JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Overflatebehandling

Forsvunnet har forsvinnande lite på hjartet til å gje seg ut for å vera så hjartevarm.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Roos (Lodeizen) og mor hennar (de Brauw) pirkar i sår frå barndommen.

Roos (Lodeizen) og mor hennar (de Brauw) pirkar i sår frå barndommen.

Foto: Storytelling Media

Roos (Lodeizen) og mor hennar (de Brauw) pirkar i sår frå barndommen.

Roos (Lodeizen) og mor hennar (de Brauw) pirkar i sår frå barndommen.

Foto: Storytelling Media

1777
20180209
1777
20180209

Drama

Regi: Boudewijn Koole

Forsvunnet (Verdwijnen)

Med: Rifka Lodeizen, Elsie de Brauw, Marcus Hanssen, Jakob Oftebro

Den nederlandske reportasjefotografen Roos (Lodeizen) tek ein pause frå jetsetlivet for å besøka mora (de Brauw) og veslebroren Bengt (Hanssen) som bur ein stad i Innlands-Noreg. Ho vil òg ligga litt med den gamle flammen sin (Oftebro), driva isfiske og omsider pirka i gamle sår frå barndommen.

Uengasjerande

La meg starta med å seia at eg mislikar filmar som er overtydelege. Forsvunnet er aldeles ufatteleg overtydeleg. Forholdet mor/dotter er superanstrengt, kjærleiken mellom storesyster/veslebror er superfantastisk og sexen med eksen er superorgastisk, trass i at dei ligg på plastmatter baki ein innrøykt, gamal varebil. Mykje av filmen fell på Roos. Også ho er så påteken naturleg at det skal mykje til for at det ikkje verkar motsett. Innstudert avslappa er vanskeleg å dra i land. Og så kardinalsynda (for å bruka eit omgrep like klisjéaktig som store delar av filmen): Det er skikkeleg kjedeleg å sjå på.

Moll

Rollefigurane har noko fint over seg, noko udefinerbart som innleiingsvis verkar tillitsvekkjande. Men eg blir berre ikkje nysgjerrig på kva som ligg i fortida til dei to framandgjorde kvinnene. Dette går i neste omgang utover mi interesse for kva framtida har stilt opp for Roos. Mot slutten vert det heile både trått og deprimerande, men utan å verka rørande eller tankevekkjande. Og når ein lyt ty til mollstemt piano og dus saktefilm, vert det overtydelege så til dei grader overtydeleg. Og eg har allereie sagt kva eg synest om slike filmar.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Drama

Regi: Boudewijn Koole

Forsvunnet (Verdwijnen)

Med: Rifka Lodeizen, Elsie de Brauw, Marcus Hanssen, Jakob Oftebro

Den nederlandske reportasjefotografen Roos (Lodeizen) tek ein pause frå jetsetlivet for å besøka mora (de Brauw) og veslebroren Bengt (Hanssen) som bur ein stad i Innlands-Noreg. Ho vil òg ligga litt med den gamle flammen sin (Oftebro), driva isfiske og omsider pirka i gamle sår frå barndommen.

Uengasjerande

La meg starta med å seia at eg mislikar filmar som er overtydelege. Forsvunnet er aldeles ufatteleg overtydeleg. Forholdet mor/dotter er superanstrengt, kjærleiken mellom storesyster/veslebror er superfantastisk og sexen med eksen er superorgastisk, trass i at dei ligg på plastmatter baki ein innrøykt, gamal varebil. Mykje av filmen fell på Roos. Også ho er så påteken naturleg at det skal mykje til for at det ikkje verkar motsett. Innstudert avslappa er vanskeleg å dra i land. Og så kardinalsynda (for å bruka eit omgrep like klisjéaktig som store delar av filmen): Det er skikkeleg kjedeleg å sjå på.

Moll

Rollefigurane har noko fint over seg, noko udefinerbart som innleiingsvis verkar tillitsvekkjande. Men eg blir berre ikkje nysgjerrig på kva som ligg i fortida til dei to framandgjorde kvinnene. Dette går i neste omgang utover mi interesse for kva framtida har stilt opp for Roos. Mot slutten vert det heile både trått og deprimerande, men utan å verka rørande eller tankevekkjande. Og når ein lyt ty til mollstemt piano og dus saktefilm, vert det overtydelege så til dei grader overtydeleg. Og eg har allereie sagt kva eg synest om slike filmar.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Foto: Samuel Hess

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Mindre er meir

Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Foto: Laurent le Crabe

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Oppussinga

Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis