JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Drivande duld

Svensk-egyptiske Saleh har skrive og regissert ein solid thriller om religiøs og politisk makt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tawfeek Barhom spelar Adam og Fares Fares den kyniske etterretningsoffiseren Ibrahim.

Tawfeek Barhom spelar Adam og Fares Fares den kyniske etterretningsoffiseren Ibrahim.

Foto: TriArt Film

Tawfeek Barhom spelar Adam og Fares Fares den kyniske etterretningsoffiseren Ibrahim.

Tawfeek Barhom spelar Adam og Fares Fares den kyniske etterretningsoffiseren Ibrahim.

Foto: TriArt Film

2602
20230331
2602
20230331

Thriller/Drama

Regi: Tarik Saleh

Boy from Heaven

Med: Tawfeek Barhom, Fares Fares, Moe Ayoub
Kinofilm

Fiskarsonen Adam (Barhom) får reise frå skrinne kår i Nildeltaet til Kairo for å studere på Al-Azhar-universitetet, ein av dei fremste institusjonane i verda, for lære om islam og arabisk språk. Då storimamen døyr, skal ein velje ein etterkomar. Adam blir vitne til at ein medstudent blir drepen.

Ibrahim (Fares) frå tryggingstenesta tek kontakt og freistar bruke den truskuldige guten som informant og påverke valet. Adam blir ei brikke i eit stort spel.

Overgangen er stor. Tawfeek Barhom er perfekt, først som usikker fersking. Han er lojal og spør faren om kva som er halal og kva som er haram. Men jo meir han gløttar inn i maktkorridorar jo sterkare blir blikket.

Regissør Tarik Saleh vann prisen for beste manus i Cannes i fjor for ei sirleg samansydd historie. Dette er ein velsmurd, spennande og underhaldande thriller. Musikken byggjer sakte opp etter kvart som det knip seg til. Det driv. Dei ikoniske raude hattane til studentane og dei glatte steinfasadane til moskeen bidreg til flotte bilete.

Boy from Heaven er stort sett filma i Süleyman-moskeen i Istanbul. Saleh blei sparka ut av Egypt rett før innspelinga av den ordinære, men interessante krimthrilleren The Nile Hilton Incident i 2017. Egypt er meir autoritært under president Abdel Fattah al-Sisi enn under Hosni Mubarak. Al-Sisi får nokre spark. «Ingen bør sitte på livstid, bortsett frå vår president», høyrer vi. Han heng på veggen på alle kontor der løynde intrigar skjer. Men Saleh freistar ikkje sverta al-Azhar. Han arbeidde med ein imam for å gjere filmen realistisk, og ifølge al-Jazeera har Saleh skrytt av den noverande storimamen som ei sunn stemme.

Tarik Saleh har tatt store steg opp sidan sist. Ein ser at han elskar Costa Gavras, og at han har nemnt Rosens navn (1980, til norsk ved Carsten Middelthon i 1984) av Umberto Eco som inspirasjon. Jamvel finst eit element av ein mørkare og meir konspiratorisk The Two Popes. Dei som ser Succession heime, bør gå på kino.

Den farlege tryggleikstenesta i Egypt møter teologiske diskusjonar i fint spel. Både forteljinga om den fattige fiskarsonen som tek ei stor reise til maktsenteret i storbyen, og den tidlause kivinga om makt mellom statsmakt og religiøse leiarar fengjer. Boy from Heaven er lett å like og leve seg inn i.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Thriller/Drama

Regi: Tarik Saleh

Boy from Heaven

Med: Tawfeek Barhom, Fares Fares, Moe Ayoub
Kinofilm

Fiskarsonen Adam (Barhom) får reise frå skrinne kår i Nildeltaet til Kairo for å studere på Al-Azhar-universitetet, ein av dei fremste institusjonane i verda, for lære om islam og arabisk språk. Då storimamen døyr, skal ein velje ein etterkomar. Adam blir vitne til at ein medstudent blir drepen.

Ibrahim (Fares) frå tryggingstenesta tek kontakt og freistar bruke den truskuldige guten som informant og påverke valet. Adam blir ei brikke i eit stort spel.

Overgangen er stor. Tawfeek Barhom er perfekt, først som usikker fersking. Han er lojal og spør faren om kva som er halal og kva som er haram. Men jo meir han gløttar inn i maktkorridorar jo sterkare blir blikket.

Regissør Tarik Saleh vann prisen for beste manus i Cannes i fjor for ei sirleg samansydd historie. Dette er ein velsmurd, spennande og underhaldande thriller. Musikken byggjer sakte opp etter kvart som det knip seg til. Det driv. Dei ikoniske raude hattane til studentane og dei glatte steinfasadane til moskeen bidreg til flotte bilete.

Boy from Heaven er stort sett filma i Süleyman-moskeen i Istanbul. Saleh blei sparka ut av Egypt rett før innspelinga av den ordinære, men interessante krimthrilleren The Nile Hilton Incident i 2017. Egypt er meir autoritært under president Abdel Fattah al-Sisi enn under Hosni Mubarak. Al-Sisi får nokre spark. «Ingen bør sitte på livstid, bortsett frå vår president», høyrer vi. Han heng på veggen på alle kontor der løynde intrigar skjer. Men Saleh freistar ikkje sverta al-Azhar. Han arbeidde med ein imam for å gjere filmen realistisk, og ifølge al-Jazeera har Saleh skrytt av den noverande storimamen som ei sunn stemme.

Tarik Saleh har tatt store steg opp sidan sist. Ein ser at han elskar Costa Gavras, og at han har nemnt Rosens navn (1980, til norsk ved Carsten Middelthon i 1984) av Umberto Eco som inspirasjon. Jamvel finst eit element av ein mørkare og meir konspiratorisk The Two Popes. Dei som ser Succession heime, bør gå på kino.

Den farlege tryggleikstenesta i Egypt møter teologiske diskusjonar i fint spel. Både forteljinga om den fattige fiskarsonen som tek ei stor reise til maktsenteret i storbyen, og den tidlause kivinga om makt mellom statsmakt og religiøse leiarar fengjer. Boy from Heaven er lett å like og leve seg inn i.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis