JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Stortinget må
ta sjølvkritikk

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2218
20180302
2218
20180302

Styringa og kostnadsoverskridingane knytte til Stortingets omfattande byggjeprosjekt er særs kritikkverdig. Som øvste ansvarleg har ikkje stortingspresidenten godt nok sytt for å gje Stortinget oppdatert informasjon om kostnadsutviklinga. Difor må stortingspresidenten ta ansvar og trekkja seg frå presidentvervet. Alvoret i saka krev det.

Men kritikken kan ikkje berre rettast mot stortingspresidenten. I Riksrevisjonens rapport frå i fjor står det: «Stortingets byggeprosjekt er et uvanlig og svært krevende byggeprosjekt med totalrehabilitering av Prinsens gate 26. I tillegg er bygging av nytt post- og varemottak, samt alternativ garasjeutkjøring og innkjøringstunnel til post- og varemottaket innlemmet i prosjektet. Det at byggeprosjektet gjennomføres midt i Oslo sentrum, med kollektivtransport i umiddelbar nærhet, gjør prosjektet ytterligere komplekst.»

Skal ein gjennomføra eit slikt «uvanlig og svært krevende» byggjeprosjekt, må ein syta for ein byggherre med solid kompetanse og kapasitet – og som har dette som hovudoppgåve. Det kan ein ikkje på nokon måte forventa at stortingsadministrasjonen og presidentskapet sit inne med – sjølv om dei undervegs har leigd inn meir og meir hjelp til prosjektstyringa.

Dette burde Stortinget ha skjøna då dei vedtok utbygginga, og fått Statsbygg til å stå som byggherre. Det ville kravd ei drøfting og avklaring av dei konstitusjonelle problema som det ville medført. For det heiter seg at Stortinget ikkje skal kunna nytta Statsbygg som byggherre av di Statsbygg er underlagd regjeringa – som igjen er kontrollert av Stortinget.

Men omfanget i denne saka burde gjort at Stortinget utfordra dette hinderet, for det er fleire juristar som meiner at dette er eit kunstig sjølvpålagt hinder. Tidlegare sivilombodsmann Arne Fliflet seier til dømes til Dag og Tid at «konstitusjonelt vil det vera meir korrekt og ryddigare at byggherreoppdrag av denne typen vart lagt til Statsbygg. Det ville harmonert betre med grunnlova § 19».

Stortinget bør samla ta sjølvkritikk på handteringa av denne byggjesaka. Ho har vore dårleg handtert alt frå starten. Å berre leggja skulda på noverande stortingspresident er uansvarleg.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Styringa og kostnadsoverskridingane knytte til Stortingets omfattande byggjeprosjekt er særs kritikkverdig. Som øvste ansvarleg har ikkje stortingspresidenten godt nok sytt for å gje Stortinget oppdatert informasjon om kostnadsutviklinga. Difor må stortingspresidenten ta ansvar og trekkja seg frå presidentvervet. Alvoret i saka krev det.

Men kritikken kan ikkje berre rettast mot stortingspresidenten. I Riksrevisjonens rapport frå i fjor står det: «Stortingets byggeprosjekt er et uvanlig og svært krevende byggeprosjekt med totalrehabilitering av Prinsens gate 26. I tillegg er bygging av nytt post- og varemottak, samt alternativ garasjeutkjøring og innkjøringstunnel til post- og varemottaket innlemmet i prosjektet. Det at byggeprosjektet gjennomføres midt i Oslo sentrum, med kollektivtransport i umiddelbar nærhet, gjør prosjektet ytterligere komplekst.»

Skal ein gjennomføra eit slikt «uvanlig og svært krevende» byggjeprosjekt, må ein syta for ein byggherre med solid kompetanse og kapasitet – og som har dette som hovudoppgåve. Det kan ein ikkje på nokon måte forventa at stortingsadministrasjonen og presidentskapet sit inne med – sjølv om dei undervegs har leigd inn meir og meir hjelp til prosjektstyringa.

Dette burde Stortinget ha skjøna då dei vedtok utbygginga, og fått Statsbygg til å stå som byggherre. Det ville kravd ei drøfting og avklaring av dei konstitusjonelle problema som det ville medført. For det heiter seg at Stortinget ikkje skal kunna nytta Statsbygg som byggherre av di Statsbygg er underlagd regjeringa – som igjen er kontrollert av Stortinget.

Men omfanget i denne saka burde gjort at Stortinget utfordra dette hinderet, for det er fleire juristar som meiner at dette er eit kunstig sjølvpålagt hinder. Tidlegare sivilombodsmann Arne Fliflet seier til dømes til Dag og Tid at «konstitusjonelt vil det vera meir korrekt og ryddigare at byggherreoppdrag av denne typen vart lagt til Statsbygg. Det ville harmonert betre med grunnlova § 19».

Stortinget bør samla ta sjølvkritikk på handteringa av denne byggjesaka. Ho har vore dårleg handtert alt frå starten. Å berre leggja skulda på noverande stortingspresident er uansvarleg.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Eit ikkje heilt vellukka meistermøte

Å setje saman det fremste vi har av dramatikk og regi, treng ikkje gi det beste resultatet.

Jan H. Landro
Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Eit ikkje heilt vellukka meistermøte

Å setje saman det fremste vi har av dramatikk og regi, treng ikkje gi det beste resultatet.

Jan H. Landro
Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).

Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
Olav Garfors

Kva er alternativet til EØS-medlemskap?

Anna Kleiva er forfattar og omsetjar.

Anna Kleiva er forfattar og omsetjar.

Foto: Privat

DiktetKunnskap
Svein Gjerdåker

Anna Kleiva er ny diktskribent i Dag og Tid

«Eg ser fram til å arbeida meir med einskilde dikt frå ulike forfattarar.»

Sofi Oksanen er av dei  forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Sofi Oksanen er av dei forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Foto: Nicola Montfort / Wikimedia Commons

LitteraturKultur
Jan H. Landro

Vald mot kvinner som våpen

Sofi Oksanen ønskte å skrive ei bok som er tilgjengeleg for vanlege lesarar, som kan lesast utan kart og utan at ein treng følgje krigsnyhenda dag for dag. At essayet Putins krig mot kvinner skulle bli så skremmande, såg ho ikkje heilt for seg.

Thor Magnus Tangerås debuterte som lyrikar i 2022.

Thor Magnus Tangerås debuterte som lyrikar i 2022.

Foto: Tove K. Breistein

Meldingar

Flyg høgt

Thor Magnus Tangerås skriv ujamt om naturen og teknikken i Landskap med vindturbinar.

Kjetil Berthelsen
Thor Magnus Tangerås debuterte som lyrikar i 2022.

Thor Magnus Tangerås debuterte som lyrikar i 2022.

Foto: Tove K. Breistein

Meldingar

Flyg høgt

Thor Magnus Tangerås skriv ujamt om naturen og teknikken i Landskap med vindturbinar.

Kjetil Berthelsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis