JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Å finne seg sjølv i fantasien

Alice i Vidunderland er spektakulært og musikalsk fengjande, men litt for vakse for (oss) born.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
I konfirmasjon frå venstre: Tore Sandbakken, Anne Guri Tvedt, Henriette Marø, Gisken Armand, Henrik Rafaelsen, Hallvard Holmen, Marika Enstad, Henrik Horge, Nicolai Rosli, Henning Holm-Glad og Emilie Bondy. Fremst Kjersti Tveterås, som spelar Alice.

I konfirmasjon frå venstre: Tore Sandbakken, Anne Guri Tvedt, Henriette Marø, Gisken Armand, Henrik Rafaelsen, Hallvard Holmen, Marika Enstad, Henrik Horge, Nicolai Rosli, Henning Holm-Glad og Emilie Bondy. Fremst Kjersti Tveterås, som spelar Alice.

Foto: Øyvind Eide

I konfirmasjon frå venstre: Tore Sandbakken, Anne Guri Tvedt, Henriette Marø, Gisken Armand, Henrik Rafaelsen, Hallvard Holmen, Marika Enstad, Henrik Horge, Nicolai Rosli, Henning Holm-Glad og Emilie Bondy. Fremst Kjersti Tveterås, som spelar Alice.

I konfirmasjon frå venstre: Tore Sandbakken, Anne Guri Tvedt, Henriette Marø, Gisken Armand, Henrik Rafaelsen, Hallvard Holmen, Marika Enstad, Henrik Horge, Nicolai Rosli, Henning Holm-Glad og Emilie Bondy. Fremst Kjersti Tveterås, som spelar Alice.

Foto: Øyvind Eide

2930
20191101
2930
20191101

Nationaltheatret

Mads Bones og Kyrre Havdal:

Alice i Vidunderland

Fritt etter Lewis Carrolls Alice in Wonderland
Regi: Mads Bones
Scenografi: Gjermund
Andresen
Komponist: Kyrre Havdal

Alice in Wonderland er ei av dei underlegaste og sjangermessig mest uregjerlege barneforteljingane i verdslitteraturen. I dag vil nok mange kalle denne klassikaren for ei av fantasylitteraturens jordmødrer. Sjølv må eg vedgå at eg aldri heilt ut har skjøna korkje handlinga eller moralen i historia, sjølv ikkje i Walt Disneys relativt lettfattelege teikneversjon.

Men det er kan hende ikkje naudsynt. I den versjonen som no går på Nationaltheatret, signert den kreative kunstnarduoen Bones og Havdal, får vi i alle høve plassert trongen den unge Alice har til å finne seg sjølv, i grenselandet mellom draum og røynd. Ho er her ein usikker tenåring som ber på både ei sorg og ei framandkjensle overfor vaksenverda. Framsyninga er festleg og påkosta med storstilt scenografi og flotte, fantasifulle kostyme, og mange gøyale skodespelarprestasjonar. Likevel er det nok mest dei vaksne som ler, og det som skal vere bodskapen i stykket, går nok meir inn hjå foreldre enn hjå born.

Krasjlanding

Starten på stykket er ein konfirmasjonsmiddag, nærast ein satirisk sketsj om den kommunikative krasjlandinga mellom vaksne og tenåringar. Her kan nok mange familiefolk kome i stuss, for dette verkar ikkje som barneteater i det heile. Men så går vi over i draumeflukta til Alice. Ho stig inn i eit land der menneskelege eigenskapar er fest til dyr og fantasifigurar som kan snakke. Mykje vaksenhumor er det nok her òg, men i dette universet kan Alice kommunisere på ordentleg, og både gjennom leik og farar, gjennom vennskap og trugande fiendskap anar vi kvar erkjenningsreisa til Alice skal ende.

Her er det figurar som både morar og rører oss, ikkje minst den smilande Filurkatten (Henriette Marø), Kålormen som blir sommarfugl (Anne Guri Tvedt), Harry Harefrøken (Hallvard Holmen), Musa (Gisken Armand) og Hjerterdronninga (Anneke von der Lippe). Vi skal heller ikkje gløyme den travle kvite kaninen (Herman Bernhoft). Midt i det heile er Kjersti Tveterås ei både audmjukt utforskande og rank, uredd Alice.

Fragmentarisk

Den største utfordringa med framsyninga er nok at handlinga ikkje har noka soleklår framdrift, og det gjer at det heile, særleg før pausen, kan verke noko fragmentarisk. Når vi ikkje heilt veit kvar Alice vil hen, er vi ikkje så spente på kva som skal hende i neste scene. Elles er det ingen ting å utsetje på songtekstar og musikk, dette svingar det faktisk stort av. Det er ikkje fyrste gongen Mads Bones og Kyrre Havdal har dryssa musikalsk tryllestøv over eit klassisk tema, og desse karane kjem vi til å høyre meir frå.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Nationaltheatret

Mads Bones og Kyrre Havdal:

Alice i Vidunderland

Fritt etter Lewis Carrolls Alice in Wonderland
Regi: Mads Bones
Scenografi: Gjermund
Andresen
Komponist: Kyrre Havdal

Alice in Wonderland er ei av dei underlegaste og sjangermessig mest uregjerlege barneforteljingane i verdslitteraturen. I dag vil nok mange kalle denne klassikaren for ei av fantasylitteraturens jordmødrer. Sjølv må eg vedgå at eg aldri heilt ut har skjøna korkje handlinga eller moralen i historia, sjølv ikkje i Walt Disneys relativt lettfattelege teikneversjon.

Men det er kan hende ikkje naudsynt. I den versjonen som no går på Nationaltheatret, signert den kreative kunstnarduoen Bones og Havdal, får vi i alle høve plassert trongen den unge Alice har til å finne seg sjølv, i grenselandet mellom draum og røynd. Ho er her ein usikker tenåring som ber på både ei sorg og ei framandkjensle overfor vaksenverda. Framsyninga er festleg og påkosta med storstilt scenografi og flotte, fantasifulle kostyme, og mange gøyale skodespelarprestasjonar. Likevel er det nok mest dei vaksne som ler, og det som skal vere bodskapen i stykket, går nok meir inn hjå foreldre enn hjå born.

Krasjlanding

Starten på stykket er ein konfirmasjonsmiddag, nærast ein satirisk sketsj om den kommunikative krasjlandinga mellom vaksne og tenåringar. Her kan nok mange familiefolk kome i stuss, for dette verkar ikkje som barneteater i det heile. Men så går vi over i draumeflukta til Alice. Ho stig inn i eit land der menneskelege eigenskapar er fest til dyr og fantasifigurar som kan snakke. Mykje vaksenhumor er det nok her òg, men i dette universet kan Alice kommunisere på ordentleg, og både gjennom leik og farar, gjennom vennskap og trugande fiendskap anar vi kvar erkjenningsreisa til Alice skal ende.

Her er det figurar som både morar og rører oss, ikkje minst den smilande Filurkatten (Henriette Marø), Kålormen som blir sommarfugl (Anne Guri Tvedt), Harry Harefrøken (Hallvard Holmen), Musa (Gisken Armand) og Hjerterdronninga (Anneke von der Lippe). Vi skal heller ikkje gløyme den travle kvite kaninen (Herman Bernhoft). Midt i det heile er Kjersti Tveterås ei både audmjukt utforskande og rank, uredd Alice.

Fragmentarisk

Den største utfordringa med framsyninga er nok at handlinga ikkje har noka soleklår framdrift, og det gjer at det heile, særleg før pausen, kan verke noko fragmentarisk. Når vi ikkje heilt veit kvar Alice vil hen, er vi ikkje så spente på kva som skal hende i neste scene. Elles er det ingen ting å utsetje på songtekstar og musikk, dette svingar det faktisk stort av. Det er ikkje fyrste gongen Mads Bones og Kyrre Havdal har dryssa musikalsk tryllestøv over eit klassisk tema, og desse karane kjem vi til å høyre meir frå.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Ida Lødemel Tvedt
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Ida Lødemel Tvedt
Lars Elling har skrive eit portrett av venen Stian Carstensen.

Lars Elling har skrive eit portrett av venen Stian Carstensen.

Foto: Trond A. Isaksen

BokMeldingar
Odd W. Surén

Singel og sanatorium

Lars Elling skriv sprudlande, intelligent overskotsprosa
frå sinnets undergrunn.

Oppsettingar og konsertar er ein viktig og synleg del av skolegangen på musikklinjene. Her frå Hakkebakkeskogen ved Stord vidaregåande skule.

Oppsettingar og konsertar er ein viktig og synleg del av skolegangen på musikklinjene. Her frå Hakkebakkeskogen ved Stord vidaregåande skule.

Foto: Stord vgs

MusikkKultur
Helga JohanneStørdal

Kampen om kunstfaga

Om kunstfaglege linjer ved vidaregåande skolar har livets rett, er ein årleg debatt når elevplassar og kroner skal fordelast.

Den norske fiskeflåten er mangfaldig. Her er ringnotfartøy ved kai i Egersund våren 2017.

Den norske fiskeflåten er mangfaldig. Her er ringnotfartøy ved kai i Egersund våren 2017.

Foto: Per Anders Todal

Samfunn
Per Anders Todal

Fiskar er fiskar verst

Striden om kvotemeldinga kan få Fiskarlaget til å rivne.

Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk.  I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk. I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Foto: Mattilsynet

DyrFeature

Den sure svien

I fjor vart angrep av maneter brått rekna med som ei av dei fem viktigaste årsakene til laksedauden, korleis kan noko slikt skje?

Arve Nilsen
Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk.  I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Sviskadar frå maneter kan vere smertefulle og gje store skadar på oppdrettsfisk. I 2023 døydde fleire millionar laks etter angrep av perlesnormaneter (Apolemia uvaria).

Foto: Mattilsynet

DyrFeature

Den sure svien

I fjor vart angrep av maneter brått rekna med som ei av dei fem viktigaste årsakene til laksedauden, korleis kan noko slikt skje?

Arve Nilsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis