JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Dei diskré trauma til borgarskapet

Beast tar ubehaget inn i høgkulturen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Moll (Buckley) slår seg saman med Pascal (Flynn) for å kome vekk frå familien.

Moll (Buckley) slår seg saman med Pascal (Flynn) for å kome vekk frå familien.

Foto: Benjamin Kracun

Moll (Buckley) slår seg saman med Pascal (Flynn) for å kome vekk frå familien.

Moll (Buckley) slår seg saman med Pascal (Flynn) for å kome vekk frå familien.

Foto: Benjamin Kracun

1664
20180824
1664
20180824

Thriller

Regi: Michael Pearce

Beast

Med: Jessie Buckley, Johnny Flynn, Geraldine James

I det første biletet av hovudperson, Moll (Buckley), står ho og syng sakral korsong. Men noko ulmar under overflata; vi ser ubehaget i henne. Kameraføring og musikk forsterkar kjensla av at noko ikkje er som det skal. Nøyaktig kva som feilar Moll, er eitt av mange moment som Beast, ein psykologisk thriller bada i både krim og romantikk, prøver å gå i djupna på.

Moll kjem frå privilegerte kår. Mora Hillary (James) er ei streng og dominerande overklassekvinne, som nyttar kvart høve til å rakke ned på dottera. Det har dels rot i eit «tilbakelagt» traume frå Molls oppvekst. I tillegg står ho i skuggen av meir vellukka søsken. Når Moll møter Pascal (Flynn), ein einstøing og handverkar frå dårlege kår, ser ho det som ein veg ut av jarngrepet til familien.

Samtidig er lokalsamfunnet råka av ei drapsbølgje. Ein seriemordar er på frifot, mistanken er retta mot Pascal. Er han eit udyr, eller utsett for ei heksejakt? Beast dveler nok for lenge ved dette skuldspørsmålet, som har ei litt banal oppklaring. Krimplottet står uansett ikkje sterkt nok på eigne bein, sjangerforvirra som filmen etter kvart er.

Sterkast er Beast som eit karakterportrett av Moll. Regissør Michael Pearce er flink til å skape stemning. Han bruker Jerseys natur til å ramme inn Molls kjensle av einsemd, isolasjon og fangenskap. Det handlar om frigjering og sjølvstende. Men slutten viser at denne sjølvstenda også har ein moralsk pris.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Thriller

Regi: Michael Pearce

Beast

Med: Jessie Buckley, Johnny Flynn, Geraldine James

I det første biletet av hovudperson, Moll (Buckley), står ho og syng sakral korsong. Men noko ulmar under overflata; vi ser ubehaget i henne. Kameraføring og musikk forsterkar kjensla av at noko ikkje er som det skal. Nøyaktig kva som feilar Moll, er eitt av mange moment som Beast, ein psykologisk thriller bada i både krim og romantikk, prøver å gå i djupna på.

Moll kjem frå privilegerte kår. Mora Hillary (James) er ei streng og dominerande overklassekvinne, som nyttar kvart høve til å rakke ned på dottera. Det har dels rot i eit «tilbakelagt» traume frå Molls oppvekst. I tillegg står ho i skuggen av meir vellukka søsken. Når Moll møter Pascal (Flynn), ein einstøing og handverkar frå dårlege kår, ser ho det som ein veg ut av jarngrepet til familien.

Samtidig er lokalsamfunnet råka av ei drapsbølgje. Ein seriemordar er på frifot, mistanken er retta mot Pascal. Er han eit udyr, eller utsett for ei heksejakt? Beast dveler nok for lenge ved dette skuldspørsmålet, som har ei litt banal oppklaring. Krimplottet står uansett ikkje sterkt nok på eigne bein, sjangerforvirra som filmen etter kvart er.

Sterkast er Beast som eit karakterportrett av Moll. Regissør Michael Pearce er flink til å skape stemning. Han bruker Jerseys natur til å ramme inn Molls kjensle av einsemd, isolasjon og fangenskap. Det handlar om frigjering og sjølvstende. Men slutten viser at denne sjølvstenda også har ein moralsk pris.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
Ingvild Bræin

Fadesar og fasadar

Roboten blir til mens vi ror.

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek  Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Foto: Ole Martin Wold / NTB

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

I rykk og napp

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis