Arkivet: Slide Hampton + Arne Nøst
Slide Hampton var jazztrombonist, komponist og arrangør.
Pressefoto
I dag er det eitt år sidan Locksley Wellington «Slide» Hampton ville ha fylt 90 år, om ikkje trombonisten, komponisten og arrangøren gjekk bort hausten 2021. Eit av dei eldste jazzminna mine er ein konsert med mannen og eit lite, knallsterkt storband i restauranten på hotellet Alexandria i Molde under jazzfestivalen der, den sommaren eg fylte 20 år, i 1992.
Det var første gongen eg høyrde slik musikk, og det var litt av ein introduksjon – eit fabelaktig trøkk i det som vel var ei feiring av Dizzy Gillespie.
Her var det mangt å oppdage, og å ta inn, av smått og stort. Kommunikasjonen der framme var godmodig og så kul som det går an. Hampton var venstrehendt, og det seier seg sjølv at det er stas når den første tenorsaksofonisten du høyrer, er James Moody.
Høg intensitet – og likevel vart eg veldig oppteken av mannen som sat ved sida av meg. Han teikna nemleg små portrett av profilane på scenen medan dei så å seie var i sitt ess.
Verken før eller seinare har eg sett ein kunstnar i aksjon på konsert – med stor fascinasjon såg eg personlegdomane nokre meter framføre meg finne form på det kvite arket. Arne Nøst, har du nokon av desse skissene i skuffene dine?
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
I dag er det eitt år sidan Locksley Wellington «Slide» Hampton ville ha fylt 90 år, om ikkje trombonisten, komponisten og arrangøren gjekk bort hausten 2021. Eit av dei eldste jazzminna mine er ein konsert med mannen og eit lite, knallsterkt storband i restauranten på hotellet Alexandria i Molde under jazzfestivalen der, den sommaren eg fylte 20 år, i 1992.
Det var første gongen eg høyrde slik musikk, og det var litt av ein introduksjon – eit fabelaktig trøkk i det som vel var ei feiring av Dizzy Gillespie.
Her var det mangt å oppdage, og å ta inn, av smått og stort. Kommunikasjonen der framme var godmodig og så kul som det går an. Hampton var venstrehendt, og det seier seg sjølv at det er stas når den første tenorsaksofonisten du høyrer, er James Moody.
Høg intensitet – og likevel vart eg veldig oppteken av mannen som sat ved sida av meg. Han teikna nemleg små portrett av profilane på scenen medan dei så å seie var i sitt ess.
Verken før eller seinare har eg sett ein kunstnar i aksjon på konsert – med stor fascinasjon såg eg personlegdomane nokre meter framføre meg finne form på det kvite arket. Arne Nøst, har du nokon av desse skissene i skuffene dine?
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Å forveksla aggressor med forsvarar
«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»
Den nyfødde kalven.
Foto: Hilde Lussand Selheim
Ei ny Ameline er fødd
Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.