«Heimelaga sportsutstyr er utdøyande.»
Barna no til dags treng ikkje spikke slåballkølla si sjølv.
Skjermdump klubben.no
Eg hadde ein gong ein kollega som heldt vandrande visningar av gamle hoppbakkar i Nordmarka. Det var skralt med tilskodarar, og siste gongen kom det berre éin person, som diverre måtte snu på grunn av dårleg fottøy.
På tur i Marka har eg passert fleire gamle skihopp. Dei minste, eg tippar K5, er freistande å prøve ut, men ser likevel altfor skranglete ut til at eg nokon gong vil våge meg opp der.
Sjølv om bakkane kan sjå vinglete og heimelaga ut, er det imponerande å få til slike byggverk. Eg ser byggarane føre meg der, med plankane, for 50 år sidan, mens dei gledde seg til snøen kom.
Heimelaga sportsutstyr er utdøyande. Det å snikre sitt eige fotballmål, til dømes. Ein skal ikkje lenger tilbake enn på 1990-talet, då det ikkje var vanleg å ha to like mål i hagen. Det eine var vindskeivt, det andre utan tverrliggar, og begge var sjølvsagt utan nett.
Det same gjeld slåballkølla. Det var vel ingen som hadde ei symmetrisk kølle. Ein var faktisk tvinga til å treffe på rett stad for at ballen skulle fly til rett stad.
Ovarenn i Obrestadbakken på Hå på Jæren (!) i 1940.
Foto: Gard Paulsens arkiv / Stavanger byarkiv
Å få perfekt utstyr rett opp i hendene krev mindre kreativ tankeverksemd. Ber ein dagens barn om å sette opp to mål for litt småspel, risikerer ein dette svaret:
– Ja, men me har ikkje kjegler!
Bruk drikkeflaskene, genseren din eller kva en det måtte vere. Eller pell dykk på det foredraget om gamle hoppbakkar i Nordmarka, som Oslolosen ville ha svara.
Maren Bø
Maren Bø er frilansskribent og idrettspedagog.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Eg hadde ein gong ein kollega som heldt vandrande visningar av gamle hoppbakkar i Nordmarka. Det var skralt med tilskodarar, og siste gongen kom det berre éin person, som diverre måtte snu på grunn av dårleg fottøy.
På tur i Marka har eg passert fleire gamle skihopp. Dei minste, eg tippar K5, er freistande å prøve ut, men ser likevel altfor skranglete ut til at eg nokon gong vil våge meg opp der.
Sjølv om bakkane kan sjå vinglete og heimelaga ut, er det imponerande å få til slike byggverk. Eg ser byggarane føre meg der, med plankane, for 50 år sidan, mens dei gledde seg til snøen kom.
Heimelaga sportsutstyr er utdøyande. Det å snikre sitt eige fotballmål, til dømes. Ein skal ikkje lenger tilbake enn på 1990-talet, då det ikkje var vanleg å ha to like mål i hagen. Det eine var vindskeivt, det andre utan tverrliggar, og begge var sjølvsagt utan nett.
Det same gjeld slåballkølla. Det var vel ingen som hadde ei symmetrisk kølle. Ein var faktisk tvinga til å treffe på rett stad for at ballen skulle fly til rett stad.
Ovarenn i Obrestadbakken på Hå på Jæren (!) i 1940.
Foto: Gard Paulsens arkiv / Stavanger byarkiv
Å få perfekt utstyr rett opp i hendene krev mindre kreativ tankeverksemd. Ber ein dagens barn om å sette opp to mål for litt småspel, risikerer ein dette svaret:
– Ja, men me har ikkje kjegler!
Bruk drikkeflaskene, genseren din eller kva en det måtte vere. Eller pell dykk på det foredraget om gamle hoppbakkar i Nordmarka, som Oslolosen ville ha svara.
Maren Bø
Maren Bø er frilansskribent og idrettspedagog.
Fleire artiklar
Mmm, nam-nam? Tja, om scobyen ser litt rar ut, så vert den fermenterte tedrikken sett pris på av menneske verda over.
Foto via Wikimedia Commons
Fermentert te breier seg i butikkhyllene – til solide prisar.
Foto via Wikimedia Commons
«Hulda Garborg er ein av dei store, gløymde forfattarskapane i Noreg.»
Fuktmålaren syner at veggen er knuskturr. Er det truverdig?
Foto: Per Thorvaldsen
«Frykta er ein god læremeister. Eg sit no og les Byggforsk-artiklar om fukt for harde livet.»
Wako er Kjetil Mulelid, Simon Olderskog Albertsen, Bárdur Reinert Poulsen og Martin Myhre Olsen.
Foto: Eirik Havnes
Sprudlande samspel
Wako serverer ei heilakustisk jazzplate.
Sitrusmarinert kamskjel med estragon, lime og olivenolje.
Alle foto: Dagfinn Nordbø