JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Leiar

Positiv utsetjing av E39

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1371
20180223
1371
20180223

Klassekampen skriv denne veka at Statens vegvesen no utset ferdigstillinga av ein ferjefri veg – E39 – langs kysten frå Kristiansand til Trondheim til 2050 – ei utsetjing på 17 år.

Vonleg vil utsetjinga føra til at regjering og storting tenkjer seg om. Kostnadane for dette vegprosjektet er no oppe i 340 milliardar kroner. Dei fyrste tala var 150 milliardar. Truleg vil kostnadane berre stiga etter kvart som ein får fleire detaljerte utrekningar av kostnadane med dei mange einskilde utbyggingsprosjekta.

For det er mange kompliserte utbyggingar som skal gjerast. Til dømes bru over Sognefjorden med ei breidd på nesten 4 km og stor djupn i fjorden. I tillegg kjem alle dei andre fjordkryssingane. I Møre og Romsdal tre fjordkryssingar åleine. Pluss at alle bruene må ha lange tunnelar til brua på begge sider av fjorden.

All denne utbygginga og alle desse kostnadane er for å innfri ambisiøse planar om «kortere reisetid langs kysten og større bo- og arbeidsmarkedsregioner», som det står i Nasjonal transportplan for 2014–2023.

«Større bo- og arbeidsmarkedsregioner» høyrest fint ut, men det vert til ein kostnad som er for stor for ei befolkning som er for lita. Det kan ikkje forsvarast økonomisk.

Langs kysten må vi heller prioritera rasutsette vegar og få lagt vegane utanom sentrum slik at folk kan trivast der dei bur.

Svein Gjerdåker

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Klassekampen skriv denne veka at Statens vegvesen no utset ferdigstillinga av ein ferjefri veg – E39 – langs kysten frå Kristiansand til Trondheim til 2050 – ei utsetjing på 17 år.

Vonleg vil utsetjinga føra til at regjering og storting tenkjer seg om. Kostnadane for dette vegprosjektet er no oppe i 340 milliardar kroner. Dei fyrste tala var 150 milliardar. Truleg vil kostnadane berre stiga etter kvart som ein får fleire detaljerte utrekningar av kostnadane med dei mange einskilde utbyggingsprosjekta.

For det er mange kompliserte utbyggingar som skal gjerast. Til dømes bru over Sognefjorden med ei breidd på nesten 4 km og stor djupn i fjorden. I tillegg kjem alle dei andre fjordkryssingane. I Møre og Romsdal tre fjordkryssingar åleine. Pluss at alle bruene må ha lange tunnelar til brua på begge sider av fjorden.

All denne utbygginga og alle desse kostnadane er for å innfri ambisiøse planar om «kortere reisetid langs kysten og større bo- og arbeidsmarkedsregioner», som det står i Nasjonal transportplan for 2014–2023.

«Større bo- og arbeidsmarkedsregioner» høyrest fint ut, men det vert til ein kostnad som er for stor for ei befolkning som er for lita. Det kan ikkje forsvarast økonomisk.

Langs kysten må vi heller prioritera rasutsette vegar og få lagt vegane utanom sentrum slik at folk kan trivast der dei bur.

Svein Gjerdåker

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sofi Oksanen er av dei  forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Sofi Oksanen er av dei forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Foto: Nicola Montfort / Wikimedia Commons

LitteraturKultur

Vald mot kvinner som våpen

Sofi Oksanen ønskte å skrive ei bok som er tilgjengeleg for vanlege lesarar, som kan lesast utan kart og utan at ein treng følgje krigsnyhenda dag for dag. At essayet Putins krig mot kvinner skulle bli så skremmande, såg ho ikkje heilt for seg.

Jan H. Landro
Sofi Oksanen er av dei  forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Sofi Oksanen er av dei forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Foto: Nicola Montfort / Wikimedia Commons

LitteraturKultur

Vald mot kvinner som våpen

Sofi Oksanen ønskte å skrive ei bok som er tilgjengeleg for vanlege lesarar, som kan lesast utan kart og utan at ein treng følgje krigsnyhenda dag for dag. At essayet Putins krig mot kvinner skulle bli så skremmande, såg ho ikkje heilt for seg.

Jan H. Landro
KommentarSamfunn
EinarHaakaas

Gjengkrim – ein varsla katastrofe

Det går knapt ein dag utan grove valdshendingar i Oslo. Bak står gjengar og mektige kriminelle nettverk som har vakse fram dei siste ti åra.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Foto: Ramadan Abed / Reuters / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Den raude streken i Rafah

Kanskje skal sluttspelet i Gaza-krigen stå i Rafah. Det blir neppe kort.

For Balázs Orbán, som er politisk rådgjevar for statsministeren, er jobben å halda fast ved dei langsiktige måla til regjeringa mellom alle dei mindre og større oppgåvene i kvardagen.

For Balázs Orbán, som er politisk rådgjevar for statsministeren, er jobben å halda fast ved dei langsiktige måla til regjeringa mellom alle dei mindre og større oppgåvene i kvardagen.

Foto frå heimesida til Orbán Balázs i regjeringa

UtanriksSamfunn
JeppeBentzen

Verda ifølgje Orbán

BUDAPEST: I ei ny bok fortel ideologen til Viktor Orbán korleis Ungarn vil utfordra den liberale verdsordninga. Weekendavisen har møtt han.

«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

Foto via Fritt Ord.

ArbeidSamfunn

Fritt Ords pris for 2024

«Når jeg setter mitt navn under et fotografi, skal leserne kunne stole på at innholdet er korrekt, det trengs ikke ytterligere verifisering. Mitt navn skal være knyttet til sannhet.»


Les talen som prisvinnar og VG-fotograf Harald Henden heldt ved tildelinga av Fritt Ords Pris i Operaen 7. mai 2024.

HaraldHenden
«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

Foto via Fritt Ord.

ArbeidSamfunn

Fritt Ords pris for 2024

«Når jeg setter mitt navn under et fotografi, skal leserne kunne stole på at innholdet er korrekt, det trengs ikke ytterligere verifisering. Mitt navn skal være knyttet til sannhet.»


Les talen som prisvinnar og VG-fotograf Harald Henden heldt ved tildelinga av Fritt Ords Pris i Operaen 7. mai 2024.

HaraldHenden

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis