Teater

Den aller største klassikaren – endå ein gong

Den tragiske dimensjonen veiknar i ei stram, hard Hamlet-tolking.

Ågot Sendstad som Gertrude og Herbert Nordrum som Hamlet.
Ågot Sendstad som Gertrude og Herbert Nordrum som Hamlet.
Publisert

Den særeigne og omtykte regissøren Johannes Holmen Dahl har tilsynelatande eit langstrekt prosjekt i å gå laus på klassikarane. Han likar å spele dei i eit nedstrippa rom med minst mogleg taktile effektar, frontalt spel sjølv i intense dialogscener og gjerne med eit hardt lydbilete.

Av og til vert det fjetrande teater av det. Skodespelarane ser alltid ut til å bli inspirerte av han. Men treffer han den menneskelege nerven i dramatikken, så vi identifiserer oss? Tja...

Komprimert

Shakespeares Hamlet er jo, som dei fleste store drama, ei historie både om individets einsame kamp mot majoriteten og om dilemmaa makthavarar i samfunnet har i klemma mellom kjensler og fornuft, mellom medynk og kynisme. I denne kampen er det mange som går til grunne og døyr, menneske med store forventningar til livet.

I denne versjonen er handlinga nennsamt komprimert – og ivareteken – i ei framsyning på 100 minutt. Vi saknar mest ingen av dei berande elementa. Skodespelarane gjev faste og klåre studiar av karakterane, og mykje kviler sjølvsagt på Herbert Nordrum i tittelrolla.

Han tekstar framifrå og gir eit overtydande inntrykk av eit desperat menneske, også i mimikk og kroppsspråk. Det vi kan sakne både hjå han og dei andre, er kan hende nett det regissøren ikkje har vilja ha: varm kommunikasjon.

Digital tilgang – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement