Morten A. Strøksnes er journalist og forfattar. Han skriv tekstar i ulike sjangrar, mellom anna reportasjar, kommentarar, portrett og analysar. Han har laga reportasjeseriar og skrive bøker frå Noreg/Europa, Afrika, Sør-Amerika, USA, Asia, Midtausten, Australia og Russland. Strøksnes er utdanna idéhistorikar, opphavleg frå Finnmark, og vil alltid vere oppteken av Nord-Noreg. Som kommentator har han ei fri tilnærming til tema innan politikk, kultur, økonomi og historie. Artiklane og kommentarane hans om til dømes Midtausten-konflikten og lakseoppdrett har skapt mykje debatt over mange år.
Strøksnes har motteke Språkprisen for sin litterære journalistikk, og mellom anna Brageprisen, Kritikerprisen og Edward Stanford Travel Writing Award for bøkene sine. Han har utgitt ti bøker, den førre var Havboka, eller Kunsten å fange en kjempehai fra en gummibåt på et stort hav gjennom fire årstider (2015) som blei omsett til 28 språk og blei en bestseljar. I november 2022 utgav Strøksnes det mest ambisiøse verket så langt: Lumholtz’ Gjenferd. Verden rundt i sporene til en glemt hvit oppdager, på leting etter alt som ble borte, og det som ble igjen (Forlaget Oktober).
Foto: Hatem Khaled / NTB
Dei som følger debatten, kan sjå to ulike haldningar til Israel og Palestina utfalde seg.
Foto: Hatem Khaled / NTB
Dei som følger debatten, kan sjå to ulike haldningar til Israel og Palestina utfalde seg.
Foto: Hatem Khaled / NTB
Dei som følger debatten, kan sjå to ulike haldningar til Israel og Palestina utfalde seg.
Ruinar etter Al Shifa-sjukehuset, som var det største og mest avanserte sjukehuset i Gaza by, fotografert 6. april, etter at israelske styrkar trekte seg ut.
Foto: Tedros Adhanom Ghebreyesus / Reuters / NTB
Tilnærminga Martin Krasnik står for – velvilje, forståing, mild kritikk – har vore brukt av Vesten i fleire tiår. Denne tilnærminga har ikkje verka så langt, og kjem sannsynlegvis ikkje til å gjere det i framtida.
Ruinar etter Al Shifa-sjukehuset, som var det største og mest avanserte sjukehuset i Gaza by, fotografert 6. april, etter at israelske styrkar trekte seg ut.
Foto: Tedros Adhanom Ghebreyesus / Reuters / NTB
Tilnærminga Martin Krasnik står for – velvilje, forståing, mild kritikk – har vore brukt av Vesten i fleire tiår. Denne tilnærminga har ikkje verka så langt, og kjem sannsynlegvis ikkje til å gjere det i framtida.
Ruinar etter Al Shifa-sjukehuset, som var det største og mest avanserte sjukehuset i Gaza by, fotografert 6. april, etter at israelske styrkar trekte seg ut.
Foto: Tedros Adhanom Ghebreyesus / Reuters / NTB
Tilnærminga Martin Krasnik står for – velvilje, forståing, mild kritikk – har vore brukt av Vesten i fleire tiår. Denne tilnærminga har ikkje verka så langt, og kjem sannsynlegvis ikkje til å gjere det i framtida.
Ei palestinsk kvinne passerer ruinane av bustadblokker i Hamad i Khan Younis sør på Gaza 13. mars 2024.
Foto: Ahmed Zakot / Reuters / NTB
Krigen i Gaza er ikkje eit brot, men snarare ei logisk fullbyrding av politikken som er ført dei siste femti åra i Israel.
Ei palestinsk kvinne passerer ruinane av bustadblokker i Hamad i Khan Younis sør på Gaza 13. mars 2024.
Foto: Ahmed Zakot / Reuters / NTB
Krigen i Gaza er ikkje eit brot, men snarare ei logisk fullbyrding av politikken som er ført dei siste femti åra i Israel.
Ei palestinsk kvinne passerer ruinane av bustadblokker i Hamad i Khan Younis sør på Gaza 13. mars 2024.
Foto: Ahmed Zakot / Reuters / NTB
Krigen i Gaza er ikkje eit brot, men snarare ei logisk fullbyrding av politikken som er ført dei siste femti åra i Israel.
Ottar Brox, fotografert i 1997.
Terje Bendiksby / NTB
Ottar Brox var rett mann på rett plass til rett tid.
Ottar Brox, fotografert i 1997.
Terje Bendiksby / NTB
Ottar Brox var rett mann på rett plass til rett tid.
Ottar Brox, fotografert i 1997.
Terje Bendiksby / NTB
Ottar Brox var rett mann på rett plass til rett tid.
Til slutt vende Ella Marie Hætta Isaksen kappa mot vinden.
Foto: NRK
Bodøs år som europeisk kulturhovudstad starta som forventa med joik, nordlandsbåt og torsk. Opningsshowet ville blitt gløymt hadde det ikkje vore for Ella Marie Hætta Isaksen.
Til slutt vende Ella Marie Hætta Isaksen kappa mot vinden.
Foto: NRK
Bodøs år som europeisk kulturhovudstad starta som forventa med joik, nordlandsbåt og torsk. Opningsshowet ville blitt gløymt hadde det ikkje vore for Ella Marie Hætta Isaksen.
Til slutt vende Ella Marie Hætta Isaksen kappa mot vinden.
Foto: NRK
Bodøs år som europeisk kulturhovudstad starta som forventa med joik, nordlandsbåt og torsk. Opningsshowet ville blitt gløymt hadde det ikkje vore for Ella Marie Hætta Isaksen.
Justisminister Ronald Lamola i rettssalen i Haag, der Sør-Afrika har stemna Israel for å få slutt på krigshandlingane som råkar sivile og sakeslause palestinarar.
Foto: Thilo Schmuelgen / Reuters / NTB
Vegen frå Pretoria og Jerusalem til den internasjonale domstolen i Haag er lang og krunglete. Sør-Afrika meiner Israel har intensjonar om folkemord i Gaza, og det er ein hard front mellom landa. Men den gong Sør-Afrika åleine representerte apartheid, var Israel ein god venn og alliert.
Justisminister Ronald Lamola i rettssalen i Haag, der Sør-Afrika har stemna Israel for å få slutt på krigshandlingane som råkar sivile og sakeslause palestinarar.
Foto: Thilo Schmuelgen / Reuters / NTB
Vegen frå Pretoria og Jerusalem til den internasjonale domstolen i Haag er lang og krunglete. Sør-Afrika meiner Israel har intensjonar om folkemord i Gaza, og det er ein hard front mellom landa. Men den gong Sør-Afrika åleine representerte apartheid, var Israel ein god venn og alliert.
Justisminister Ronald Lamola i rettssalen i Haag, der Sør-Afrika har stemna Israel for å få slutt på krigshandlingane som råkar sivile og sakeslause palestinarar.
Foto: Thilo Schmuelgen / Reuters / NTB
Vegen frå Pretoria og Jerusalem til den internasjonale domstolen i Haag er lang og krunglete. Sør-Afrika meiner Israel har intensjonar om folkemord i Gaza, og det er ein hard front mellom landa. Men den gong Sør-Afrika åleine representerte apartheid, var Israel ein god venn og alliert.