JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Nye perspektiv på Baudelaire

Susanna arbeider seg djupare inn i materien.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
1880
20220408
1880
20220408

Samtidsmusikk

Susanna:

Elevation

Susanna, synthar, vokal, piano og mellotron; Stina Stjern, kassettband og opptakar (1, 3, 5, 8, 11 og 12); Delphine Dora, piano, orgel, vokal og feltopptak (2, 4, 6, 7 og 10).
Susanna Sonata

I 2020 gav Susanna (Wallumrød) ut plata Baudelaire & piano med tekstar frå Charles Baudelaires diktsamling Les fleurs du mal. Diktsamlinga vekte oppsikt og forarging då ho kom ut første gong i 1857. Den dag i dag fascinerer diktsamlinga stadig nye lesarar. I 2014 kom ei ny utgåve av Haakon Dahlens fine norske omsetjing av verket, Det vondes blomar.

I 2020 nytta Susanna Anthony Mortimers omsetjingar til engelsk. Nokre av desse finst også på Elevation, men Dora framfører også nokre tekstar på originalspråket. Teikningar av den amerikanske multikunstnaren Cameron (Marjorie Cameron Parsons Kimmel) pryder omslag og innleggshefte på båe platene.

Elevation er sett saman av innspelingar av tre instrumentalar med Susanna og Stjern, låtar med originaltekst gjorde av Susanna og Dora og nokre låtar med engelsk tekst med Susanna åleine. Ho innleier med «Alchemy of Suffering» og avsluttar med «Destruction» – dermed er ringen slutta i både form og uttrykk.

Den minimalistiske «Rose-Pale Dawn» og dei støyinspirerte «Light Up Your Eyes» og «In Shared Ecstasy» er nydelege miniatyrar i seg sjølv, men gjev også eit tilleggsperspektiv til dei påfølgjande låtane. Delphine Doras framføring av tekstane på fransk minner om bøneresitasjon i ei katolsk messe – om ein ser vekk frå meiningsinnhaldet i orda.

Med Elevation kjem Susanna tettare på Baudelaire enn ho gjorde åleine med pianoet i 2020. Med god hjelp frå Dora og Stjern byr ho på nye perspektiv på delar av eit verk som er aktuelt 165 år etter.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Samtidsmusikk

Susanna:

Elevation

Susanna, synthar, vokal, piano og mellotron; Stina Stjern, kassettband og opptakar (1, 3, 5, 8, 11 og 12); Delphine Dora, piano, orgel, vokal og feltopptak (2, 4, 6, 7 og 10).
Susanna Sonata

I 2020 gav Susanna (Wallumrød) ut plata Baudelaire & piano med tekstar frå Charles Baudelaires diktsamling Les fleurs du mal. Diktsamlinga vekte oppsikt og forarging då ho kom ut første gong i 1857. Den dag i dag fascinerer diktsamlinga stadig nye lesarar. I 2014 kom ei ny utgåve av Haakon Dahlens fine norske omsetjing av verket, Det vondes blomar.

I 2020 nytta Susanna Anthony Mortimers omsetjingar til engelsk. Nokre av desse finst også på Elevation, men Dora framfører også nokre tekstar på originalspråket. Teikningar av den amerikanske multikunstnaren Cameron (Marjorie Cameron Parsons Kimmel) pryder omslag og innleggshefte på båe platene.

Elevation er sett saman av innspelingar av tre instrumentalar med Susanna og Stjern, låtar med originaltekst gjorde av Susanna og Dora og nokre låtar med engelsk tekst med Susanna åleine. Ho innleier med «Alchemy of Suffering» og avsluttar med «Destruction» – dermed er ringen slutta i både form og uttrykk.

Den minimalistiske «Rose-Pale Dawn» og dei støyinspirerte «Light Up Your Eyes» og «In Shared Ecstasy» er nydelege miniatyrar i seg sjølv, men gjev også eit tilleggsperspektiv til dei påfølgjande låtane. Delphine Doras framføring av tekstane på fransk minner om bøneresitasjon i ei katolsk messe – om ein ser vekk frå meiningsinnhaldet i orda.

Med Elevation kjem Susanna tettare på Baudelaire enn ho gjorde åleine med pianoet i 2020. Med god hjelp frå Dora og Stjern byr ho på nye perspektiv på delar av eit verk som er aktuelt 165 år etter.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
Ingvild Bræin

Fadesar og fasadar

Roboten blir til mens vi ror.

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek  Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Foto: Ole Martin Wold / NTB

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

I rykk og napp

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis