JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Brei skuring

Tromsø internasjonale filmfestival står støtt på fleire bein etter tretti år.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
I filmen til Maryam Touzani held kvinnene seg innandørs.

I filmen til Maryam Touzani held kvinnene seg innandørs.

Foto: Ali n' Procutions

I filmen til Maryam Touzani held kvinnene seg innandørs.

I filmen til Maryam Touzani held kvinnene seg innandørs.

Foto: Ali n' Procutions

3336
20200117
3336
20200117

Lytt til artikkelen:

Filmfestival

Tromsø, 13.–19. januar 2020

Den trettiande utgåva av Tiff har film for alle smakar. I ein sterk norsk seksjon finn vi dokumentarfilmen Selvportrett, som nestor Margreth Olin har regissert i lag med Katja Høgseth og Espen Wallin. Dei har følgt fotokunstnaren Lene Marie Fossen. Portretta hennar pregar filmen. Talentet til den sjølvlærte dama er det liten tvil om, men trass i at regissørane har kunstnaren i fokus, er sjølvportretta av den utmagra fotografen herja av alvorlig anoreksi berebjelken. Kameraet tvingar oss til å sjå det visuelt vakre i mørkeret, som Fossen sjølv vil. Ho er ein paradoksal figur. Utan skikkeleg næring på tjue år er ho framleis ei lita jente på mange måtar. Det barnlege preget høyrer ein òg i den lyse stemma til ein kunstnar som ikkje har referansar til klassikarane ho slektar på, men trass i det har ein sikker stil og ei sterk stemme.

Eit finstemt lydspor med sakrale tonar frå Susanne Sundfør skapar stemning. Fossen og filmskaparane løftar fram det åndelege. Store spørsmål får solid handsaming. Sjukdomen anoreksi får eit kompromisslaust ansikt eg tilrår å sjå. Filmen kjem på norske kinoar i dag.

Den vide verda

Frå andre strøk finn vi franske Alice and the Mayor av Nicolas Parisier. Der ein kunne frykte slitsame kjønnslege forviklingar, kjem ein gneistrande smart og morosam film om politikk. Ein vellykka ordførar i Lyon har gått tom for sosialdemokratisk krut og tilset ein litteraturvitar han trur er filosof, til å hjelpe til med å pensle ut dei store politiske ideane for framtida. Har humaniora noko å stille opp med? Forsking seier eit rungande kanskje.

Eit anna fagfelt er utgangspunkt i det perfekt balanserte dramaet Litigante av Franco Lolli frå Colombia. Juristen Silvia kranglar seg gjennom ein kvardag med ingrediensar som kjekling, kreft, korrupsjon og kjærleik. Ein framifrå skriven figur frå ein urban middelklasse er forfriskande frå eit land nordmenn berre får sjå vald og dop frå til vanleg.

I eit konkurranseprogram med over ein tredjedel latinamerikanske filmar er argentinske The Sleepwalkers av Paula Hernández eit stilsikkert blinkskot om kvinner som går i søvne bokstaveleg og metaforisk mellom familiemedlemmar som tek seg til rette.

I marokkanske Adam av Maryam Touzani held kvinnene seg mellom husets veggar. Der formar eit vennskap seg basert på solidaritet og taus motstand mot dei patriarkalske strukturane på utsida. Det tette, intime dramaet er konvensjonelt, men emosjonelt effektivt.

Sære saker

Dei som vil ha særare saker, kan sjå mot Kina, der multimillionbransjen livestreaming i fjor gav oss dokumentaren People’s Republic of Desire. På Tiff kan ein sjå det lågare sjiktet av vertar i Picture.Perfect av Shengze Zhu. Ho har sett saman over to timar med pikselerte bilete i svartkvitt med materiale av einsame menneske som sender direkte til dei på verdsveven som vil logge inn for å høyre på ei ung mor som jobbar på fabrikk, eller ein humørfylt fyr som har fått fjeset brutalt brent. Lønna er både humor og lærdom for publikum. Dei er det framleis flust av på Tiff etter tretti år. Til lukke!

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Lytt til artikkelen:

Filmfestival

Tromsø, 13.–19. januar 2020

Den trettiande utgåva av Tiff har film for alle smakar. I ein sterk norsk seksjon finn vi dokumentarfilmen Selvportrett, som nestor Margreth Olin har regissert i lag med Katja Høgseth og Espen Wallin. Dei har følgt fotokunstnaren Lene Marie Fossen. Portretta hennar pregar filmen. Talentet til den sjølvlærte dama er det liten tvil om, men trass i at regissørane har kunstnaren i fokus, er sjølvportretta av den utmagra fotografen herja av alvorlig anoreksi berebjelken. Kameraet tvingar oss til å sjå det visuelt vakre i mørkeret, som Fossen sjølv vil. Ho er ein paradoksal figur. Utan skikkeleg næring på tjue år er ho framleis ei lita jente på mange måtar. Det barnlege preget høyrer ein òg i den lyse stemma til ein kunstnar som ikkje har referansar til klassikarane ho slektar på, men trass i det har ein sikker stil og ei sterk stemme.

Eit finstemt lydspor med sakrale tonar frå Susanne Sundfør skapar stemning. Fossen og filmskaparane løftar fram det åndelege. Store spørsmål får solid handsaming. Sjukdomen anoreksi får eit kompromisslaust ansikt eg tilrår å sjå. Filmen kjem på norske kinoar i dag.

Den vide verda

Frå andre strøk finn vi franske Alice and the Mayor av Nicolas Parisier. Der ein kunne frykte slitsame kjønnslege forviklingar, kjem ein gneistrande smart og morosam film om politikk. Ein vellykka ordførar i Lyon har gått tom for sosialdemokratisk krut og tilset ein litteraturvitar han trur er filosof, til å hjelpe til med å pensle ut dei store politiske ideane for framtida. Har humaniora noko å stille opp med? Forsking seier eit rungande kanskje.

Eit anna fagfelt er utgangspunkt i det perfekt balanserte dramaet Litigante av Franco Lolli frå Colombia. Juristen Silvia kranglar seg gjennom ein kvardag med ingrediensar som kjekling, kreft, korrupsjon og kjærleik. Ein framifrå skriven figur frå ein urban middelklasse er forfriskande frå eit land nordmenn berre får sjå vald og dop frå til vanleg.

I eit konkurranseprogram med over ein tredjedel latinamerikanske filmar er argentinske The Sleepwalkers av Paula Hernández eit stilsikkert blinkskot om kvinner som går i søvne bokstaveleg og metaforisk mellom familiemedlemmar som tek seg til rette.

I marokkanske Adam av Maryam Touzani held kvinnene seg mellom husets veggar. Der formar eit vennskap seg basert på solidaritet og taus motstand mot dei patriarkalske strukturane på utsida. Det tette, intime dramaet er konvensjonelt, men emosjonelt effektivt.

Sære saker

Dei som vil ha særare saker, kan sjå mot Kina, der multimillionbransjen livestreaming i fjor gav oss dokumentaren People’s Republic of Desire. På Tiff kan ein sjå det lågare sjiktet av vertar i Picture.Perfect av Shengze Zhu. Ho har sett saman over to timar med pikselerte bilete i svartkvitt med materiale av einsame menneske som sender direkte til dei på verdsveven som vil logge inn for å høyre på ei ung mor som jobbar på fabrikk, eller ein humørfylt fyr som har fått fjeset brutalt brent. Lønna er både humor og lærdom for publikum. Dei er det framleis flust av på Tiff etter tretti år. Til lukke!

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Foto: Samuel Hess

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Mindre er meir

Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Foto: Laurent le Crabe

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Oppussinga

Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis