JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kunnskap

Typografen som elska sjakk

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Bøkene til Sigurd Heiestad (1903–1987) kan ein finna i alle antikvariat.

Bøkene til Sigurd Heiestad (1903–1987) kan ein finna i alle antikvariat.

Bøkene til Sigurd Heiestad (1903–1987) kan ein finna i alle antikvariat.

Bøkene til Sigurd Heiestad (1903–1987) kan ein finna i alle antikvariat.

2261
20191220
2261
20191220

Han var ein bauta i Sjakk-Noreg og hadde det i kjeften, herda av den gamle typografskulen.

Typografen Sigurd Heiestad kjende Aftenposten frå innsida, og etter ein prat med sjefredaktør Einar Diesen tok han kontroll over sjakkspalta i 1951. Spalta heldt fram til 1978. Heiestad hadde sjølv vore nummer to i noregsmeisterskapen i 1935: «Dem spelte bedre i tredveåra enn i dag. Tenk deg om – Capablanca og Alekhin!», sa han til Norsk Sjakkblad då han fylte 80 år i 1983. «Den største norske sjakkbegavelsen var Erling Myhre (1903–1971). Men han var en hodepine for oss sjakkjournalister. Det var et helvete å tolke notasjonsskjemaene hans», fortalde typografen som vart sjakkjournalist.

Han gav òg ut bøker på rekkje og rad. «Jeg har solgt godt over 100 000 bøker totalt». Men då Norsk Sjakkblad spurde om læreboka hans på Cappelen forlag snart kom i nytt opplag, vart han oppfarande: «Hør her: Det ringer en medisterdeig fra forlaget og sier at boka er for rotete til at nyutgivelse kommer på tale. Hva gir’u meg? Dem brukte en IM som konsulent, og han skal ha sagt at boka bare var rot. Jeg skal slakte han som sier at jeg har drivi med rot. Herregud – og så skal hu derre hurpa i forlaget sette en Internasjonal Mester på’n som konsulent. Ikke blir’u kompetent til å skrive bøker bare fordi du får en sånn tittel å vifte med. Hva veit en poengplukker om sjakkhistorikk? Han stuten i forlaget veit ikke hva’n gjør.»

Heiestad stod òg bak den populære radiosjakken i NRK. Nordmenn i hundretusental følgde sjakklandskampar over radio – eitt trekk kvar dag. «En gang måtte jeg på kort varsel holde et sjakk-kåseri på radioen. La gå, tenkte jeg. Og forberedelsene til kåseriet mitt, jo, det var at jeg satte meg ned i parken på Marienlyst, drakk mjælk og titta på jentene.» «Melk?», spør intervjuaren. «Korrekt! Javisst pokker. Men det er dårlig dekning av sjakk i fjernsynet. Kanskje jeg dilter inn der. Vi får se.» Såleis kunne norsk sjakk vera den gongen, før Internett og Magnus Carlsen.

Sitata ovanfor er henta frå Norsk Sjakkblad nr. 2/1983. Intervjuaren var Henning Wadd Hermansen. Eg var 11 år og var i lukkerus om eg fann sjakkbladet i postkassa når eg kom heim frå skulen.

Atle Grønn

Atle Grønn er internasjonal
meister i sjakk.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Han var ein bauta i Sjakk-Noreg og hadde det i kjeften, herda av den gamle typografskulen.

Typografen Sigurd Heiestad kjende Aftenposten frå innsida, og etter ein prat med sjefredaktør Einar Diesen tok han kontroll over sjakkspalta i 1951. Spalta heldt fram til 1978. Heiestad hadde sjølv vore nummer to i noregsmeisterskapen i 1935: «Dem spelte bedre i tredveåra enn i dag. Tenk deg om – Capablanca og Alekhin!», sa han til Norsk Sjakkblad då han fylte 80 år i 1983. «Den største norske sjakkbegavelsen var Erling Myhre (1903–1971). Men han var en hodepine for oss sjakkjournalister. Det var et helvete å tolke notasjonsskjemaene hans», fortalde typografen som vart sjakkjournalist.

Han gav òg ut bøker på rekkje og rad. «Jeg har solgt godt over 100 000 bøker totalt». Men då Norsk Sjakkblad spurde om læreboka hans på Cappelen forlag snart kom i nytt opplag, vart han oppfarande: «Hør her: Det ringer en medisterdeig fra forlaget og sier at boka er for rotete til at nyutgivelse kommer på tale. Hva gir’u meg? Dem brukte en IM som konsulent, og han skal ha sagt at boka bare var rot. Jeg skal slakte han som sier at jeg har drivi med rot. Herregud – og så skal hu derre hurpa i forlaget sette en Internasjonal Mester på’n som konsulent. Ikke blir’u kompetent til å skrive bøker bare fordi du får en sånn tittel å vifte med. Hva veit en poengplukker om sjakkhistorikk? Han stuten i forlaget veit ikke hva’n gjør.»

Heiestad stod òg bak den populære radiosjakken i NRK. Nordmenn i hundretusental følgde sjakklandskampar over radio – eitt trekk kvar dag. «En gang måtte jeg på kort varsel holde et sjakk-kåseri på radioen. La gå, tenkte jeg. Og forberedelsene til kåseriet mitt, jo, det var at jeg satte meg ned i parken på Marienlyst, drakk mjælk og titta på jentene.» «Melk?», spør intervjuaren. «Korrekt! Javisst pokker. Men det er dårlig dekning av sjakk i fjernsynet. Kanskje jeg dilter inn der. Vi får se.» Såleis kunne norsk sjakk vera den gongen, før Internett og Magnus Carlsen.

Sitata ovanfor er henta frå Norsk Sjakkblad nr. 2/1983. Intervjuaren var Henning Wadd Hermansen. Eg var 11 år og var i lukkerus om eg fann sjakkbladet i postkassa når eg kom heim frå skulen.

Atle Grønn

Atle Grønn er internasjonal
meister i sjakk.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Linerla – løyndomsfull kjenning

Om våren og sommaren vert linerla sett mange plassar, gjerne i nærleiken av menneske, frå byar til stølar, og ho kan finne på å byggje reir i eit svimlande utal habitat.

Naïd Mubalegh
Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Linerla – løyndomsfull kjenning

Om våren og sommaren vert linerla sett mange plassar, gjerne i nærleiken av menneske, frå byar til stølar, og ho kan finne på å byggje reir i eit svimlande utal habitat.

Naïd Mubalegh
Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Foto: Ramadan Abed / Reuters / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Den raude streken i Rafah

Kanskje skal sluttspelet i Gaza-krigen stå i Rafah. Det blir neppe kort.

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature
Ida Lødemel Tvedt

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).

Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
Olav Garfors

Kva er alternativet til EØS-medlemskap?

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Eit ikkje heilt vellukka meistermøte

Å setje saman det fremste vi har av dramatikk og regi, treng ikkje gi det beste resultatet.

Jan H. Landro
Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Eit ikkje heilt vellukka meistermøte

Å setje saman det fremste vi har av dramatikk og regi, treng ikkje gi det beste resultatet.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis