Seig samanheng
Taylor Swifts album inneheld enkelte friske songar, men samansetninga er underleg monoton.
Pop
Taylor Swift:
Midnights
Republic / Universal
Taylor Swifts Midnights er inspirert av tretten søvnlause netter. Her blir flust av kjenslemotsetnader handsama, men albumet som heilskap er prega av ein myrliknande monotoni – med nokre få friske augeblunk her og der.
Det startar lovande med «Lavender Haze», ei sub-bass-driven neo-soul-sak med fistelvokal som kan minne om Childish Gambino. Andresporet «Maroon» er mindre vellukka. Teksten kjennest pressa inn i noko uoriginale melodiliner, og dream-pop-produksjonen er overmetta. Det er underleg med tredjesporet «Anti-Hero»: Slik det er plassert på albumet, kjennest det som å høyre på Wham i første gir i motbakke med synthbjelleklang.
Dersom ein ser musikkvideoen, gir songen derimot meir meining. Dei tre forskjellige Taylor Swift-versjonane – ein av dei ei kjempe lik lampeånda i den framifrå filmen Three Thousand Years Of Longing – er ein effektiv illustrasjon av teksten, ei fundering rundt dei forskjellige aspekta ein person kan kjenne seg delt opp i.
Bridge-delen på «Question...?» inneheld ein mildt oppsiktsvekkjande produksjonsdetalj som manar fram ei kjensle av innovervend, sarkastisk augerulling; den halvtunge trap- og James Bond-aktige hemnsongen «Vigilante ****» bringar dynamikken opp eit lite hakk. På «Bejeweled», ein av singellåtane frå albumet, blir samlivsproblem handsama på meir generøst vis – repetisjonen av ordet nice er høgdepunktet på plata. «Midnight Rain» inneheld eit islett underleg dissonerande synthkrydder.
Men når eg høyrer albumet frå starten, blir den seige monotonien overveldande. Det er noko med forholdet mellom låtane som gjer det heile seigt og strevsamt.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop
Taylor Swift:
Midnights
Republic / Universal
Taylor Swifts Midnights er inspirert av tretten søvnlause netter. Her blir flust av kjenslemotsetnader handsama, men albumet som heilskap er prega av ein myrliknande monotoni – med nokre få friske augeblunk her og der.
Det startar lovande med «Lavender Haze», ei sub-bass-driven neo-soul-sak med fistelvokal som kan minne om Childish Gambino. Andresporet «Maroon» er mindre vellukka. Teksten kjennest pressa inn i noko uoriginale melodiliner, og dream-pop-produksjonen er overmetta. Det er underleg med tredjesporet «Anti-Hero»: Slik det er plassert på albumet, kjennest det som å høyre på Wham i første gir i motbakke med synthbjelleklang.
Dersom ein ser musikkvideoen, gir songen derimot meir meining. Dei tre forskjellige Taylor Swift-versjonane – ein av dei ei kjempe lik lampeånda i den framifrå filmen Three Thousand Years Of Longing – er ein effektiv illustrasjon av teksten, ei fundering rundt dei forskjellige aspekta ein person kan kjenne seg delt opp i.
Bridge-delen på «Question...?» inneheld ein mildt oppsiktsvekkjande produksjonsdetalj som manar fram ei kjensle av innovervend, sarkastisk augerulling; den halvtunge trap- og James Bond-aktige hemnsongen «Vigilante ****» bringar dynamikken opp eit lite hakk. På «Bejeweled», ein av singellåtane frå albumet, blir samlivsproblem handsama på meir generøst vis – repetisjonen av ordet nice er høgdepunktet på plata. «Midnight Rain» inneheld eit islett underleg dissonerande synthkrydder.
Men når eg høyrer albumet frå starten, blir den seige monotonien overveldande. Det er noko med forholdet mellom låtane som gjer det heile seigt og strevsamt.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.
Ein mann med tomlar opp i ruinane i ein forstad sør i Beirut etter at fredsavtalen mellom Hizbollah og Israel vart gjeldande 27. november.
Foto: Mohammed Yassin / Reuters / NTB
Fredsavtale med biverknader
Avtalen mellom Israel og Libanon kan få vidtrekkjande konsekvensar.