JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Verda smeltar

Julia Holter held fram med å gå sine eigne vegar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Julia Holter er ute med album nummer fem.

Julia Holter er ute med album nummer fem.

Pressefoto

Julia Holter er ute med album nummer fem.

Julia Holter er ute med album nummer fem.

Pressefoto

2390
20181026
2390
20181026

Kunstpop

Julia Holter:

Aviary

Domino / Playground

Korleis står det til med menneskesinnet i ei verd som smeltar? Går det an å skildre det i ord og tonar? Det er i alle fall verdt eit forsøk, meiner Julia Holter, som omtaler den nye plata Aviary som «the cacophony of the mind in a melting world».

Fleire lesarar vil kjenne Holters ambisiøse plateproduksjonar, sist Have You In My Wilderness (2015) – også meld på desse sidene. Kvart album er eit gjennomtenkt, konseptuelt orientert verk som vekslar mellom komplekse låtstrukturar og ganske «rett på» – om enn sofistikert arrangerte – popsongar.

Inspirasjon

Utgangspunktet for Aviary er typisk Holter. Eit sitat frå ei novelle (2009) av den libanesisk-amerikanske forfattaren Etel Adnan har inspirert tittelen: «I found myself in an aviary full of shrieking birds

For Holter er eit slikt fuglehus ein passande metafor for den larmande verda ho ser rundt seg i 2018, som skrik mot henne med politiske skandalar og naturkatastrofar – ein ofte desorienterande, splittande kakofoni.

Tett på

Mot denne framandgjerande kjensla står ein musikk som eksplisitt appellerer til det menneskelege i oss. Slik, kan ein seie, er Holters etikk, han får form i eit musikalsk uttrykk som uredd dreg frå vidt forskjellige kjelder, der nye samanhengar oppstår, mellom det stringente i den klassiske musikktradisjonen, det frie i jazzen og idérikdommen i både den klassiske litteraturarven (Dante) og den rikt tilgjengelege globale litteraturen frå vår eiga tid (Adnan).

Mannskapet på Aviary er tett på Holter: Her er Corey Fogel på perkusjon, og med sitt virtuose basspel kan Devin Hoff minne om bassisten vi kjenner frå så mange Kate Bush-plater – ein viktig referanse i Holters katalog, og også her, som i ein låt som «Words I Heard» – nemleg John Giblin.

Holters synthar blandar seg fint med eit markant strykeensemble, med Dina Maccabee på fiolin, bratsj og vokal, Sarah Belle Reid på fiolin, Andrew Tholl på fiolin. Tashi Wada er også med – på både synth og sekkepipe. (Høyr til dømes på «I Shall Love 1».)

Aviary er nær, for så å opne opp for ein høgare himmel, og for dei som tek ein lytt, men i første omgang synest det er for sært, har eg berre ein ting å seie: Prøv éin gong til – og prøv litt hardare.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Kunstpop

Julia Holter:

Aviary

Domino / Playground

Korleis står det til med menneskesinnet i ei verd som smeltar? Går det an å skildre det i ord og tonar? Det er i alle fall verdt eit forsøk, meiner Julia Holter, som omtaler den nye plata Aviary som «the cacophony of the mind in a melting world».

Fleire lesarar vil kjenne Holters ambisiøse plateproduksjonar, sist Have You In My Wilderness (2015) – også meld på desse sidene. Kvart album er eit gjennomtenkt, konseptuelt orientert verk som vekslar mellom komplekse låtstrukturar og ganske «rett på» – om enn sofistikert arrangerte – popsongar.

Inspirasjon

Utgangspunktet for Aviary er typisk Holter. Eit sitat frå ei novelle (2009) av den libanesisk-amerikanske forfattaren Etel Adnan har inspirert tittelen: «I found myself in an aviary full of shrieking birds

For Holter er eit slikt fuglehus ein passande metafor for den larmande verda ho ser rundt seg i 2018, som skrik mot henne med politiske skandalar og naturkatastrofar – ein ofte desorienterande, splittande kakofoni.

Tett på

Mot denne framandgjerande kjensla står ein musikk som eksplisitt appellerer til det menneskelege i oss. Slik, kan ein seie, er Holters etikk, han får form i eit musikalsk uttrykk som uredd dreg frå vidt forskjellige kjelder, der nye samanhengar oppstår, mellom det stringente i den klassiske musikktradisjonen, det frie i jazzen og idérikdommen i både den klassiske litteraturarven (Dante) og den rikt tilgjengelege globale litteraturen frå vår eiga tid (Adnan).

Mannskapet på Aviary er tett på Holter: Her er Corey Fogel på perkusjon, og med sitt virtuose basspel kan Devin Hoff minne om bassisten vi kjenner frå så mange Kate Bush-plater – ein viktig referanse i Holters katalog, og også her, som i ein låt som «Words I Heard» – nemleg John Giblin.

Holters synthar blandar seg fint med eit markant strykeensemble, med Dina Maccabee på fiolin, bratsj og vokal, Sarah Belle Reid på fiolin, Andrew Tholl på fiolin. Tashi Wada er også med – på både synth og sekkepipe. (Høyr til dømes på «I Shall Love 1».)

Aviary er nær, for så å opne opp for ein høgare himmel, og for dei som tek ein lytt, men i første omgang synest det er for sært, har eg berre ein ting å seie: Prøv éin gong til – og prøv litt hardare.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Frank Rossavik er sakprosaforfattar og kommentator i Aftenposten. Like før han fylte fire år, forsvann nesten all høyrsel.

Frank Rossavik er sakprosaforfattar og kommentator i Aftenposten. Like før han fylte fire år, forsvann nesten all høyrsel.

Foto: Leikny Havik

BokMeldingar

Frank Rossavik har skrive ei rørande bok om korleis eit høyrselstap kan påverka kven du blir.

ErikMartiniussen
Frank Rossavik er sakprosaforfattar og kommentator i Aftenposten. Like før han fylte fire år, forsvann nesten all høyrsel.

Frank Rossavik er sakprosaforfattar og kommentator i Aftenposten. Like før han fylte fire år, forsvann nesten all høyrsel.

Foto: Leikny Havik

BokMeldingar

Frank Rossavik har skrive ei rørande bok om korleis eit høyrselstap kan påverka kven du blir.

ErikMartiniussen
Helsedirektoratet i Noreg tilrår same behandling for ME og kronisk utmatting.

Helsedirektoratet i Noreg tilrår same behandling for ME og kronisk utmatting.

Foto: NTB

Ordskifte

«I dag får ikkje ME-pasientane rett behandling.»

Bjørn K. Getz Wold
Helsedirektoratet i Noreg tilrår same behandling for ME og kronisk utmatting.

Helsedirektoratet i Noreg tilrår same behandling for ME og kronisk utmatting.

Foto: NTB

Ordskifte

«I dag får ikkje ME-pasientane rett behandling.»

Bjørn K. Getz Wold

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis