JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

KunstMeldingar

Kunst landet rundt

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen

Foto: Morten Brun

Foto: Morten Brun

2103
20190104
2103
20190104

Anne Hansen: «Æresutstilling, keramikkarbeider i retrospekt»

Det gule huset på Holmen i Asker

30. november–20. januar

Utstillinga viser eit tverrsnitt av verka til keramikaren og kunsthandverkaren Anne Hansen (1948–2018). Ho er mest kjend for keramikkrelieff etter avtrykk frå tekstilar og gjennomhola blondefat av leire.

Martin Parr: «Life’s a beach»

Utstillinga står til 19. april

Perspektivet Museum, Tromsø

I vinterkulda kan ein varme seg på strandbilete ved Perspektivet Museum. Den kjende engelske Magnum-fotografen Martin Parr stiller ut eit breitt spekter av scener frå solgylne strender verda over. Med eit godt blikk for absurditet så vel som det humoristiske, har han fanga mange kostelege augneblikk. Ofte har fotografia ein kritisk undertone, strandlivet er ikkje så uskuldig som ein skulle tru.

Marte Aas: «Francine (was a machine)»

17. januar–28. april

Kunsthall Trondheim

Marte Aas viser film, fotografi og objekt i ei stor separatutstilling. Utstillinga tematiserer gleder og sorger ved kunstig intelligens. Eit av hovudverka er ein filmatisk fabel om den mekaniske dokka til den franske filosofen og vitskapsmannen René Descartes. Det går soger om at han bygde ein svært livaktig erstatning for dottera Francine, som døydde tidleg. Francine kan sjåast på som ein forløpar til vår tids Sophie, som har mimikk og kan føre ein dialog.

Mønstring 2018

10. november–3. februar

Sogn og Fjordane kunstmuseum, Førde

Kvart tredje år vert det arrangert ei mønstring av kunsthandverk og biletkunst frå Sogn og Fjordane. Utstillinga presenterer eit breitt spekter av teknikkar og uttrykk og gir eit spennande innblikk i kva som går føre seg i regionen.

Beatkunst. De glemte malerne

Punkt Ø ved Galleri F 15, Moss

27. oktober–16. januar

Galleri F 15 løfter fram ei mindre kjend side ved amerikansk kunst. Beatkunsten var uttrykksfull, gjerne spontant utforma av enkle material som dei hadde for handa. Det kvilte ein aura av bohemliv kring desse kunstnarane.

Arbeida er i hovudsak lånte frå Wennesland-samlinga i Kristiansand, som er den største samlinga av beatkunst i verda.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Anne Hansen: «Æresutstilling, keramikkarbeider i retrospekt»

Det gule huset på Holmen i Asker

30. november–20. januar

Utstillinga viser eit tverrsnitt av verka til keramikaren og kunsthandverkaren Anne Hansen (1948–2018). Ho er mest kjend for keramikkrelieff etter avtrykk frå tekstilar og gjennomhola blondefat av leire.

Martin Parr: «Life’s a beach»

Utstillinga står til 19. april

Perspektivet Museum, Tromsø

I vinterkulda kan ein varme seg på strandbilete ved Perspektivet Museum. Den kjende engelske Magnum-fotografen Martin Parr stiller ut eit breitt spekter av scener frå solgylne strender verda over. Med eit godt blikk for absurditet så vel som det humoristiske, har han fanga mange kostelege augneblikk. Ofte har fotografia ein kritisk undertone, strandlivet er ikkje så uskuldig som ein skulle tru.

Marte Aas: «Francine (was a machine)»

17. januar–28. april

Kunsthall Trondheim

Marte Aas viser film, fotografi og objekt i ei stor separatutstilling. Utstillinga tematiserer gleder og sorger ved kunstig intelligens. Eit av hovudverka er ein filmatisk fabel om den mekaniske dokka til den franske filosofen og vitskapsmannen René Descartes. Det går soger om at han bygde ein svært livaktig erstatning for dottera Francine, som døydde tidleg. Francine kan sjåast på som ein forløpar til vår tids Sophie, som har mimikk og kan føre ein dialog.

Mønstring 2018

10. november–3. februar

Sogn og Fjordane kunstmuseum, Førde

Kvart tredje år vert det arrangert ei mønstring av kunsthandverk og biletkunst frå Sogn og Fjordane. Utstillinga presenterer eit breitt spekter av teknikkar og uttrykk og gir eit spennande innblikk i kva som går føre seg i regionen.

Beatkunst. De glemte malerne

Punkt Ø ved Galleri F 15, Moss

27. oktober–16. januar

Galleri F 15 løfter fram ei mindre kjend side ved amerikansk kunst. Beatkunsten var uttrykksfull, gjerne spontant utforma av enkle material som dei hadde for handa. Det kvilte ein aura av bohemliv kring desse kunstnarane.

Arbeida er i hovudsak lånte frå Wennesland-samlinga i Kristiansand, som er den største samlinga av beatkunst i verda.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
Ingvild Bræin

Fadesar og fasadar

Roboten blir til mens vi ror.

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek  Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Foto: Ole Martin Wold / NTB

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

I rykk og napp

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis