JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Kultur

Ikkje mange har høyrt om Vito Acconci,opphavet til ein heil kunstart.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1531
20170505
1531
20170505

Kunst

ronny@dagogtid.no

Den Brooklyn-baserte kunstnaren og arkitekten Vito Acconci er ukjend for dei fleste. Kunstproduksjonen hans er liten, og tida som kunstnar vara ikkje meir enn ti–femten år. Men likevel: Han blir rekna som far til performancekunsten.

Acconci byrja karrieren som poet, seint i 1960-åra. På same tid steig Acconci fram som performancekunstnar og videokunstnar, og nytta sin eigen kropp som tema for fotografi, video og performance. Acconcis performance- og videoarbeid var merkte av konfrontasjon og situasjonisme. Midt i 1970-åra inkluderte Acconci òg audiovisuelle installasjonar i kunsten sin. Eit kjent kunstverk var «Following Piece»: Det gjekk ut på at han fylgde etter vilkårlege fotgjengarar i New York i vekevis. Med det ville han illustrere oppkomsten av overvakingssamfunnet. Den mest skakande installasjonen hans er «Seedbed» frå 1971: Acconci låg gøymd under ei rampe installert ved Sonnabend Gallery og masturberte, medan han tala i ein høgtalar om fantasiane sine om tilskodarane som gjekk over han på rampa.

Men i 1980-åra fekk han brått nok av kunst. Han gjekk over til arkitekturen, som han kalla forfriskande jamført med det «urørlege» ved kunsten. «Det einaste som er verkeleg urørleg, er gravsteinar», har han òg uttala. No er Acconci òg vorten «urørleg». Han døydde etter stutt tids sjukeleie i New York 27. april i år.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Kunst

ronny@dagogtid.no

Den Brooklyn-baserte kunstnaren og arkitekten Vito Acconci er ukjend for dei fleste. Kunstproduksjonen hans er liten, og tida som kunstnar vara ikkje meir enn ti–femten år. Men likevel: Han blir rekna som far til performancekunsten.

Acconci byrja karrieren som poet, seint i 1960-åra. På same tid steig Acconci fram som performancekunstnar og videokunstnar, og nytta sin eigen kropp som tema for fotografi, video og performance. Acconcis performance- og videoarbeid var merkte av konfrontasjon og situasjonisme. Midt i 1970-åra inkluderte Acconci òg audiovisuelle installasjonar i kunsten sin. Eit kjent kunstverk var «Following Piece»: Det gjekk ut på at han fylgde etter vilkårlege fotgjengarar i New York i vekevis. Med det ville han illustrere oppkomsten av overvakingssamfunnet. Den mest skakande installasjonen hans er «Seedbed» frå 1971: Acconci låg gøymd under ei rampe installert ved Sonnabend Gallery og masturberte, medan han tala i ein høgtalar om fantasiane sine om tilskodarane som gjekk over han på rampa.

Men i 1980-åra fekk han brått nok av kunst. Han gjekk over til arkitekturen, som han kalla forfriskande jamført med det «urørlege» ved kunsten. «Det einaste som er verkeleg urørleg, er gravsteinar», har han òg uttala. No er Acconci òg vorten «urørleg». Han døydde etter stutt tids sjukeleie i New York 27. april i år.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Linerla – løyndomsfull kjenning

Om våren og sommaren vert linerla sett mange plassar, gjerne i nærleiken av menneske, frå byar til stølar, og ho kan finne på å byggje reir i eit svimlande utal habitat.

Naïd Mubalegh
Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Linerla – løyndomsfull kjenning

Om våren og sommaren vert linerla sett mange plassar, gjerne i nærleiken av menneske, frå byar til stølar, og ho kan finne på å byggje reir i eit svimlande utal habitat.

Naïd Mubalegh
Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Foto: Ramadan Abed / Reuters / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Den raude streken i Rafah

Kanskje skal sluttspelet i Gaza-krigen stå i Rafah. Det blir neppe kort.

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature
Ida Lødemel Tvedt

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).

Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
Olav Garfors

Kva er alternativet til EØS-medlemskap?

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Eit ikkje heilt vellukka meistermøte

Å setje saman det fremste vi har av dramatikk og regi, treng ikkje gi det beste resultatet.

Jan H. Landro
Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Eit ikkje heilt vellukka meistermøte

Å setje saman det fremste vi har av dramatikk og regi, treng ikkje gi det beste resultatet.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis