Tom, teknologisk tale
Searching bruker mobiltelefonar og dataskjermar til å fortelje ei klassisk historie.
John Cho spelar enkemannen som leiter etter den sakna dottera si både i sosiale medium og ute.
Foto: Sebastian Baron
Thriller
Regi: Aneesh Chagant
Searching
Med: John Cho, Michelle La,
Debra Messing
Heile Searching er fortald gjennom data- og telefonskjermar. Rollefigurane filmar seg sjølve med mobilkameraet eller kommuniserer via sosiale medium. Det første bilete i filmen er av ein Windows-skjerm og fortel ei familiehistorie på få minutt. Vi følgjer enkemannen David (Cho) og tenåringsdottera Margot (La), som ein kveld ikkje kjem heim frå ei kollokviegruppe. David kontaktar politiet og får med seg etterforskaren Vick (Messing).
David begynner å leite etter dottera gjennom å snoke på datamaskina hennar. Facebook, Gmail, Youtube og Tumblr fungerer som digitale spor i jakta på Margot. Regidebutant Aneesh Chagant har fått mykje, men ikkje nødvendigvis velfortent, skryt for den kreative bruken av teknologi i filmspråket.
Searching startar originalt, men blir etter kvart ein føreseieleg thriller om ein sakna person. Den visuelle forteljinga har lite å seie om teknologiske paradoks, korleis teknologien både frigjer og framandgjer oss. Livet til Margot er i like stor grad levd ut via sosiale medium som i den verkelege verda.
Slike spørsmål dveler derimot filmen aldri ved. Han hastar vidare med plottvistar som gjer det heile til ein klassisk sjangerleik, med klassiske sjangerfeller. Mysteriet skal løysast med bruk av velkjende verkemiddel. Det går ut over den emosjonelle kjernen i filmen: far-dotter-tilhøvet, som aldri får den tyngda det kunne hatt i forteljinga.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Thriller
Regi: Aneesh Chagant
Searching
Med: John Cho, Michelle La,
Debra Messing
Heile Searching er fortald gjennom data- og telefonskjermar. Rollefigurane filmar seg sjølve med mobilkameraet eller kommuniserer via sosiale medium. Det første bilete i filmen er av ein Windows-skjerm og fortel ei familiehistorie på få minutt. Vi følgjer enkemannen David (Cho) og tenåringsdottera Margot (La), som ein kveld ikkje kjem heim frå ei kollokviegruppe. David kontaktar politiet og får med seg etterforskaren Vick (Messing).
David begynner å leite etter dottera gjennom å snoke på datamaskina hennar. Facebook, Gmail, Youtube og Tumblr fungerer som digitale spor i jakta på Margot. Regidebutant Aneesh Chagant har fått mykje, men ikkje nødvendigvis velfortent, skryt for den kreative bruken av teknologi i filmspråket.
Searching startar originalt, men blir etter kvart ein føreseieleg thriller om ein sakna person. Den visuelle forteljinga har lite å seie om teknologiske paradoks, korleis teknologien både frigjer og framandgjer oss. Livet til Margot er i like stor grad levd ut via sosiale medium som i den verkelege verda.
Slike spørsmål dveler derimot filmen aldri ved. Han hastar vidare med plottvistar som gjer det heile til ein klassisk sjangerleik, med klassiske sjangerfeller. Mysteriet skal løysast med bruk av velkjende verkemiddel. Det går ut over den emosjonelle kjernen i filmen: far-dotter-tilhøvet, som aldri får den tyngda det kunne hatt i forteljinga.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Finansminister og leiar for Senterpartiet Trygve Slagsvold Vedum på landsstyremøtet i år. Partiet har falle kraftig på dei nyaste meiningsmålingane.
Foto: Thomas Fure / NTB
– Populisme er ikkje noko å vere redd for
Trass i dårlege meiningsmålingar har statssekretær Skjalg Fjellheim trua på at Senterpartiet har den beste politikken for Noreg.
Ein mann trakkar på ein plakat av Bashar al-Assad i Damaskus.
Foto: Amr Abdallah Dalsh / Reuters / NTB
Uviss lagnad for Syria
Det store spørsmålet no er kva som vil skje framover i Syria, etter at opposisjonen overraskande fort tok over heile det regimekontrollerte Syria nesten utan militær motstand.
Andrea Bræin Hovig og Tayo Cittadella Jacobsen i rollene som Marianne og Tor, som møtest på Nesoddferja.
Foto: Arthaus
Leiken kjærleik
Alle gode ting er faktisk tre, om du lurte på om trilogien til Dag Johan Haugerud held heilt til mål.
Ein atomsopp lyser opp nattehimmelen under prøvesprenginga Badger i USA i 1953.
Foto via Wikimedia Commons
Eg er dauden
Samtidig som faren for ein tredje verdskrig er større enn på eit halvt hundreår, ser vi på russiske trugsmål om bruk av atomvåpen som tomme.
Foto: Edvard Thorup
Makta og den uavhengige forskinga
«Eg er fullt klar over at mange gjorde ein stor innsats i Sør-Sudan, og med gode intensjonar.»