Schiff er seg sjølv
Den ungarske pianisten András Schiff i Håkonshallen.
Foto: Magnus Skrede
Konsert
Beethoven, Brahms,
J.S. Bach:
Klavermusikk
András Schiff, klaver. Håkonshallen i Bergen, sundag 27. mai
Den ungarske jøden András Schiff boikottar heimlandet på grunn av det han kallar Viktor Orbáns rasistiske og antisemittiske politikk. At Schiff òg har ei politisk side, ja, at han i det heile lever i same verd som vi, er nesten vanskeleg å tru når ein opplever han på konsert. Konsentrasjonen hans er ekstrem, og den suverene kontrollen over det musikalske materialet ulik nokon annan pianist eg har opplevd live; det er liksom ikkje noko skilje mellom musikken og musikaren hjå han.
For dei som har høyrt han fleire gonger før, baud ikkje konserten i den fullsette Håkonshallen på overraskingar; det er mange år sidan Schiff fann eigenarten sin som kunstnar, som han held fast på. Likevel er konsertane hans slike ein minnest, for tolkingane har ikkje éin frase som verkar tilfeldig plassert. Særleg vil eg koma til å hugsa Ludwig van Beethovens (1770–1827) Sonate i Fiss-dur, op. 78, der andresatsen leikar seg med melodien til Rule, Britannia!. Og så det siste stykket på programmet, Johann Sebastian Bachs (1685–1750) Engelsk suite nr. 6 i d-moll, BWV 811 – Schiff spela den raske «gigue»-satsen med ein så jamn, hypnotisk flyt at eg ynskte han aldri hadde slutta.
Sjur Haga Bringeland
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Konsert
Beethoven, Brahms,
J.S. Bach:
Klavermusikk
András Schiff, klaver. Håkonshallen i Bergen, sundag 27. mai
Den ungarske jøden András Schiff boikottar heimlandet på grunn av det han kallar Viktor Orbáns rasistiske og antisemittiske politikk. At Schiff òg har ei politisk side, ja, at han i det heile lever i same verd som vi, er nesten vanskeleg å tru når ein opplever han på konsert. Konsentrasjonen hans er ekstrem, og den suverene kontrollen over det musikalske materialet ulik nokon annan pianist eg har opplevd live; det er liksom ikkje noko skilje mellom musikken og musikaren hjå han.
For dei som har høyrt han fleire gonger før, baud ikkje konserten i den fullsette Håkonshallen på overraskingar; det er mange år sidan Schiff fann eigenarten sin som kunstnar, som han held fast på. Likevel er konsertane hans slike ein minnest, for tolkingane har ikkje éin frase som verkar tilfeldig plassert. Særleg vil eg koma til å hugsa Ludwig van Beethovens (1770–1827) Sonate i Fiss-dur, op. 78, der andresatsen leikar seg med melodien til Rule, Britannia!. Og så det siste stykket på programmet, Johann Sebastian Bachs (1685–1750) Engelsk suite nr. 6 i d-moll, BWV 811 – Schiff spela den raske «gigue»-satsen med ein så jamn, hypnotisk flyt at eg ynskte han aldri hadde slutta.
Sjur Haga Bringeland
Fleire artiklar
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.
Foto: Nina Djæff
Eit sandkorn i maskineriet
Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.
Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.
Foto: Frederik Ringnes / NTB
Husforsikring i hardt vêr
Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?
Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Vestre må avslutte konflikter og beklage
«Svært mange av de 300.000 som jobber i Helse-
vesenet, merker daglig følgene av Helseforetaks-
modellen som nå videreføres av Ap og Sp.»
Teikning: May Linn Clement
Tid for realitetsorientering
Valet av Donald Trump til president er ikkje noka tilfeldig ulukke, men ei fylgje av dårleg politisk handverk gjennom lang tid.
James Rebanks på Lillehammer sist veke.
Foto: Morten A. Strøksnes
Ein mann for alle årstider
LILLEHAMMER: Etter å ha skrive to svært populære bøker om landbruk og sauehald hamna James Rebanks i ei krise som førte han til eit dunvær på Helgeland.