JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Ploging i nedoverbakke

Skal ein skulda på Jo Nesbø eller Tomas Alfredson for dette mislukka nordic noir-forsøket?

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Harry Hole (Fassbender) og Katrine Bratt (Ferguson) på stamkafeen Schrøder i Oslo.

Harry Hole (Fassbender) og Katrine Bratt (Ferguson) på stamkafeen Schrøder i Oslo.

Foto: Jack English / United International Pictures

Harry Hole (Fassbender) og Katrine Bratt (Ferguson) på stamkafeen Schrøder i Oslo.

Harry Hole (Fassbender) og Katrine Bratt (Ferguson) på stamkafeen Schrøder i Oslo.

Foto: Jack English / United International Pictures

3385
20171013
3385
20171013

Kriminaldrama

Regi: Tomas Alfredson

Snømannen (Orig. tittel: The Snowman)

Med: Michael Fassbender, Rebecca Ferguson, J. K. Simmons

Den forfylla, men respekterte politimannen Harry Hole (Fassbender) får ei forsvinningssak i nevane. På laget har han med seg den unge, målretta betjenten Katrine Bratt (Ferguson). Kvinner forsvinn, og når dei dukkar opp att, er dei parterte. Utanfor huset deira står alltid ein snømann og smiler skeivt. Snart blir det klart at noko av mysteriet har opphav i ei gamal, uoppløyst sak i Bergen, som Katrine nyss flytta frå. Den rike filantropen Arve Støp (Simmons) er også tilknytt på eit eller anna vis saman med ein haug andre.

Postkort frå «Noreg»

Når Hollywood kjem til Noreg, er det klart at me kan ikkje rekna med å få gjengjeve landet på realistisk vis. Så eg prøver å ikkje la dette trekkja ned hovudinntrykket at Atlanterhavsvegen dukkar opp fleire gongar, både utanfor Oslo og i Telemark. Eg synest ikkje det verkar usannsynleg at folk røyker uavbrote innandørs uansett kor dei oppheld seg, sjølv om få land har strengare røykelov enn Noreg. Heller lèt eg meg ikkje affisera av at teakpanelet, som prydar den underleg trendy leilegheita til Hole, går att i stort sett alt interiør gjennom heile filmen. Sistnemnde er jo varemerket til regissør Tomas Alfredson, om du har sett Muldvarpen (2011), men då er trass alt handlinga lagd til 70-talet, mens teak framleis var nokolunde moderne. Og det går ei stund før eg skjønar at handlinga i Snømannen faktisk er lagd til notid: Kven i holaste har ein svær bunke brev på pulten sin i dag? Men nei då, ingenting å henga seg opp i her.

Resten

Frå ironi til alvor: Dei fleste utanfor Skandinavia vil ikkje tenkja over «finn-5-feil»-stilen. Og landskapsbileta er gjennomgåande akkurat så slåande vakre som me sjølve ofte kan skryta av. Men kva med handlinga? Eg har store problem med å nøsta opp kven som har med kva å gjera utover. Ikkje fordi det er så intrikat, for ofte er det aldeles banalt kor lett dei finn tråden. I neste augeblink verkar det som samanhengen har forsvunne ein plass i fortida. Og korleis mordaren får til å laga desse snømennene på dei underlegaste stader, er uforståeleg. Er det forfattar Jo Nesbø som har laga eit så dårleg, usannsynleg plott i boka filmen er basert på? Kvifor har dei då tenkt at det var ein god idé å laga film av det? Meisterdetektiv Harry Hole har meir flaks enn teft, og nokre gongar tek han så merkelege avgjersler at eg til slutt tenkjer at, ja, han har verkeleg teke skade av all alkoholen han visstnok heller i seg.

Konklusjonen

«Ingenting fungerer i starten» har eg notert på blokka mi. I starten, ja – hadde det no berre endra seg utover i filmen. Snømannen snublar i sine eigne, idiotiske feller, gong på gong. Svenske Tomas Alfredson er ein regissør eg har hatt respekt for, så då blir det ekstra uforklarleg at han portretterer nabolandet sitt på ein så forstokka måte, samtidig som han lagar ein skikkeleg blunder av ein spenningsfilm som ikkje finst spennande. Sjølv ein amatør kan få norsk natur til å sjå bra ut. Proffar som Alfredson og Nesbø burde klart å laga betre krim enn dette.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Kriminaldrama

Regi: Tomas Alfredson

Snømannen (Orig. tittel: The Snowman)

Med: Michael Fassbender, Rebecca Ferguson, J. K. Simmons

Den forfylla, men respekterte politimannen Harry Hole (Fassbender) får ei forsvinningssak i nevane. På laget har han med seg den unge, målretta betjenten Katrine Bratt (Ferguson). Kvinner forsvinn, og når dei dukkar opp att, er dei parterte. Utanfor huset deira står alltid ein snømann og smiler skeivt. Snart blir det klart at noko av mysteriet har opphav i ei gamal, uoppløyst sak i Bergen, som Katrine nyss flytta frå. Den rike filantropen Arve Støp (Simmons) er også tilknytt på eit eller anna vis saman med ein haug andre.

Postkort frå «Noreg»

Når Hollywood kjem til Noreg, er det klart at me kan ikkje rekna med å få gjengjeve landet på realistisk vis. Så eg prøver å ikkje la dette trekkja ned hovudinntrykket at Atlanterhavsvegen dukkar opp fleire gongar, både utanfor Oslo og i Telemark. Eg synest ikkje det verkar usannsynleg at folk røyker uavbrote innandørs uansett kor dei oppheld seg, sjølv om få land har strengare røykelov enn Noreg. Heller lèt eg meg ikkje affisera av at teakpanelet, som prydar den underleg trendy leilegheita til Hole, går att i stort sett alt interiør gjennom heile filmen. Sistnemnde er jo varemerket til regissør Tomas Alfredson, om du har sett Muldvarpen (2011), men då er trass alt handlinga lagd til 70-talet, mens teak framleis var nokolunde moderne. Og det går ei stund før eg skjønar at handlinga i Snømannen faktisk er lagd til notid: Kven i holaste har ein svær bunke brev på pulten sin i dag? Men nei då, ingenting å henga seg opp i her.

Resten

Frå ironi til alvor: Dei fleste utanfor Skandinavia vil ikkje tenkja over «finn-5-feil»-stilen. Og landskapsbileta er gjennomgåande akkurat så slåande vakre som me sjølve ofte kan skryta av. Men kva med handlinga? Eg har store problem med å nøsta opp kven som har med kva å gjera utover. Ikkje fordi det er så intrikat, for ofte er det aldeles banalt kor lett dei finn tråden. I neste augeblink verkar det som samanhengen har forsvunne ein plass i fortida. Og korleis mordaren får til å laga desse snømennene på dei underlegaste stader, er uforståeleg. Er det forfattar Jo Nesbø som har laga eit så dårleg, usannsynleg plott i boka filmen er basert på? Kvifor har dei då tenkt at det var ein god idé å laga film av det? Meisterdetektiv Harry Hole har meir flaks enn teft, og nokre gongar tek han så merkelege avgjersler at eg til slutt tenkjer at, ja, han har verkeleg teke skade av all alkoholen han visstnok heller i seg.

Konklusjonen

«Ingenting fungerer i starten» har eg notert på blokka mi. I starten, ja – hadde det no berre endra seg utover i filmen. Snømannen snublar i sine eigne, idiotiske feller, gong på gong. Svenske Tomas Alfredson er ein regissør eg har hatt respekt for, så då blir det ekstra uforklarleg at han portretterer nabolandet sitt på ein så forstokka måte, samtidig som han lagar ein skikkeleg blunder av ein spenningsfilm som ikkje finst spennande. Sjølv ein amatør kan få norsk natur til å sjå bra ut. Proffar som Alfredson og Nesbø burde klart å laga betre krim enn dette.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Snømannen snublar i sine eigne, idiotiske feller, gong på gong.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sofi Oksanen er av dei  forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Sofi Oksanen er av dei forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Foto: Nicola Montfort / Wikimedia Commons

LitteraturKultur

Vald mot kvinner som våpen

Sofi Oksanen ønskte å skrive ei bok som er tilgjengeleg for vanlege lesarar, som kan lesast utan kart og utan at ein treng følgje krigsnyhenda dag for dag. At essayet Putins krig mot kvinner skulle bli så skremmande, såg ho ikkje heilt for seg.

Jan H. Landro
Sofi Oksanen er av dei  forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Sofi Oksanen er av dei forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Foto: Nicola Montfort / Wikimedia Commons

LitteraturKultur

Vald mot kvinner som våpen

Sofi Oksanen ønskte å skrive ei bok som er tilgjengeleg for vanlege lesarar, som kan lesast utan kart og utan at ein treng følgje krigsnyhenda dag for dag. At essayet Putins krig mot kvinner skulle bli så skremmande, såg ho ikkje heilt for seg.

Jan H. Landro
KommentarSamfunn
EinarHaakaas

Gjengkrim – ein varsla katastrofe

Det går knapt ein dag utan grove valdshendingar i Oslo. Bak står gjengar og mektige kriminelle nettverk som har vakse fram dei siste ti åra.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Foto: Ramadan Abed / Reuters / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Den raude streken i Rafah

Kanskje skal sluttspelet i Gaza-krigen stå i Rafah. Det blir neppe kort.

For Balázs Orbán, som er politisk rådgjevar for statsministeren, er jobben å halda fast ved dei langsiktige måla til regjeringa mellom alle dei mindre og større oppgåvene i kvardagen.

For Balázs Orbán, som er politisk rådgjevar for statsministeren, er jobben å halda fast ved dei langsiktige måla til regjeringa mellom alle dei mindre og større oppgåvene i kvardagen.

Foto frå heimesida til Orbán Balázs i regjeringa

UtanriksSamfunn
JeppeBentzen

Verda ifølgje Orbán

BUDAPEST: I ei ny bok fortel ideologen til Viktor Orbán korleis Ungarn vil utfordra den liberale verdsordninga. Weekendavisen har møtt han.

«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

Foto via Fritt Ord.

ArbeidSamfunn

Fritt Ords pris for 2024

«Når jeg setter mitt navn under et fotografi, skal leserne kunne stole på at innholdet er korrekt, det trengs ikke ytterligere verifisering. Mitt navn skal være knyttet til sannhet.»


Les talen som prisvinnar og VG-fotograf Harald Henden heldt ved tildelinga av Fritt Ords Pris i Operaen 7. mai 2024.

HaraldHenden
«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

Foto via Fritt Ord.

ArbeidSamfunn

Fritt Ords pris for 2024

«Når jeg setter mitt navn under et fotografi, skal leserne kunne stole på at innholdet er korrekt, det trengs ikke ytterligere verifisering. Mitt navn skal være knyttet til sannhet.»


Les talen som prisvinnar og VG-fotograf Harald Henden heldt ved tildelinga av Fritt Ords Pris i Operaen 7. mai 2024.

HaraldHenden

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis