Redningsvestar i København
Ai Weiwei: «Soleil Levant», 2017. Kunsthal Charlottenborg.
Foto: David Stjernholm
I ei årrekke har den kinesiske kunstnaren Ai Weiwei laga djupt samfunnskritiske verk om katastrofen i Middelhavet. Eitt av verka vart laga spesielt for Kunsthal Charlottenborg i København. I 2017 barrikaderte han alle vindauga i fasaden til kunsthallen med 3500 redningsvestar. Vestane var samla frå menneske som kom i land på den greske øya Lesbos. Dette stod i kraftig kontrast til det fornemme, polerte miljøet på Nyhavn.
Det symboltunge kunstverket fekk enorm merksemd og eit uventa etterspel. I desse dagar er den travle kunstnaren attende i Danmark. Weiwei har gått til sak mot den danske importøren av Volkswagen. Dei har brukt kunstinstallasjonen som bakgrunn i ein stor kampanje for den nye bilen sin, ein Golf like oransje som vestane frå Middelhavet.
Dette er truleg gjort i tankeløyse. Men samanstillinga er så usmakeleg som ho kan bli.
Ein skulle tru kampanjen var ein happening av Weiwei, iscenesett for å syne kor lite vi bryr oss om lidingane til dei som er på feil side av gjerdet. Men slik er det ikkje. Attpåtil har selskapet stilt seg heilt avvisande til krava frå kunstnaren.
Så no vert det rettssak. Det er ikkje mange kunstnarar som har ressursar til å fremje ei slik sak. Derfor er det viktig at Ai Weiwei tek også denne kampen.
Eva Furseth
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
I ei årrekke har den kinesiske kunstnaren Ai Weiwei laga djupt samfunnskritiske verk om katastrofen i Middelhavet. Eitt av verka vart laga spesielt for Kunsthal Charlottenborg i København. I 2017 barrikaderte han alle vindauga i fasaden til kunsthallen med 3500 redningsvestar. Vestane var samla frå menneske som kom i land på den greske øya Lesbos. Dette stod i kraftig kontrast til det fornemme, polerte miljøet på Nyhavn.
Det symboltunge kunstverket fekk enorm merksemd og eit uventa etterspel. I desse dagar er den travle kunstnaren attende i Danmark. Weiwei har gått til sak mot den danske importøren av Volkswagen. Dei har brukt kunstinstallasjonen som bakgrunn i ein stor kampanje for den nye bilen sin, ein Golf like oransje som vestane frå Middelhavet.
Dette er truleg gjort i tankeløyse. Men samanstillinga er så usmakeleg som ho kan bli.
Ein skulle tru kampanjen var ein happening av Weiwei, iscenesett for å syne kor lite vi bryr oss om lidingane til dei som er på feil side av gjerdet. Men slik er det ikkje. Attpåtil har selskapet stilt seg heilt avvisande til krava frå kunstnaren.
Så no vert det rettssak. Det er ikkje mange kunstnarar som har ressursar til å fremje ei slik sak. Derfor er det viktig at Ai Weiwei tek også denne kampen.
Eva Furseth
Fleire artiklar
Pasta med traktkantarellar, fløyte og parmesan.
Foto: Dagfinn Nordbø
Skogens gull
Eg er så heldig å ha vener med hytte, og dei forsyner meg med alt eg orkar av godsaker som veks på bakken.
Faksimile frå Chess Review 1953. Burger sit med dei svarte brikkene og introduserer ein «cheapo».
Foto: Edward Winters chesshistory.com
Frå sjakkverda: Burger med cheapo utan salami
Gravferd for Hizbollah-kommandantane Ibrahim Qubaisi og Hussein Ezzedine, som mista livet i eit bombeåtak i det sørlege Beirut 25. september. Dei siste vekene har ei rekkje leiarar i Hizbollah-rørsla blitt drepne av Israel.
Foto: Louisa Gouliamaki / Reuters / NTB
Ei god tid for martyrar
Hizbollah vart skapt av den israelske invasjonen av Libanon i 1982.
Kan Israel knekke denne rørsla gjennom ein ny krig?
Foto: NTB
«Epla figurerer i mange av Hauge sine dikt»
Den polske presidenten Andrzej Duda vitja messa i kyrkja The National Shrine of Our Lady of Czestochowa i Doylestown i Pennsylvania 22. september 2024.
Foto: Ryan Collerd / AFP / NTB
Kandidatane frir til polakkar i USA
BUCKS COUNTY: Kanskje er det polsk-amerikanarar i Pennsylvania som kjem til å avgjere presidentvalet.