JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

BokMeldingar

Diskettar og finanskrise

Romanen om minne, ungdomstid og finanskrise er snedig komponert, men stundom litt svakt fortalt.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Rune F. Hjemås har skrive fleire bøker. Først no har han skrive ein roman.

Rune F. Hjemås har skrive fleire bøker. Først no har han skrive ein roman.

Foto: Heidi Furre

Rune F. Hjemås har skrive fleire bøker. Først no har han skrive ein roman.

Rune F. Hjemås har skrive fleire bøker. Først no har han skrive ein roman.

Foto: Heidi Furre

3057
20180223
3057
20180223

Roman

Rune F. Hjemås:

Aurora

Flamme Forlag

Denne våren skal tiårsjubileet for filmatiseringa av Tore Renbergs Mannen som elsket Yngve markerast med visningar på Cinemateket. Sjølv om eg har sett filmen mange gongar, skal eg utan tvil gå og sjå han. Det er heilt spesielt korleis Renberg med oppvekstromanen og regissør Stian Kristiansen med filmen klarer å fange den rå energien i ungdomsopprør og blande dette med dei mjuke kjenslene vi har overfor familie, vener og kjærastar. Eg mistenker at Rune F. Hjemås med si sjette bok, men første roman, prøver å få til noko av det same som Renberg, men mykje tyder dessverre på at dette ikkje er så lett.

Tåregassromantikk

Hjemås plasserer oss på Island, der Kristín fortel om Aurora og kvardagen hennar i 2009, då den islandske økonomien var på botnen. Forfattaren er heilt klart opptatt av at vi skal lære om finanskrisa mens vi les; Hjemås bruker mykje plass på å forklare situasjonane og årsakene bak forskjellige hendingar. Dette gjer at delar av romanen blir litt vel pedagogisk. Noko forstyrrande er òg tåregassromantikken som oppstår når Aurora deltek i demonstrasjonar saman med venene sine. Det er vanskeleg å tru på Auroras lidenskaplege dyrking av opprøret.

Men nettopp dette med kva ein skal tru på og ikkje, er uvanleg interessant behandla her. Boka handlar om Aurora, men det er Kristín som fortel. Jentene blei kjende i tenåra på internett, men har ikkje hatt kontakt sidan. Kristín ser eit bilde av Aurora i ei fotografiutstilling frå demonstrasjonane. Slik eg forstår det, opnar bildet opp minna og fantasien til Kristín så mykje at ho manar fram historia om Aurora, sjølv om dei ikkje har snakka saman på om lag femten år.

Lagring av minne

«Hele tiden blir verden fotografert.» Boka opnar med denne setninga som nærast blir eit mantra teksten gjennom. Fotografi er eit ynda emne hos forfattaren; den førre boka hans, ei kortprosasamling, har tittelen Et lite skritt for mennesket. Fotografier (1985–2018).

Men det er ikkje berre fotografi det handlar om i romanen. Her handlar det om kva ein hugsar, og om korleis ein best tar vare på minne. Hjemås behandlar temaet med ei vellukka breidde som verkar svært godt gjennomtenkt. Vi blir minna på kor sårt det er å kvitte seg med ting frå barndomen, at gjenstandar kan vere ein stor del av identiteten. Og attpåtil er det ikkje alt som er like fornuftig tatt vare på; det er nesten umogeleg for Aurora å finne fram data ho lagra på diskettar for tjue år sidan eller tekstar ho skreiv på bloggar som no er borte frå nettet. Her lagar forfattaren eit finurleg paradoks: Det er lett å trå feil når vi vil ta vare på noko til evig tid.

Sjølv om boka har mange smarte komponentar, synest eg ho er fortalt med for mykje patos og pedagogikk. Men ho har ei ung kraft som held interessa oppe.

Katrine Judit Urke

Katrine Judit Urke er bibliotekar.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Roman

Rune F. Hjemås:

Aurora

Flamme Forlag

Denne våren skal tiårsjubileet for filmatiseringa av Tore Renbergs Mannen som elsket Yngve markerast med visningar på Cinemateket. Sjølv om eg har sett filmen mange gongar, skal eg utan tvil gå og sjå han. Det er heilt spesielt korleis Renberg med oppvekstromanen og regissør Stian Kristiansen med filmen klarer å fange den rå energien i ungdomsopprør og blande dette med dei mjuke kjenslene vi har overfor familie, vener og kjærastar. Eg mistenker at Rune F. Hjemås med si sjette bok, men første roman, prøver å få til noko av det same som Renberg, men mykje tyder dessverre på at dette ikkje er så lett.

Tåregassromantikk

Hjemås plasserer oss på Island, der Kristín fortel om Aurora og kvardagen hennar i 2009, då den islandske økonomien var på botnen. Forfattaren er heilt klart opptatt av at vi skal lære om finanskrisa mens vi les; Hjemås bruker mykje plass på å forklare situasjonane og årsakene bak forskjellige hendingar. Dette gjer at delar av romanen blir litt vel pedagogisk. Noko forstyrrande er òg tåregassromantikken som oppstår når Aurora deltek i demonstrasjonar saman med venene sine. Det er vanskeleg å tru på Auroras lidenskaplege dyrking av opprøret.

Men nettopp dette med kva ein skal tru på og ikkje, er uvanleg interessant behandla her. Boka handlar om Aurora, men det er Kristín som fortel. Jentene blei kjende i tenåra på internett, men har ikkje hatt kontakt sidan. Kristín ser eit bilde av Aurora i ei fotografiutstilling frå demonstrasjonane. Slik eg forstår det, opnar bildet opp minna og fantasien til Kristín så mykje at ho manar fram historia om Aurora, sjølv om dei ikkje har snakka saman på om lag femten år.

Lagring av minne

«Hele tiden blir verden fotografert.» Boka opnar med denne setninga som nærast blir eit mantra teksten gjennom. Fotografi er eit ynda emne hos forfattaren; den førre boka hans, ei kortprosasamling, har tittelen Et lite skritt for mennesket. Fotografier (1985–2018).

Men det er ikkje berre fotografi det handlar om i romanen. Her handlar det om kva ein hugsar, og om korleis ein best tar vare på minne. Hjemås behandlar temaet med ei vellukka breidde som verkar svært godt gjennomtenkt. Vi blir minna på kor sårt det er å kvitte seg med ting frå barndomen, at gjenstandar kan vere ein stor del av identiteten. Og attpåtil er det ikkje alt som er like fornuftig tatt vare på; det er nesten umogeleg for Aurora å finne fram data ho lagra på diskettar for tjue år sidan eller tekstar ho skreiv på bloggar som no er borte frå nettet. Her lagar forfattaren eit finurleg paradoks: Det er lett å trå feil når vi vil ta vare på noko til evig tid.

Sjølv om boka har mange smarte komponentar, synest eg ho er fortalt med for mykje patos og pedagogikk. Men ho har ei ung kraft som held interessa oppe.

Katrine Judit Urke

Katrine Judit Urke er bibliotekar.

Nettopp dette med kva ein skal tru på og ikkje, er uvanleg interessant behandla her.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Høgpatogen fugleinfluensa spreier seg stadig og har no råka mjølkekyr i USA.

Foto: Rodrigo Abd / AP / NTB

DyrFeature

Influensa-alarm

I mars i år blei det slått full smittealarm i USA. Fugleinfluensa er no funne i meir enn 40 mjølkekubesetningar frå ti ulike delstatar.

Arve Nilsen
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.

Foto: Samuel Hess

MusikkMeldingar
Øyvind Vågnes

Mindre er meir

Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.

Foto: Laurent le Crabe

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Oppussinga

Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt
Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

Det er tradisjon for at reisande pyntar opp kupeane sine på Doguekspressen.

ReportasjeFeature

Doguekspressen

ANATOLIA: Sett frå ein togkupé midt inne i landet blir Tyrkia ubegripeleg.

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis