlikning er dette flatt.
Mogelegvis er det tale om eit plateselskapsindusert singelsyndrom, og det skal bli interessant å høyre kva bandet diskar opp med på det komande albumet med den merkeleg makabre tittelen Ending it all Tonight.
Rasmus Hungnes
Ramsmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.