JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Spreidde ljosglimt i ujamn Fosse

Jon Fosse har framleis manande kraft, men kan ikkje spelast på kva måte som helst.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Nils Golberg Mulvik og Marte Engebrigtsen spelar han og ho.

Nils Golberg Mulvik og Marte Engebrigtsen spelar han og ho.

Foto: Øyvind Eide

Nils Golberg Mulvik og Marte Engebrigtsen spelar han og ho.

Nils Golberg Mulvik og Marte Engebrigtsen spelar han og ho.

Foto: Øyvind Eide

2484
20190412
2484
20190412

Nationaltheatret, Amfiscenen

Jon Fosse:

Natta syng sine songar

Regi: Laurent Chétouane
Scenografi og kostyme:
Sanna Dembowski

Den unike posisjonen Jon Fosse har fått som norsk og internasjonal dramatikar, set vi ikkje lenger spørjeteikn ved. På eine sida taler suksessane for seg sjølve, og dessutan ser vi jo, mest kvar gong vi ser noko av han, at tekstane hans faktisk er sjeldan verknadsfulle, både i poetisk forstand og med omsyn til dramatisk effekt. Han er for lengst vorten parodiert på revyscena, men du verda kor det prellar av når vi går attende til kjelda.

Smertefull stemning

Natta syng sine songar er eit tidleg stykke i Fosse-katalogen. Det hadde urpremiere på Rogaland Teater i 1997, og dei av oss som såg det den gongen, hugsar vel enno ei smertefull stemning av depresjon som prega heile persongalleriet. Det var likevel ei vakker skildring av sorg og hjelpeløyse. På Nationaltheatret, i eit dunkelt, minimalistisk scenebilete, får ein meir ei kjensle av apati og likesæle. Den franske regissøren har nok gått til verket med ei less is more-innstilling, og det farlege er at da kan dei typiske, gjentakande dialogane til Fosse bli monotone, keisame.

Nils Golberg Mulvik og Marte Engebrigtsen som det unge paret med samlivsproblem er båe truverdige i uttrykket, men så lenge dei er åleine på scena, vert det ikkje nok dynamikk i spelestilen til at vi orkar å interessere oss særleg for dei.

Underfundig

Jon Fosse har alltid ein underfundig humor mellom linene, men den faktoren får ikkje fokus den første timen i framsyninga, heller ikkje i den underlege scena med foreldrevitjinga, som her blir merkeleg glatt og uinteressant. Først når den nye mannen, slangen i paradiset, spela av Ole Johan Skjelbred, kjem inn i biletet, får denne teaterhendinga ein omstart og kriblande balansegang mellom komedie og tragedie, som mest all god dramatikk har. Herifrå følgjer vi årvakent med på kva som hender. Den djupt alvorlege slutten på handlinga vert det likevel ikkje dekning for i denne tolkinga, det tenderer faktisk mot det smaklause. Og «spreidde ljosglimt» som er nemnt i overskrifta, kan lesast bokstavleg, for ljossettinga, med stendige mørkleggingar, verkar meir pretensiøs enn effektfull. Den til tider svært utydelege diksjonen distraherer òg meir enn han konsentrerer.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Nationaltheatret, Amfiscenen

Jon Fosse:

Natta syng sine songar

Regi: Laurent Chétouane
Scenografi og kostyme:
Sanna Dembowski

Den unike posisjonen Jon Fosse har fått som norsk og internasjonal dramatikar, set vi ikkje lenger spørjeteikn ved. På eine sida taler suksessane for seg sjølve, og dessutan ser vi jo, mest kvar gong vi ser noko av han, at tekstane hans faktisk er sjeldan verknadsfulle, både i poetisk forstand og med omsyn til dramatisk effekt. Han er for lengst vorten parodiert på revyscena, men du verda kor det prellar av når vi går attende til kjelda.

Smertefull stemning

Natta syng sine songar er eit tidleg stykke i Fosse-katalogen. Det hadde urpremiere på Rogaland Teater i 1997, og dei av oss som såg det den gongen, hugsar vel enno ei smertefull stemning av depresjon som prega heile persongalleriet. Det var likevel ei vakker skildring av sorg og hjelpeløyse. På Nationaltheatret, i eit dunkelt, minimalistisk scenebilete, får ein meir ei kjensle av apati og likesæle. Den franske regissøren har nok gått til verket med ei less is more-innstilling, og det farlege er at da kan dei typiske, gjentakande dialogane til Fosse bli monotone, keisame.

Nils Golberg Mulvik og Marte Engebrigtsen som det unge paret med samlivsproblem er båe truverdige i uttrykket, men så lenge dei er åleine på scena, vert det ikkje nok dynamikk i spelestilen til at vi orkar å interessere oss særleg for dei.

Underfundig

Jon Fosse har alltid ein underfundig humor mellom linene, men den faktoren får ikkje fokus den første timen i framsyninga, heller ikkje i den underlege scena med foreldrevitjinga, som her blir merkeleg glatt og uinteressant. Først når den nye mannen, slangen i paradiset, spela av Ole Johan Skjelbred, kjem inn i biletet, får denne teaterhendinga ein omstart og kriblande balansegang mellom komedie og tragedie, som mest all god dramatikk har. Herifrå følgjer vi årvakent med på kva som hender. Den djupt alvorlege slutten på handlinga vert det likevel ikkje dekning for i denne tolkinga, det tenderer faktisk mot det smaklause. Og «spreidde ljosglimt» som er nemnt i overskrifta, kan lesast bokstavleg, for ljossettinga, med stendige mørkleggingar, verkar meir pretensiøs enn effektfull. Den til tider svært utydelege diksjonen distraherer òg meir enn han konsentrerer.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Foto: Den Nationale Scene

Meldingar

Sterkt og poetisk om etnisk utanforskap

Ei enkel, framifrå framsyning om vondskapen som synest å ha bite seg fast i oss.

Jan H. Landro
Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Foto: Den Nationale Scene

Meldingar

Sterkt og poetisk om etnisk utanforskap

Ei enkel, framifrå framsyning om vondskapen som synest å ha bite seg fast i oss.

Jan H. Landro
Anna Fesun, «Guds moder», gjev «magisk hjelp» til hjelpelause og medvitslause ukrainarar – mot eit verdsleg vederlag.

Anna Fesun, «Guds moder», gjev «magisk hjelp» til hjelpelause og medvitslause ukrainarar – mot eit verdsleg vederlag.

KrigSamfunn

Krig og psyke

Det er vanskeleg å vite om den nye «sigersplanen» som president Zelenskyj nyleg varsla, er ein verkeleg sigersplan eller berre ein ny freistnad på å kurere tungsinn i det ukrainske samfunnet.

Andrej Kurkov
Anna Fesun, «Guds moder», gjev «magisk hjelp» til hjelpelause og medvitslause ukrainarar – mot eit verdsleg vederlag.

Anna Fesun, «Guds moder», gjev «magisk hjelp» til hjelpelause og medvitslause ukrainarar – mot eit verdsleg vederlag.

KrigSamfunn

Krig og psyke

Det er vanskeleg å vite om den nye «sigersplanen» som president Zelenskyj nyleg varsla, er ein verkeleg sigersplan eller berre ein ny freistnad på å kurere tungsinn i det ukrainske samfunnet.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis