I limboland med far, mor og barn
Noréns dramatiske epilog får ei spartansk og mørk oppsetjing.
Bobo Hedin (t.v.), Liv Bernhoft Osa og Kai Remlov på scena.
Foto: Øyvind Eide
Nationaltheatret
Lars Norén:
Etter stillheten
Omsett av Arne Lygre
Regi: Eirik Stubø
Scenografi/kostyme: Erlend Birkeland
Lys: Norunn Standal
Det er påfallande, når ein fyrst kjem på det, kor mykje Lars Noréns siste stykke har til felles med Henrik Ibsens sluttstrek, Når vi døde vågner. Handlinga i båe stykka er som ein slags dom over livet til dramatikaren, og i form har båe stykka ein nær surrealistisk struktur. Det er eit tydelig brot med den tidlegare verkskatalogen til både Ibsen og Norén.
I denne tette einaktaren Etter stillheten vert personane og dialogane deira forvirrande til å byrje med, av di det tek ei stund før vi merkar at dette er hinsides røynd. Dette er faktisk på eggen mellom draum og vake; her snakkar levande og daude saman, og nokre av personane er kan hende ikkje «verkelege».
Skal vi vere ærlege, må vi vel vedgå at vi tykkjer Norén har gjenteke seg sjølv vel mykje i val av tema. Det er gjerne ekteskaps- og familiehelvetet som skal løftast fram. Han får likevel mest alltid fascinerande rollefigurar ut av stoffet – og god mat for skodespelarar.
Nationaltheatret har òg sett gode krefter inn med Kai Remlov, Fridtjof Saaheim, Liv Bernhoft Osa, Birgitte Larsen og ein uttrykksfull liten gut, Bobo Hedin. Særleg Remlov har her ei paradoksalt resignert, men kraftfull stund som ein bitter, kverulerande far.
I desse dagar har teateret sendt ut ein digital versjon av denne framsyninga, i påvente av ein vonleg reell scenepremiere i mai. Ein TV-versjon ter seg sjølvsagt heilt annleis enn ei teaterframsyning, av di det er kameraførarane som bestemmer kvar vi skal feste blikket. Men andleta kjem godt til sin rett her, på lag med særs god lysdesign.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Nationaltheatret
Lars Norén:
Etter stillheten
Omsett av Arne Lygre
Regi: Eirik Stubø
Scenografi/kostyme: Erlend Birkeland
Lys: Norunn Standal
Det er påfallande, når ein fyrst kjem på det, kor mykje Lars Noréns siste stykke har til felles med Henrik Ibsens sluttstrek, Når vi døde vågner. Handlinga i båe stykka er som ein slags dom over livet til dramatikaren, og i form har båe stykka ein nær surrealistisk struktur. Det er eit tydelig brot med den tidlegare verkskatalogen til både Ibsen og Norén.
I denne tette einaktaren Etter stillheten vert personane og dialogane deira forvirrande til å byrje med, av di det tek ei stund før vi merkar at dette er hinsides røynd. Dette er faktisk på eggen mellom draum og vake; her snakkar levande og daude saman, og nokre av personane er kan hende ikkje «verkelege».
Skal vi vere ærlege, må vi vel vedgå at vi tykkjer Norén har gjenteke seg sjølv vel mykje i val av tema. Det er gjerne ekteskaps- og familiehelvetet som skal løftast fram. Han får likevel mest alltid fascinerande rollefigurar ut av stoffet – og god mat for skodespelarar.
Nationaltheatret har òg sett gode krefter inn med Kai Remlov, Fridtjof Saaheim, Liv Bernhoft Osa, Birgitte Larsen og ein uttrykksfull liten gut, Bobo Hedin. Særleg Remlov har her ei paradoksalt resignert, men kraftfull stund som ein bitter, kverulerande far.
I desse dagar har teateret sendt ut ein digital versjon av denne framsyninga, i påvente av ein vonleg reell scenepremiere i mai. Ein TV-versjon ter seg sjølvsagt heilt annleis enn ei teaterframsyning, av di det er kameraførarane som bestemmer kvar vi skal feste blikket. Men andleta kjem godt til sin rett her, på lag med særs god lysdesign.
Bent Kvalvik
Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.
Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.
Foto: Mohammed Yassin / Reuters / NTB
Fredsavtale med biverknader
Avtalen mellom Israel og Libanon kan få vidtrekkjande konsekvensar.