JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMusikk

Pasjon og katarsis

The Jesus and Mary Chain vekkjer få sterke kjensler, medan Pharmakon leverer støy av katarsiskvalitet.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1773
20170407
1773
20170407

Rock

The Jesus and Mary Chain:

Damage and Joy

ADA

Eksperimentelt

Pharmakon:

Contact

Sacred Bones

Ifølgje Platon handlar katarsis om sjeleleg lutring, og det er jo i stor grad dette pasjonssoga handlar om: «Mache dich, mein Herze, rein», for å sitere bass-arien i Matteuspasjonen av Bach frå 1727 år etter Jesu fødsel. Dei skotske indieveteranane i The Jesus and Mary Chain platedebuterte i 1984, og med eit slikt namn passar det bra at den første plata på fire år blei lansert kort tid før påske.

Damage and Joy er opp- og nedstemd på same tid. Ved hjelp av halvlystige gitarriff, spretne rockerytmar og tekstar om livsleden framførd med avmålt vokalbruk, durar dei nonchalant av garde med patosinnstillinga på medium. Det betyr slett ikkje at plata er dårleg, men ho meistrar sjeldan å vekkje dei heilt sterke kjenslene i positiv eller negativ forstand. (Mest entusiasme hos denne meldaren kjem av dei meir leikne vendingane med strykarar, feedback og atonal saksofon på låta «Simian Split».)

Den New York-baserte eksperimentelle artisten Pharmakon er langt tydeligare pasjonert – på plata Contact er intensiteten skyhøg. Samanlikna med den tradisjonelle musikalske pasjonen, har ho rett nok meir til felles med samtidsmusikkomponisten Krzystof Pendereckis Lukaspasjons dissonans og tunge perkusjon enn med Bach. Den imponerande dynamiske skrikinga og inderlege metallbankinga til denne dama, akkompagnert av blytunge, elektroniske rytmar, har definitivt ein reinskande karakter som kan passe godt på ein langfredag – lyttaropplevinga er som å kvile på ei sonisk spikarmatte.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar og fast platemeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rock

The Jesus and Mary Chain:

Damage and Joy

ADA

Eksperimentelt

Pharmakon:

Contact

Sacred Bones

Ifølgje Platon handlar katarsis om sjeleleg lutring, og det er jo i stor grad dette pasjonssoga handlar om: «Mache dich, mein Herze, rein», for å sitere bass-arien i Matteuspasjonen av Bach frå 1727 år etter Jesu fødsel. Dei skotske indieveteranane i The Jesus and Mary Chain platedebuterte i 1984, og med eit slikt namn passar det bra at den første plata på fire år blei lansert kort tid før påske.

Damage and Joy er opp- og nedstemd på same tid. Ved hjelp av halvlystige gitarriff, spretne rockerytmar og tekstar om livsleden framførd med avmålt vokalbruk, durar dei nonchalant av garde med patosinnstillinga på medium. Det betyr slett ikkje at plata er dårleg, men ho meistrar sjeldan å vekkje dei heilt sterke kjenslene i positiv eller negativ forstand. (Mest entusiasme hos denne meldaren kjem av dei meir leikne vendingane med strykarar, feedback og atonal saksofon på låta «Simian Split».)

Den New York-baserte eksperimentelle artisten Pharmakon er langt tydeligare pasjonert – på plata Contact er intensiteten skyhøg. Samanlikna med den tradisjonelle musikalske pasjonen, har ho rett nok meir til felles med samtidsmusikkomponisten Krzystof Pendereckis Lukaspasjons dissonans og tunge perkusjon enn med Bach. Den imponerande dynamiske skrikinga og inderlege metallbankinga til denne dama, akkompagnert av blytunge, elektroniske rytmar, har definitivt ein reinskande karakter som kan passe godt på ein langfredag – lyttaropplevinga er som å kvile på ei sonisk spikarmatte.

Rasmus Hungnes

Rasmus Hungnes er musikar og fast platemeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sofi Oksanen er av dei  forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Sofi Oksanen er av dei forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Foto: Nicola Montfort / Wikimedia Commons

LitteraturKultur

Vald mot kvinner som våpen

Sofi Oksanen ønskte å skrive ei bok som er tilgjengeleg for vanlege lesarar, som kan lesast utan kart og utan at ein treng følgje krigsnyhenda dag for dag. At essayet Putins krig mot kvinner skulle bli så skremmande, såg ho ikkje heilt for seg.

Jan H. Landro
Sofi Oksanen er av dei  forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Sofi Oksanen er av dei forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Foto: Nicola Montfort / Wikimedia Commons

LitteraturKultur

Vald mot kvinner som våpen

Sofi Oksanen ønskte å skrive ei bok som er tilgjengeleg for vanlege lesarar, som kan lesast utan kart og utan at ein treng følgje krigsnyhenda dag for dag. At essayet Putins krig mot kvinner skulle bli så skremmande, såg ho ikkje heilt for seg.

Jan H. Landro
New York-politiet storma 30. april Hamilton Hall ved Columbia University for å kaste ut Gaza-aktivistane som okkuperte bygningen.

New York-politiet storma 30. april Hamilton Hall ved Columbia University for å kaste ut Gaza-aktivistane som okkuperte bygningen.

Foto: Caitlin Ochs / Reuters / NTB

KommentarSamfunn
Morten A. Strøksnes

Guds vreide over Columbia

Fleire tusen amerikanske studentar er blitt arresterte for å demonstrere mot Israel. USAs normalt så sterke ytringsvern blir utfordra.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Foto: Ramadan Abed / Reuters / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Den raude streken i Rafah

Kanskje skal sluttspelet i Gaza-krigen stå i Rafah. Det blir neppe kort.

For Balázs Orbán, som er politisk rådgjevar for statsministeren, er jobben å halda fast ved dei langsiktige måla til regjeringa mellom alle dei mindre og større oppgåvene i kvardagen.

For Balázs Orbán, som er politisk rådgjevar for statsministeren, er jobben å halda fast ved dei langsiktige måla til regjeringa mellom alle dei mindre og større oppgåvene i kvardagen.

Foto frå heimesida til Orbán Balázs i regjeringa

UtanriksSamfunn
JeppeBentzen

Verda ifølgje Orbán

BUDAPEST: I ei ny bok fortel ideologen til Viktor Orbán korleis Ungarn vil utfordra den liberale verdsordninga. Weekendavisen har møtt han.

«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

Foto via Fritt Ord.

ArbeidSamfunn

Fritt Ords pris for 2024

«Når jeg setter mitt navn under et fotografi, skal leserne kunne stole på at innholdet er korrekt, det trengs ikke ytterligere verifisering. Mitt navn skal være knyttet til sannhet.»


Les talen som prisvinnar og VG-fotograf Harald Henden heldt ved tildelinga av Fritt Ords Pris i Operaen 7. mai 2024.

HaraldHenden
«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

Foto via Fritt Ord.

ArbeidSamfunn

Fritt Ords pris for 2024

«Når jeg setter mitt navn under et fotografi, skal leserne kunne stole på at innholdet er korrekt, det trengs ikke ytterligere verifisering. Mitt navn skal være knyttet til sannhet.»


Les talen som prisvinnar og VG-fotograf Harald Henden heldt ved tildelinga av Fritt Ords Pris i Operaen 7. mai 2024.

HaraldHenden

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis