Multikulturell techno
Acid Arabs tredje album er ein fryd for øyret og dansefoten.
Elektronisk musikk
Acid Arab:
Trois
Crammed Discs
Det fransk-algeriske musikkollektivet Acid Arab blandar austleg musikk med elektroniske dansemusikksjangrar som acid house og techno, og på sitt tredje album (tittelen er det austarabiske teiknet for talet tre, etterfølgt av det franske ordet trois) har dei med seg ei mengd vokalistar frå Nord-Afrika, Syria og Tyrkia.
«Algerian gasba, Anatolian trance, synthetic dabkeh, bionic ral...» Som albumnotata antydar, er Acid Arabs musikk fasettert. På «Habaytak» står ei blanding av transeinduserande elektroniske og akustiske lydar, rungande synthbass og den fransk-marokkanske songaren Ghizlane Melih i høgsetet, medan acid house-inspirasjonen er klar som dagen på «Rashid Trip», ein låt som sanneleg får hjartet til å pumpe. Ein 80-talselektropopliknande synthmelodi vert blanda med stemma til syriske Wael Alkak på tredjesporet «Ya Mahla», medan avslutningssporet «Sayarat 303 Part II» har ein munnharpeliknande synthsjamanistisk naturtoneklang.
«Leila» er ein djup og dundrande dabkhetechnolåt med flytande puls, og musikkvideoen, full av heimebrent og magedans, endar med ein tankevekkjande og augeopnande tvist kring identitet og kulturelle kryssingspunkt.
Eg undra meg over at toppresultatet når eg sette inn det austarabiske teiknet for tre i søkjefeltet, var Britney Spears-songen «3». Kan hende seier det mest om mine søkje- og surfevanar, men før eg visste ordet av det, lærte eg kvifor tala vi bruker her omkring, vert kalla «arabiske tal». Dette var eit lite sidespor, men det er saktens sporbart at teiknet 3 stammar frå teiknet ein kan sjå på omslaget til albumet, som er spekka med særskilde, supre spor.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Elektronisk musikk
Acid Arab:
Trois
Crammed Discs
Det fransk-algeriske musikkollektivet Acid Arab blandar austleg musikk med elektroniske dansemusikksjangrar som acid house og techno, og på sitt tredje album (tittelen er det austarabiske teiknet for talet tre, etterfølgt av det franske ordet trois) har dei med seg ei mengd vokalistar frå Nord-Afrika, Syria og Tyrkia.
«Algerian gasba, Anatolian trance, synthetic dabkeh, bionic ral...» Som albumnotata antydar, er Acid Arabs musikk fasettert. På «Habaytak» står ei blanding av transeinduserande elektroniske og akustiske lydar, rungande synthbass og den fransk-marokkanske songaren Ghizlane Melih i høgsetet, medan acid house-inspirasjonen er klar som dagen på «Rashid Trip», ein låt som sanneleg får hjartet til å pumpe. Ein 80-talselektropopliknande synthmelodi vert blanda med stemma til syriske Wael Alkak på tredjesporet «Ya Mahla», medan avslutningssporet «Sayarat 303 Part II» har ein munnharpeliknande synthsjamanistisk naturtoneklang.
«Leila» er ein djup og dundrande dabkhetechnolåt med flytande puls, og musikkvideoen, full av heimebrent og magedans, endar med ein tankevekkjande og augeopnande tvist kring identitet og kulturelle kryssingspunkt.
Eg undra meg over at toppresultatet når eg sette inn det austarabiske teiknet for tre i søkjefeltet, var Britney Spears-songen «3». Kan hende seier det mest om mine søkje- og surfevanar, men før eg visste ordet av det, lærte eg kvifor tala vi bruker her omkring, vert kalla «arabiske tal». Dette var eit lite sidespor, men det er saktens sporbart at teiknet 3 stammar frå teiknet ein kan sjå på omslaget til albumet, som er spekka med særskilde, supre spor.
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.