JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Moogisk månemusikk

Synthpioneren Mort Garsons bakkatalog er i full elektrosving om dagen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1987
20230901
1987
20230901

Elektronisk musikk / Rock

Mort Garson:

Journey to the Moon and Beyond og Black Eye

Sacred Bones

Det meste kjende stykket til den kanadiske synthpioneren Mort Garson (1928–2008) er Mother Earth’s Plantasia (1976), eit album spelt inn med den den gong splitter nye Moog-synthesizeren og med planter som målgruppe (pluss folk som likar planter).

For nokre år sidan blei denne gjeven ut på nytt av Sacred Bones, eit tilbakeskodande plateselskap som grev djupt og plukkar halvgløymde musikalske juvelar fram i dagens ljos. Nyleg har same selskap sleppt to nye Garson-album: Journey to the Moon and Beyond og Black Eye.

Sistnemnde er lydsporet til ein blacksploitation-film med same namn frå 1974 og byd på musikk med film noir-aktig stemning – ein stil enkelte vil kjenne frå Quincy Jones’ Shaft-soundtrack (og Den rosa panteren).

Det er tale om ei dramatisk form for storbandfunk med ein fot eller tre i easy listening, progrock og jungeljazz à la Duke Ellington. Dette er dramatisk detektivmusikk med høg spaningsgrad og perkusjonist som frontfigur.

Medan Black Eye er framført med storband, er Journey to the Moon and Beyond i stor grad fokusert på den elektroniske delen av Garsons musikk. Mange av spora på denne samlinga – av sjeldan og ikkje tidlegare utgjeve materiale – blei produserte for TV: «Moon Journey» sette stemninga under CBS’ (Canadas svar på NRK) direktesending av Apollo 11-månelandinga i 1969; «Zoos of the World» akkompagnerte eit National Geographics-program frå 1970.

«The D-Bee’s Cat Boogie» inviterer til å danse twist til robotrock&roll. På «Music for Advertising #8» og «#6» blir leiken pling-plong-synth-eksperimentering saman med levande band og orkester.

Desse to utgjevingane kombinert gir eit svært interessant og uventa innblikk i breidda i synthpioneren Mort Garsons produksjon.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Elektronisk musikk / Rock

Mort Garson:

Journey to the Moon and Beyond og Black Eye

Sacred Bones

Det meste kjende stykket til den kanadiske synthpioneren Mort Garson (1928–2008) er Mother Earth’s Plantasia (1976), eit album spelt inn med den den gong splitter nye Moog-synthesizeren og med planter som målgruppe (pluss folk som likar planter).

For nokre år sidan blei denne gjeven ut på nytt av Sacred Bones, eit tilbakeskodande plateselskap som grev djupt og plukkar halvgløymde musikalske juvelar fram i dagens ljos. Nyleg har same selskap sleppt to nye Garson-album: Journey to the Moon and Beyond og Black Eye.

Sistnemnde er lydsporet til ein blacksploitation-film med same namn frå 1974 og byd på musikk med film noir-aktig stemning – ein stil enkelte vil kjenne frå Quincy Jones’ Shaft-soundtrack (og Den rosa panteren).

Det er tale om ei dramatisk form for storbandfunk med ein fot eller tre i easy listening, progrock og jungeljazz à la Duke Ellington. Dette er dramatisk detektivmusikk med høg spaningsgrad og perkusjonist som frontfigur.

Medan Black Eye er framført med storband, er Journey to the Moon and Beyond i stor grad fokusert på den elektroniske delen av Garsons musikk. Mange av spora på denne samlinga – av sjeldan og ikkje tidlegare utgjeve materiale – blei produserte for TV: «Moon Journey» sette stemninga under CBS’ (Canadas svar på NRK) direktesending av Apollo 11-månelandinga i 1969; «Zoos of the World» akkompagnerte eit National Geographics-program frå 1970.

«The D-Bee’s Cat Boogie» inviterer til å danse twist til robotrock&roll. På «Music for Advertising #8» og «#6» blir leiken pling-plong-synth-eksperimentering saman med levande band og orkester.

Desse to utgjevingane kombinert gir eit svært interessant og uventa innblikk i breidda i synthpioneren Mort Garsons produksjon.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis