Redningsvestar i København
Ai Weiwei: «Soleil Levant», 2017. Kunsthal Charlottenborg.
Foto: David Stjernholm
I ei årrekke har den kinesiske kunstnaren Ai Weiwei laga djupt samfunnskritiske verk om katastrofen i Middelhavet. Eitt av verka vart laga spesielt for Kunsthal Charlottenborg i København. I 2017 barrikaderte han alle vindauga i fasaden til kunsthallen med 3500 redningsvestar. Vestane var samla frå menneske som kom i land på den greske øya Lesbos. Dette stod i kraftig kontrast til det fornemme, polerte miljøet på Nyhavn.
Det symboltunge kunstverket fekk enorm merksemd og eit uventa etterspel. I desse dagar er den travle kunstnaren attende i Danmark. Weiwei har gått til sak mot den danske importøren av Volkswagen. Dei har brukt kunstinstallasjonen som bakgrunn i ein stor kampanje for den nye bilen sin, ein Golf like oransje som vestane frå Middelhavet.
Dette er truleg gjort i tankeløyse. Men samanstillinga er så usmakeleg som ho kan bli.
Ein skulle tru kampanjen var ein happening av Weiwei, iscenesett for å syne kor lite vi bryr oss om lidingane til dei som er på feil side av gjerdet. Men slik er det ikkje. Attpåtil har selskapet stilt seg heilt avvisande til krava frå kunstnaren.
Så no vert det rettssak. Det er ikkje mange kunstnarar som har ressursar til å fremje ei slik sak. Derfor er det viktig at Ai Weiwei tek også denne kampen.
Eva Furseth
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
I ei årrekke har den kinesiske kunstnaren Ai Weiwei laga djupt samfunnskritiske verk om katastrofen i Middelhavet. Eitt av verka vart laga spesielt for Kunsthal Charlottenborg i København. I 2017 barrikaderte han alle vindauga i fasaden til kunsthallen med 3500 redningsvestar. Vestane var samla frå menneske som kom i land på den greske øya Lesbos. Dette stod i kraftig kontrast til det fornemme, polerte miljøet på Nyhavn.
Det symboltunge kunstverket fekk enorm merksemd og eit uventa etterspel. I desse dagar er den travle kunstnaren attende i Danmark. Weiwei har gått til sak mot den danske importøren av Volkswagen. Dei har brukt kunstinstallasjonen som bakgrunn i ein stor kampanje for den nye bilen sin, ein Golf like oransje som vestane frå Middelhavet.
Dette er truleg gjort i tankeløyse. Men samanstillinga er så usmakeleg som ho kan bli.
Ein skulle tru kampanjen var ein happening av Weiwei, iscenesett for å syne kor lite vi bryr oss om lidingane til dei som er på feil side av gjerdet. Men slik er det ikkje. Attpåtil har selskapet stilt seg heilt avvisande til krava frå kunstnaren.
Så no vert det rettssak. Det er ikkje mange kunstnarar som har ressursar til å fremje ei slik sak. Derfor er det viktig at Ai Weiwei tek også denne kampen.
Eva Furseth
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Oppbretta brok i bratta
«Å bretta er i grunnen ‘å gjera bratt’, og i norrønt hadde bretta just tydinga ‘reisa opp, reisa seg’.»
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.
Foto: Nina Djæff
Eit sandkorn i maskineriet
Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.
Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.
Foto: Frederik Ringnes / NTB
Husforsikring i hardt vêr
Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?
Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Vestre må avslutte konflikter og beklage
«Svært mange av de 300.000 som jobber i Helse-
vesenet, merker daglig følgene av Helseforetaks-
modellen som nå videreføres av Ap og Sp.»
James Rebanks på Lillehammer sist veke.
Foto: Morten A. Strøksnes
Ein mann for alle årstider
LILLEHAMMER: Etter å ha skrive to svært populære bøker om landbruk og sauehald hamna James Rebanks i ei krise som førte han til eit dunvær på Helgeland.