Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

TeaterMeldingar

Ein svanesong for Ap?

Popmusikalen om sosialdemokratiet har glimt og futt, men få uventa poeng.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Heile ensemblet på scena i Teater Ibsen.

Heile ensemblet på scena i Teater Ibsen.

Foto: Dag Jenssen

Heile ensemblet på scena i Teater Ibsen.

Heile ensemblet på scena i Teater Ibsen.

Foto: Dag Jenssen

2638
20210409
2638
20210409

Teater Ibsen

Klas Abrahamsson / Åsmund Flaten:

Arbeiderpartiet – The Musical

Omsett av Aslak Moe
og Thomas Bye
Regi: Aslak Moe
Scenografi: Helle Bendixen
Koreografi: Jonas Digerud

Teater skal vere ein spegel for samtida. Det lét i si tid Shakespeares prins Hamlet hevde. Og ja, det gjer teateret mest alltid; alt skodespel viser til røynda på ein eller annan måte. Teater Ibsen har no teke denne spegelmålsetjinga bokstaveleg. Dei kjem med ein temamusikal om den dalande posisjonen til sosialdemokratiet i Noreg. Dei spør fortrinnsvis: Kvifor må dei raude verdiane tape parallelt med velferdsauken?

I revytradisjonen

Det er ei framsyning med mange velforma tekster og tydelege, vittige framføringar, formmessig ikkje utan hint til perlene i norsk revytradisjon. Spesielt overraskande er poenga likevel ikkje, og det kjem eigentleg ingen ideologisk konklusjon. Men lat gå, det kan vere godt nok som utgangspunkt for vidare engasjement og medvit.

Tittelen på stykket, Arbeiderpartiet – The Musical, kan lett tolkast som krasjlandinga det trauste, heiderlege og seriøse får mot det kommersielle og publikumsfriande. For Ap kan dette ofte naudsynte momentet fortone seg ekstra grelt.

Til eit visst punkt hamnar framsyninga i same krasjlandinga som partiet det vert fortalt om. For kva slags musikal er dette? Kronologisk historietime? Nei. Og her ligg det heller ikkje an til reell handling. Fram til pause er dette i røynda ein rein konsert, der det eine satiriske songnummeret tek over for det andre. Mykje av det er bra, men etter kvart vantar det variasjon, og det heller mot det monotone. Etter pausen retter det seg opp. Vi får nokre hardt tiltrengte dialogar personane imellom, og det er i det heile ei meir organisk samhandling i scenerommet. Ikkje minst skin dette igjennom i eit av høgdepunkta, nummeret om Nav-tilsette Lotte, infernalsk framført av Lena Barth Aarstad og Mathilde Skarpsno. I det heile har skodespelarane i denne siste akta, også Samantha Gurah, Eirik Risholm Welle og Erik Wenberg Jacobsen, eit både tekstleg og fysisk trykk som styrer det heile verdig i land, trass i at dei ikkje har noka forklåring på kva som gjekk gale i det velfødde Noreg.

Originalt

Visuelt, med eit Ikea-aktig skåp- og stillasoppsett og kostyme med diskret symbolikk, er vi med lett anslag plasserte i eit sosialdemokrati vi kjenner att. Musikken svingar det bra av. Noka politisk bombe er ikkje dette teaterstykket. Men det er eit originalt prosjekt – og livleg nok.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Teater Ibsen

Klas Abrahamsson / Åsmund Flaten:

Arbeiderpartiet – The Musical

Omsett av Aslak Moe
og Thomas Bye
Regi: Aslak Moe
Scenografi: Helle Bendixen
Koreografi: Jonas Digerud

Teater skal vere ein spegel for samtida. Det lét i si tid Shakespeares prins Hamlet hevde. Og ja, det gjer teateret mest alltid; alt skodespel viser til røynda på ein eller annan måte. Teater Ibsen har no teke denne spegelmålsetjinga bokstaveleg. Dei kjem med ein temamusikal om den dalande posisjonen til sosialdemokratiet i Noreg. Dei spør fortrinnsvis: Kvifor må dei raude verdiane tape parallelt med velferdsauken?

I revytradisjonen

Det er ei framsyning med mange velforma tekster og tydelege, vittige framføringar, formmessig ikkje utan hint til perlene i norsk revytradisjon. Spesielt overraskande er poenga likevel ikkje, og det kjem eigentleg ingen ideologisk konklusjon. Men lat gå, det kan vere godt nok som utgangspunkt for vidare engasjement og medvit.

Tittelen på stykket, Arbeiderpartiet – The Musical, kan lett tolkast som krasjlandinga det trauste, heiderlege og seriøse får mot det kommersielle og publikumsfriande. For Ap kan dette ofte naudsynte momentet fortone seg ekstra grelt.

Til eit visst punkt hamnar framsyninga i same krasjlandinga som partiet det vert fortalt om. For kva slags musikal er dette? Kronologisk historietime? Nei. Og her ligg det heller ikkje an til reell handling. Fram til pause er dette i røynda ein rein konsert, der det eine satiriske songnummeret tek over for det andre. Mykje av det er bra, men etter kvart vantar det variasjon, og det heller mot det monotone. Etter pausen retter det seg opp. Vi får nokre hardt tiltrengte dialogar personane imellom, og det er i det heile ei meir organisk samhandling i scenerommet. Ikkje minst skin dette igjennom i eit av høgdepunkta, nummeret om Nav-tilsette Lotte, infernalsk framført av Lena Barth Aarstad og Mathilde Skarpsno. I det heile har skodespelarane i denne siste akta, også Samantha Gurah, Eirik Risholm Welle og Erik Wenberg Jacobsen, eit både tekstleg og fysisk trykk som styrer det heile verdig i land, trass i at dei ikkje har noka forklåring på kva som gjekk gale i det velfødde Noreg.

Originalt

Visuelt, med eit Ikea-aktig skåp- og stillasoppsett og kostyme med diskret symbolikk, er vi med lett anslag plasserte i eit sosialdemokrati vi kjenner att. Musikken svingar det bra av. Noka politisk bombe er ikkje dette teaterstykket. Men det er eit originalt prosjekt – og livleg nok.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

– Viss du vil ha meg til å smile, må du synge kjenningsmelodien til Laurdagsbarnetimen, seier Otto Prytz. Pilar følger med frå sofaen når vi syng: «Nå kommer barnetimen, nå kommer barnetimen, hysj, hysj, vær stille som mus...»

– Viss du vil ha meg til å smile, må du synge kjenningsmelodien til Laurdagsbarnetimen, seier Otto Prytz. Pilar følger med frå sofaen når vi syng: «Nå kommer barnetimen, nå kommer barnetimen, hysj, hysj, vær stille som mus...»

Foto: Hallgeir Opedal

Feature

Berre røre, ikkje sjå

Otto Prytz (81) er fødd blind, men takka vere ein ung franskmann blei han ikkje analfabet. Han blei akademikar.

Hallgeir Opedal
– Viss du vil ha meg til å smile, må du synge kjenningsmelodien til Laurdagsbarnetimen, seier Otto Prytz. Pilar følger med frå sofaen når vi syng: «Nå kommer barnetimen, nå kommer barnetimen, hysj, hysj, vær stille som mus...»

– Viss du vil ha meg til å smile, må du synge kjenningsmelodien til Laurdagsbarnetimen, seier Otto Prytz. Pilar følger med frå sofaen når vi syng: «Nå kommer barnetimen, nå kommer barnetimen, hysj, hysj, vær stille som mus...»

Foto: Hallgeir Opedal

Feature

Berre røre, ikkje sjå

Otto Prytz (81) er fødd blind, men takka vere ein ung franskmann blei han ikkje analfabet. Han blei akademikar.

Hallgeir Opedal
Familien Nerdrum ved garden i Stavern.

Familien Nerdrum ved garden i Stavern.

Foto: Agnete Brun / NRK

KunstKultur
Kaj Skagen

Ikkje alt er politikk

Politiseringa av Nerdrum-familien er påfallande i lys av kor upolitisk Nerdrum eigentleg er.

Eit langt utdanningsløp kan by på store utfordringar for dei som har ADHD. Eit aukande antal vaksne oppsøker helsetenesta, inkludert dyre privatklinikkar, for å få ein diagnose.

Eit langt utdanningsløp kan by på store utfordringar for dei som har ADHD. Eit aukande antal vaksne oppsøker helsetenesta, inkludert dyre privatklinikkar, for å få ein diagnose.

Foto: Gorm Kallestad / AP / NTB

HelseSamfunn
Marita Liabø

– ADHD-diagnosen skal henge høgt

Det har vore ein kraftig auke i talet på ADHD-diagnosar og bruken av ADHD-medisin dei siste åra. Blir diagnosen utvatna når kjendisar snakkar han opp?

Forfattar og siviløkonom Martin Bech Holte har vore både forskar i samfunnsøkonomi og leiar i næringslivet.

Forfattar og siviløkonom Martin Bech Holte har vore både forskar i samfunnsøkonomi og leiar i næringslivet.

Foto: Agnete Brun

BokMeldingar
Gjermund BakkeliHaga

Når rikdom blir eit problem

Martin Bech Holte kjem med ein diskutabel analyse og friske fråspark i Landet som ble for rikt.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov
Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Eit russisk droneåtak råkar ei bustadblokk i Kyiv 10. januar.

Foto: Gleb Garanich / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Ingen Uber i Belarus

Å forstyrre GPS-system handlar ikkje berre om å forvirre russiske dronar. Det gjeld å dirigere dei slik at dei forlèt ukrainsk luftrom fullstendig.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis