JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Kulturelitens sjølvportrett

Dette er ein film av, med, om og for franske intellektuelle. Altså er han smart, stilig og snakkesalig.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Skodespelaren Selena (Juliette Binoche) er gift med forleggjaren til forfattaren Léonard (Vincent Macaigne).

Skodespelaren Selena (Juliette Binoche) er gift med forleggjaren til forfattaren Léonard (Vincent Macaigne).

Foto: Arthaus

Skodespelaren Selena (Juliette Binoche) er gift med forleggjaren til forfattaren Léonard (Vincent Macaigne).

Skodespelaren Selena (Juliette Binoche) er gift med forleggjaren til forfattaren Léonard (Vincent Macaigne).

Foto: Arthaus

2776
20190510
2776
20190510

Drama

Regi: Olivier Assayas

Mellom linjene (Orig.tit.: Doubles vies)

Med: Juliette Binoche, Guillaume Canet, Vincent Macaigne

Forlagsleiar Alain (Canet) møter forfattar Léonard (Macaigne) til ein lunsj der det er uklart om fokus er forhandling eller vennskap. Skodespelaren Selena er gift med Alain og får langt meir merksemd for ein krimserie som gjer deg avhengig, enn ho fekk for respekterte teaterroller, medan Valérie utan openberr grunn er saman med Léonard når ho ikkje er rådgjevar for ein vyrd politikar. Saman og med meir eller mindre likesinna snakkar ensemblet om det digitale i bokbransjen, røyndomslitteratur, seriar og andre narrativ.

Tvitringar og rop

Dei drøftar nye tider og evige dilemma. Om ein ferdast i krinsar som ser seg som meir eller mindre kultiverte, er mange av argumenta kjende. Blogg mot bok, kunst mot kremmar. Twitter og netthets, postfakta og algoritmar blir diskuterte i lys av kva som demokratiserer eller fordummar. Skrift har status, men set tekstar av kritikarar i pressa framleis trendar?

Mange poeng er på sin plass, som at nye seriar på strøymetenester stadig får skryt same kva. Nye straumar sel, og kjeklinga om kva som er redninga, heng saman med kva ein trur trusselen er. Ei som skal omstrukturere alt frå grunnen, bryr seg ikkje om Bergman, medan dei middelaldrande kan mane fram sitat frå Leoparden av Visconti om at endring må til for stillstand.

Smaken som baken

Samtalar driv filmen, men driftene finn òg sin plass. Forviklingar og utroskap florerer. Léonard er skildra som spesielt patetisk, men som den franske tittelen viser, har dei fleste liv to sider. Røynd og romanar er rota saman, og fiksjonen i filmen er nok særs lett å kjenne igjen for dei som kjenner stammespråket til gallisk intelligentsia.

Det er rett som det er morosamt. Ei utveksling om i kva grad oralsex på kino tek seg betre ut om ein ser Haneke, enn om ein ser Star Wars, og referansar til Juliette Binoche av Juliette Binoche, er kjekt. I det heile er dette ein særs sjølvrefleksiv film for kultureliten i Frankrike.

Sjølvsagt er Juliette Binoche bra. Alle skodespelarane gjer gjengs jobb, og Olivier Assayas har skrive eit velsmurt manus. Samtalane sklir saumlaust i jamn klipp. Dialogane er drivande godt skrivne på ein måte som lett lèt deg lytte, litt som med Hollywood, berre med fransk opning for det dei i USA kallar «highbrow». Lite er altså nytt blant smarte, franske drama, men det fungerer fint for fans.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Drama

Regi: Olivier Assayas

Mellom linjene (Orig.tit.: Doubles vies)

Med: Juliette Binoche, Guillaume Canet, Vincent Macaigne

Forlagsleiar Alain (Canet) møter forfattar Léonard (Macaigne) til ein lunsj der det er uklart om fokus er forhandling eller vennskap. Skodespelaren Selena er gift med Alain og får langt meir merksemd for ein krimserie som gjer deg avhengig, enn ho fekk for respekterte teaterroller, medan Valérie utan openberr grunn er saman med Léonard når ho ikkje er rådgjevar for ein vyrd politikar. Saman og med meir eller mindre likesinna snakkar ensemblet om det digitale i bokbransjen, røyndomslitteratur, seriar og andre narrativ.

Tvitringar og rop

Dei drøftar nye tider og evige dilemma. Om ein ferdast i krinsar som ser seg som meir eller mindre kultiverte, er mange av argumenta kjende. Blogg mot bok, kunst mot kremmar. Twitter og netthets, postfakta og algoritmar blir diskuterte i lys av kva som demokratiserer eller fordummar. Skrift har status, men set tekstar av kritikarar i pressa framleis trendar?

Mange poeng er på sin plass, som at nye seriar på strøymetenester stadig får skryt same kva. Nye straumar sel, og kjeklinga om kva som er redninga, heng saman med kva ein trur trusselen er. Ei som skal omstrukturere alt frå grunnen, bryr seg ikkje om Bergman, medan dei middelaldrande kan mane fram sitat frå Leoparden av Visconti om at endring må til for stillstand.

Smaken som baken

Samtalar driv filmen, men driftene finn òg sin plass. Forviklingar og utroskap florerer. Léonard er skildra som spesielt patetisk, men som den franske tittelen viser, har dei fleste liv to sider. Røynd og romanar er rota saman, og fiksjonen i filmen er nok særs lett å kjenne igjen for dei som kjenner stammespråket til gallisk intelligentsia.

Det er rett som det er morosamt. Ei utveksling om i kva grad oralsex på kino tek seg betre ut om ein ser Haneke, enn om ein ser Star Wars, og referansar til Juliette Binoche av Juliette Binoche, er kjekt. I det heile er dette ein særs sjølvrefleksiv film for kultureliten i Frankrike.

Sjølvsagt er Juliette Binoche bra. Alle skodespelarane gjer gjengs jobb, og Olivier Assayas har skrive eit velsmurt manus. Samtalane sklir saumlaust i jamn klipp. Dialogane er drivande godt skrivne på ein måte som lett lèt deg lytte, litt som med Hollywood, berre med fransk opning for det dei i USA kallar «highbrow». Lite er altså nytt blant smarte, franske drama, men det fungerer fint for fans.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Sjølvsagt er Juliette Binoche bra. Alle skodespelarane gjer gjengs jobb.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk
I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk

Teikning: May Linn Clement

Ordskifte
Halvor Tjønn

Å forveksla aggressor med forsvarar

«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»

Den nyfødde kalven.

Den nyfødde kalven.

Foto: Hilde Lussand Selheim

Samfunn
Svein Gjerdåker

Ei ny Ameline er fødd

Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis