Arkivet: Velkomen til harde tider
I veka som gjekk, spelte countrykometen Charley Crockett for utselt hus på Cosmopolite Scene i Oslo.
Charley Crockett på Cosmopolite Scene i Oslo.
Foto: Øyvind Pharo
Sidan platedebuten i 2015 har trettiniåringen gitt ut tolv album på sitt eige selskap, Son of Davy.
Crockett er etterkomar av folkehelten Davy Crockett og voks opp saman med åleinemor i campingvogn på grensa mellom Texas og Mexico. Han var sytten då han drog ut i verda med gitaren han fekk av mor si. Han haika, sov ute og reiste som togboms på kryss og tvers i Amerika. Spelte i French Quarter i New Orleans og på undergrunnen i New York. Den sjølvlærte gitaristen saug opp som ein svamp den amerikanske folkemusikk-, country- og bluestradisjonen. I dag er repertoaret hans ei høgare eining av eigne songar og handplukka halvgløymde klassikarar.
På Welcome to Hard Times frå 2020 syng han hemnballaden «Black Jack County Chains», som handlar om slaveriarv og ein svart lenkegjeng som drep sheriffen. Red Lane skreiv songen i 1967 og tilbaud Charley Pride å spele han inn. Som einaste afroamerikanske countrystjerne på den tida og tok han ikkje sjansen, mens Willie Nelsons innspeling klatra på hitlistene inntil ho blei forboden.
Ifølge Crockett er «Black Jack County Chains» like mykje tabu i dag som då. Beste versjonen er Sanford Clarks på They Call Me Country frå 1968. Ein av dei største country-LP-ane gjennom alle tider, seier Crockett.
Øyvind Pharo
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Sidan platedebuten i 2015 har trettiniåringen gitt ut tolv album på sitt eige selskap, Son of Davy.
Crockett er etterkomar av folkehelten Davy Crockett og voks opp saman med åleinemor i campingvogn på grensa mellom Texas og Mexico. Han var sytten då han drog ut i verda med gitaren han fekk av mor si. Han haika, sov ute og reiste som togboms på kryss og tvers i Amerika. Spelte i French Quarter i New Orleans og på undergrunnen i New York. Den sjølvlærte gitaristen saug opp som ein svamp den amerikanske folkemusikk-, country- og bluestradisjonen. I dag er repertoaret hans ei høgare eining av eigne songar og handplukka halvgløymde klassikarar.
På Welcome to Hard Times frå 2020 syng han hemnballaden «Black Jack County Chains», som handlar om slaveriarv og ein svart lenkegjeng som drep sheriffen. Red Lane skreiv songen i 1967 og tilbaud Charley Pride å spele han inn. Som einaste afroamerikanske countrystjerne på den tida og tok han ikkje sjansen, mens Willie Nelsons innspeling klatra på hitlistene inntil ho blei forboden.
Ifølge Crockett er «Black Jack County Chains» like mykje tabu i dag som då. Beste versjonen er Sanford Clarks på They Call Me Country frå 1968. Ein av dei største country-LP-ane gjennom alle tider, seier Crockett.
Øyvind Pharo
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Olav H. Hauge-dagbøkene
15. mars 1938: «Sume er so redde for å ta frå andre, eller rettare vera ved at dei låner; dei prøver på død og liv vera originale.»
Det er seks år sidan Norma Winstone gav ut førre album.
Foto: Michael Putland / ECM Records
Hand-i-hanske-duo
Norma Winstone er ein tekstforfattar av rang.
Erling Indreeide har mellom anna skrive fleire diktsamlingar, musikk- drama og essay.
Foto: Julie Engvik
Noko for seg sjølv og noko for kvarandre
Erling Indreeide har skrive ei bok som eig ei uvanleg sterk poetisk tankekraft.
Liv Mossige (f. 1978) jobbar som lektor og skriv bokmeldingar for Dagsavisen.
Foto: Cappelen Damm
Kvasireligiøs reaksjon
Liv Mossige viser fram det amoralske hos ivrige moralistar.
Det originale grunnlovsdokumentet ligg til vanleg i stortingsarkivet. Her er det på besøk på Eidsvoll.
Foto: Berit Roald / NTB
Nynorsk, språk og skriftmål
Ofte er det vrient å dra skilje mellom språk, dialektar og språkvariantar.