Magisk om mørkeret
Mørkt er ei sterk og fantasifull bok om å vere mørkredd.
Biletbok
Gyrid Axe Øvsteng og Per Ragnar Møkleby (ill.):
Mørkt
Samlaget
Mamma sløkker lyset og seier god natt. Dag er heilt stille, men frykteleg redd. I mørkret lagar frykta lydar. Knirkar, knasar og kviskrar. Kjem nærare og tek tak i han som ein tornado. Midt i stormen står Natalie. Er ho ein alv? Eit monster?
Omslaget og innsidepermen varslar ei original og ambisiøs bildebok: svart som natta, med sjølvlysande, skumle vesen som strekkjer seg mot lesaren. Midt på framsida står Dag, liten og redd.
Inne i boka set Per Ragnar Møkleby detaljar i teikneserieruter og skaper dramaturgi ved å la utsnitta bygge opp ei spenning. Alt utan fargar, i grått, svart og kvitt.
Gyrid Axe Øvstengs tekst spelar andrefiolin i alt dette. Teksten støttar og opnar bilda for lesaren si tolking, men lèt mykje vere usagt og opp til fantasien.
Duoen lukkast også godt sist dei samarbeidde. Førstemamma på mars handlar om barnets frykt når mamma må på sjukehus. Denne gongen er det ei meir allmenn frykt dei to tek på kunstnarleg alvor. Kven har ikkje vore redd i mørkret?
Det finaste med Mørkt er likevel at boka kan handle om mykje meir og mykje anna enn å vere mørkredd.
Forteljinga om Dag og Natalie er barnelitterær magi; ho blir levande for lesaren slik berre god kunst kan bli.
Janne Karin Støylen
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Biletbok
Gyrid Axe Øvsteng og Per Ragnar Møkleby (ill.):
Mørkt
Samlaget
Mamma sløkker lyset og seier god natt. Dag er heilt stille, men frykteleg redd. I mørkret lagar frykta lydar. Knirkar, knasar og kviskrar. Kjem nærare og tek tak i han som ein tornado. Midt i stormen står Natalie. Er ho ein alv? Eit monster?
Omslaget og innsidepermen varslar ei original og ambisiøs bildebok: svart som natta, med sjølvlysande, skumle vesen som strekkjer seg mot lesaren. Midt på framsida står Dag, liten og redd.
Inne i boka set Per Ragnar Møkleby detaljar i teikneserieruter og skaper dramaturgi ved å la utsnitta bygge opp ei spenning. Alt utan fargar, i grått, svart og kvitt.
Gyrid Axe Øvstengs tekst spelar andrefiolin i alt dette. Teksten støttar og opnar bilda for lesaren si tolking, men lèt mykje vere usagt og opp til fantasien.
Duoen lukkast også godt sist dei samarbeidde. Førstemamma på mars handlar om barnets frykt når mamma må på sjukehus. Denne gongen er det ei meir allmenn frykt dei to tek på kunstnarleg alvor. Kven har ikkje vore redd i mørkret?
Det finaste med Mørkt er likevel at boka kan handle om mykje meir og mykje anna enn å vere mørkredd.
Forteljinga om Dag og Natalie er barnelitterær magi; ho blir levande for lesaren slik berre god kunst kan bli.
Janne Karin Støylen
Fleire artiklar
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.
The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.
President Joe Biden (f. 1942) og statsminister Jonas Gahr Støre (f. 1960) stiller opp til familiefoto på Nato-toppmøtet i Washington i år.
Foto: Javad Parsa / NTB
Å fjerne Støre no vil vere ei panikkhandling som skaper fleire problem enn det løyser for Arbeidarpartiet.
Ein demonstrant med gassmaske protesterer i Tblisi 2. desember mot at den nye regjeringa vil leggja vekk EU-søknaden.
Foto: Irakli Gedenidze / Reuters / NTB
«Med unntak av presidenten har ikkje demonstrantane i Georgia stor tiltru til politikarane.»
Sveinung Rotevatn (V), som ser opp, talte ikkje under behandlinga av den nye abortlova 3. desember. Den som gjekk fram til talarstolen flest gonger, var Marian Hussein (SV).
Foto: Thomas Fure / AP / NTB
Mors liv i salen
Debatten vi fekk høyre då den nye abortlova blei behandla tysdag, strekte seg frå 10.00 til 14.30, frå 1915 til framtida og frå fosteret til den store verda.