Katy Perrys 143 er ei tannlaus øving i utviding og innskrenking av kropps- og kjønnsideal.
Pop
Katy Perry:
143
Capitol
«OMG», har eg nettopp lært, står for okulær myasthenia gravis. Myasthenia gravis er ein sjeldan autoimmun sjukdom; eit mogeleg symptom er svak muskulatur kring auga. Ifølgje dr. Aron Smith kan dette vere grunnen til at høgre auge til popstjerna Katy Perry lukka seg under ein konsert i Las Vegas for ganske nøyaktig to år sidan. Eg undrast korleis det er å vere så namngjeten at ein blir fjerndiagnostisert på YouTube.
Perrys sjuande album, 143, er generelt lite godt likt; eg for min del har vore høveleg lite interessert i artisteriet hennar og lyt innrømme at den lette, spretne dansemusikkstilen her har ein viss appell, og vips så sit eg nedi Katy-kaninholet og strevar med å dekode kva for haldning til kropp, helse og venleiksdyrking dette er tufta på.
Teksten i songen «Gorgeous» annonserer at «alle [hennar] kvinner ser nydelege ut», og i videoen til songen «Woman’s World» er det mykje eksponert hud å sjå. Det er tale om eit tablå av eggstokkar, hudtypar og kroppar i ymse former kombinert med referansar til «We Can Do It!»-plakaten frå 1943 – dette feministiske biletet var opphavleg eit stykke krigspropaganda – og – mogelegvis – Dara Birnbaums vidgjetne videokunstverk «Technology/Transformation: Wonder Woman (1978–79)».
Det freistar å lese 143 som bidrag til ein kroppspositiv tendens i populærkulturen. På den andre sida er det vanskeleg å nekte for at musikken og presentasjonen er tannlause greier: Når ein tar ein titt på musikkvideoen til «I’m His, He’s Mine», er all slags kroppsleg mangfald ute av vindauget; ein kan mistenke marknadsapparatet for å spekulere i bruk av gravide og fyldige dansarar som «smykke» for stjerna Perry. Trass i at eg lett blir gira av 90-talshouseklisjear, er det lite å rope hurra for her. «I’d never go deep», som Perry syng i «All The Love».
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Pop
Katy Perry:
143
Capitol
«OMG», har eg nettopp lært, står for okulær myasthenia gravis. Myasthenia gravis er ein sjeldan autoimmun sjukdom; eit mogeleg symptom er svak muskulatur kring auga. Ifølgje dr. Aron Smith kan dette vere grunnen til at høgre auge til popstjerna Katy Perry lukka seg under ein konsert i Las Vegas for ganske nøyaktig to år sidan. Eg undrast korleis det er å vere så namngjeten at ein blir fjerndiagnostisert på YouTube.
Perrys sjuande album, 143, er generelt lite godt likt; eg for min del har vore høveleg lite interessert i artisteriet hennar og lyt innrømme at den lette, spretne dansemusikkstilen her har ein viss appell, og vips så sit eg nedi Katy-kaninholet og strevar med å dekode kva for haldning til kropp, helse og venleiksdyrking dette er tufta på.
Teksten i songen «Gorgeous» annonserer at «alle [hennar] kvinner ser nydelege ut», og i videoen til songen «Woman’s World» er det mykje eksponert hud å sjå. Det er tale om eit tablå av eggstokkar, hudtypar og kroppar i ymse former kombinert med referansar til «We Can Do It!»-plakaten frå 1943 – dette feministiske biletet var opphavleg eit stykke krigspropaganda – og – mogelegvis – Dara Birnbaums vidgjetne videokunstverk «Technology/Transformation: Wonder Woman (1978–79)».
Det freistar å lese 143 som bidrag til ein kroppspositiv tendens i populærkulturen. På den andre sida er det vanskeleg å nekte for at musikken og presentasjonen er tannlause greier: Når ein tar ein titt på musikkvideoen til «I’m His, He’s Mine», er all slags kroppsleg mangfald ute av vindauget; ein kan mistenke marknadsapparatet for å spekulere i bruk av gravide og fyldige dansarar som «smykke» for stjerna Perry. Trass i at eg lett blir gira av 90-talshouseklisjear, er det lite å rope hurra for her. «I’d never go deep», som Perry syng i «All The Love».
Rasmus Hungnes
Rasmus Hungnes er kunstnar, musikar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Små-ulovleg: Godtet er smått, men er denne reklamen retta mot små eller store menneske? Det kan få alt å seie dersom ei ny forskrift vert vedteken.
Foto: Cornelius Poppe / NTB
«Om høyringsinnspela frå Helsedirektoratet vert inkluderte, risikerer ein å kriminalisere heilt vanleg mat.»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.