JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Mektig epos

Karl Seglem lagar verdsmusikk på nynorsk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Karl Seglem kombinerer musikk og lyrikk i prosjektet Mytevegar.

Karl Seglem kombinerer musikk og lyrikk i prosjektet Mytevegar.

Foto: Heidi Molstad Andresen

Karl Seglem kombinerer musikk og lyrikk i prosjektet Mytevegar.

Karl Seglem kombinerer musikk og lyrikk i prosjektet Mytevegar.

Foto: Heidi Molstad Andresen

2340
20231103
2340
20231103

Verdsmusikk

Karl Seglem:

Mytevegar

Karl Seglem,
tenorsaksofon, bukkehorn og vokal; Jorunn Barane, vokal; Eirik Dørsdal, trompet; Erlend Viken, feler og kalimba; Ardhi Engel, fløyter, røyr, strengeinstrument og elektronikk; Bendik Smedaasgjelten Quam, bukkehorn; Saleh Mohfoud, kanun og vokal; Andreas Vold Løwe, Lars Jakob Rudjord og Andreas Ulvo, tangentinstrument; Jørn Erik Ahlsen Alkanger, Henrik Bergersen, Ketil Thorbjørnsen og Kasper Dyve, gitar; Stein Villa, harpe og dronesiter; Ragnhild Knutsen, bratsj; Roger Morland og Ellen Brekken, bass; Hallvard Gaardløs, bass og vokal; Kåre Opheim, trommer og perkusjon; Alf Magne Hillestad, trommer, perkusjon og elektronikk.
Nye Nor

Denne plata har Seglem arbeidd med i mange år. Ei aning grønt, som kom tidlegare i år, var eit førevarsel, men der forgjengaren hadde preg av litt av det meste, har Mytevegar ein klar verkkarakter med ein gjennomgåande tematikk.

Tekstane er henta frå diktsamlinga Djup redsle. Djup ro (Samlaget, 2022). Det tematiske kan oppsummerast i nyordet solastalgi, upresist forstått som sorg ved tap av natur, med andre ord djup redsle. Den djupe roa ligg i vissa om at det er maktpåliggjande å handla på vegner av naturen, til forsvar av naturen.

Seglem kan nytta prosa eller prosaliknande tekst med tilvising til FNs klimapanel for å skildra den stødige vegen vår mot avgrunnen. I «Daudi Balders» brukar han forteljinga frå Snorre-Edda som eit bilete på den komande miljøkatastrofen, men Seglem er aldri forkynnande eller agiterande.

Dei 14 låtane på dobbelt-LP-en er spelte inn på mange stader. Seglem har fått hjelp hjå 20 musikarar og lydteknikarane Tor Magne Hallibakken og Alf Magne Hillestad. Seglem har henta inn musikarar og instrument etter kva musikken kravde. Resultatet ber preg av kompositoriske idear som er knesett gjennomførte til minste detalj. Her er ikkje rom for solistiske utflukter og spontan meiningsutveksling. Det er ikkje noko sakn. I denne samanhengen er den strenge regien naudsynt. Sjølvsagt pregar musikarar som Kåre Opheim og fleire andre musikken, men ikkje i ein jazzmusikalsk forstand.

Seglems tekstar er på nynorsk, men han talar til heile verda. Det gjer han utan at tekstane er omsette.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Verdsmusikk

Karl Seglem:

Mytevegar

Karl Seglem,
tenorsaksofon, bukkehorn og vokal; Jorunn Barane, vokal; Eirik Dørsdal, trompet; Erlend Viken, feler og kalimba; Ardhi Engel, fløyter, røyr, strengeinstrument og elektronikk; Bendik Smedaasgjelten Quam, bukkehorn; Saleh Mohfoud, kanun og vokal; Andreas Vold Løwe, Lars Jakob Rudjord og Andreas Ulvo, tangentinstrument; Jørn Erik Ahlsen Alkanger, Henrik Bergersen, Ketil Thorbjørnsen og Kasper Dyve, gitar; Stein Villa, harpe og dronesiter; Ragnhild Knutsen, bratsj; Roger Morland og Ellen Brekken, bass; Hallvard Gaardløs, bass og vokal; Kåre Opheim, trommer og perkusjon; Alf Magne Hillestad, trommer, perkusjon og elektronikk.
Nye Nor

Denne plata har Seglem arbeidd med i mange år. Ei aning grønt, som kom tidlegare i år, var eit førevarsel, men der forgjengaren hadde preg av litt av det meste, har Mytevegar ein klar verkkarakter med ein gjennomgåande tematikk.

Tekstane er henta frå diktsamlinga Djup redsle. Djup ro (Samlaget, 2022). Det tematiske kan oppsummerast i nyordet solastalgi, upresist forstått som sorg ved tap av natur, med andre ord djup redsle. Den djupe roa ligg i vissa om at det er maktpåliggjande å handla på vegner av naturen, til forsvar av naturen.

Seglem kan nytta prosa eller prosaliknande tekst med tilvising til FNs klimapanel for å skildra den stødige vegen vår mot avgrunnen. I «Daudi Balders» brukar han forteljinga frå Snorre-Edda som eit bilete på den komande miljøkatastrofen, men Seglem er aldri forkynnande eller agiterande.

Dei 14 låtane på dobbelt-LP-en er spelte inn på mange stader. Seglem har fått hjelp hjå 20 musikarar og lydteknikarane Tor Magne Hallibakken og Alf Magne Hillestad. Seglem har henta inn musikarar og instrument etter kva musikken kravde. Resultatet ber preg av kompositoriske idear som er knesett gjennomførte til minste detalj. Her er ikkje rom for solistiske utflukter og spontan meiningsutveksling. Det er ikkje noko sakn. I denne samanhengen er den strenge regien naudsynt. Sjølvsagt pregar musikarar som Kåre Opheim og fleire andre musikken, men ikkje i ein jazzmusikalsk forstand.

Seglems tekstar er på nynorsk, men han talar til heile verda. Det gjer han utan at tekstane er omsette.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte
RagnarSandbæk

Barents blues, også et flytende samfunn

Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis