JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Musikal i det makabre Roald Dahl-landet

Typisk dahlsk barneforteljing er energisk og morosam i musikalvariant.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
For første gong er musikalen om Matilda sett opp på ei norsk scene.

For første gong er musikalen om Matilda sett opp på ei norsk scene.

Foto: Scenekvelder

For første gong er musikalen om Matilda sett opp på ei norsk scene.

For første gong er musikalen om Matilda sett opp på ei norsk scene.

Foto: Scenekvelder

1966
20221104
1966
20221104

Folketeateret (Scenekvelder):

Tim Minchin / Dennis Kelly:

(Roald Dahl’s) Matilda the Musical

Omsett av Atle Halstensen
Regi: Ewan Jones
Scenografi og videodesign: Petr Hlousek
Kunstnerisk og musikalsk
ansvarleg: Atle Halstensen

Den genetisk norske Roald Dahl kjenner vi både som novelleforfattar med galgenhumoristiske sluttpoeng og som ein appellerande eventyrforteljar, med historier om flinke og kloke born i strid mot slemme og dumme vaksne. Barneboka Matilda er frå siste fasen i forfattarskapet hans, men svært karakteristisk for han. Musikalversjonen av boka går no på Folketeateret i Oslo etter mange års sigersgang i både USA og Europa.

Historia om vesle evnerike Matilda som er miskjend og vanskjøtta av monstrøse foreldre, men likevel utmerker seg både sosialt og intellektuelt, kan på overflata sjåast på som ein tåredrypande tragedie. Men då hadde det ikkje vore Roald Dahl. Typisk nok er det dei slemme vaksne som òg vert dei mest komiske og underhaldande, trass i sjarmerande og imponerande innsats frå både Matilda-skodepelaren og alle dei andre yngste aktørane.

I eit scenebile pryda av enorme scrabble-bitar med bokstavar går denne musikalframsyninga i ein fartsfylt virvel, spelemessig, songleg og koreografisk på høgaste nivå. Den populære TV-komikaren Robert Stoltenberg gjer musikaldebut som diabolsk kvinneleg overlærar. Han overtyder ikkje heilt som dame, men som sceneartist må han berre ynskjast hjarteleg velkomen.

Ensemblet er i det heile storarta, men ein kan ikkje unngå å smelte ekstra for dei fæle foreldra til Matilda, Frithjof Saaheim og ikkje minst herlege Siren Jørgensen, eit vedunderleg bergensk hespetre.

Matilda går for fulle hus og kjem til å gjere det lenge. Det er sett opp framsyningar til langt ut i januar, men kjøp billettar i tide!

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Folketeateret (Scenekvelder):

Tim Minchin / Dennis Kelly:

(Roald Dahl’s) Matilda the Musical

Omsett av Atle Halstensen
Regi: Ewan Jones
Scenografi og videodesign: Petr Hlousek
Kunstnerisk og musikalsk
ansvarleg: Atle Halstensen

Den genetisk norske Roald Dahl kjenner vi både som novelleforfattar med galgenhumoristiske sluttpoeng og som ein appellerande eventyrforteljar, med historier om flinke og kloke born i strid mot slemme og dumme vaksne. Barneboka Matilda er frå siste fasen i forfattarskapet hans, men svært karakteristisk for han. Musikalversjonen av boka går no på Folketeateret i Oslo etter mange års sigersgang i både USA og Europa.

Historia om vesle evnerike Matilda som er miskjend og vanskjøtta av monstrøse foreldre, men likevel utmerker seg både sosialt og intellektuelt, kan på overflata sjåast på som ein tåredrypande tragedie. Men då hadde det ikkje vore Roald Dahl. Typisk nok er det dei slemme vaksne som òg vert dei mest komiske og underhaldande, trass i sjarmerande og imponerande innsats frå både Matilda-skodepelaren og alle dei andre yngste aktørane.

I eit scenebile pryda av enorme scrabble-bitar med bokstavar går denne musikalframsyninga i ein fartsfylt virvel, spelemessig, songleg og koreografisk på høgaste nivå. Den populære TV-komikaren Robert Stoltenberg gjer musikaldebut som diabolsk kvinneleg overlærar. Han overtyder ikkje heilt som dame, men som sceneartist må han berre ynskjast hjarteleg velkomen.

Ensemblet er i det heile storarta, men ein kan ikkje unngå å smelte ekstra for dei fæle foreldra til Matilda, Frithjof Saaheim og ikkje minst herlege Siren Jørgensen, eit vedunderleg bergensk hespetre.

Matilda går for fulle hus og kjem til å gjere det lenge. Det er sett opp framsyningar til langt ut i januar, men kjøp billettar i tide!

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.

Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.

Foto: Vegard Giskehaug

Meldingar
HeleneGuåker

Der mørkeret bur

Eskil Skjeldal er ikkje redd for å gå dit det gjer mest vondt.

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
RichardAubrey White

Tendensiøs statistikk om senfølger

Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis