Diva
Skulpturen «Diva» vart avduka i Pernambuco i Brasil i starten av januar.
Vi er vane med fallossymbol i kunst og arkitektur. Langstrekte, slanke tårn og skyskraparar som dominerer landskapet. Såleis vert «Diva» av brasilianske Juliana Notari (2020) heilt komplementært. I ei slette i den nordaustlege delen av Brasil er det skore inn ein blodraud vagina med ei lengde på 33 meter.
Heile tjue personar har arbeidd med utforminga av den komplekse skulpturen gjennom koronaåret 2020. Trass i at kunstnaren har teke fatt i eit eldgamalt motiv, er «Diva» moderne i utføringa, med vakre former og abstrakte kvalitetar der hudfaldane buktar seg nedover den graskledde skråninga.
Fallossymbola strekker seg opp i høgda. Til kontrast breier vaginaen seg mjukt utover og nedover. Verket minner om eit djupt sår, eit kraftig inngrep, blodet som pumpar ut og levrar seg. Såleis fortel kunstnaren om overgrep og smerte, verket fell såleis inn i den kokande kjønnsdebatten i dette framleis så mannsdominerte landet.
For tolkinga av verket speler den fysiske plasseringa ei viktig rolle. «Diva» er bygd opp på jorda til ein tidlegare sukkerplantasje, Brasil var det siste landet i verda som avskaffa slaveri. I dag er staden omgjord til kunstsenter med skulpturpark.
Skulpturen har alt skapt stor debatt, og meir skal det bli. Samstundes må ikkje ordskiftet overskygge at dette sterke verket har eit rikt tydingspotensial.
Med den enorme storleiken og dei intense raudtonane vert verket ein kraftig maktdemonstrasjon, som ein allegori over grøderikdom. Verket struttar av livskraft og viser såleis til den fleire tusen år gamle globale tradisjonen med å framstille fruktbarheitsgudinner.
Måten verket er forma i landskapet på, vert ei påminning om at menneske og natur må sjåast i tett samanheng dersom det heile skal gå bra.
Eva Furseth
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Vi er vane med fallossymbol i kunst og arkitektur. Langstrekte, slanke tårn og skyskraparar som dominerer landskapet. Såleis vert «Diva» av brasilianske Juliana Notari (2020) heilt komplementært. I ei slette i den nordaustlege delen av Brasil er det skore inn ein blodraud vagina med ei lengde på 33 meter.
Heile tjue personar har arbeidd med utforminga av den komplekse skulpturen gjennom koronaåret 2020. Trass i at kunstnaren har teke fatt i eit eldgamalt motiv, er «Diva» moderne i utføringa, med vakre former og abstrakte kvalitetar der hudfaldane buktar seg nedover den graskledde skråninga.
Fallossymbola strekker seg opp i høgda. Til kontrast breier vaginaen seg mjukt utover og nedover. Verket minner om eit djupt sår, eit kraftig inngrep, blodet som pumpar ut og levrar seg. Såleis fortel kunstnaren om overgrep og smerte, verket fell såleis inn i den kokande kjønnsdebatten i dette framleis så mannsdominerte landet.
For tolkinga av verket speler den fysiske plasseringa ei viktig rolle. «Diva» er bygd opp på jorda til ein tidlegare sukkerplantasje, Brasil var det siste landet i verda som avskaffa slaveri. I dag er staden omgjord til kunstsenter med skulpturpark.
Skulpturen har alt skapt stor debatt, og meir skal det bli. Samstundes må ikkje ordskiftet overskygge at dette sterke verket har eit rikt tydingspotensial.
Med den enorme storleiken og dei intense raudtonane vert verket ein kraftig maktdemonstrasjon, som ein allegori over grøderikdom. Verket struttar av livskraft og viser såleis til den fleire tusen år gamle globale tradisjonen med å framstille fruktbarheitsgudinner.
Måten verket er forma i landskapet på, vert ei påminning om at menneske og natur må sjåast i tett samanheng dersom det heile skal gå bra.
Eva Furseth
Fleire artiklar
New York-politiet storma 30. april Hamilton Hall ved Columbia University for å kaste ut Gaza-aktivistane som okkuperte bygningen.
Foto: Caitlin Ochs / Reuters / NTB
Guds vreide over Columbia
Fleire tusen amerikanske studentar er blitt arresterte for å demonstrere mot Israel. USAs normalt så sterke ytringsvern blir utfordra.
Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.
Foto: Ramadan Abed / Reuters / NTB
Den raude streken i Rafah
Kanskje skal sluttspelet i Gaza-krigen stå i Rafah. Det blir neppe kort.
For Balázs Orbán, som er politisk rådgjevar for statsministeren, er jobben å halda fast ved dei langsiktige måla til regjeringa mellom alle dei mindre og større oppgåvene i kvardagen.
Foto frå heimesida til Orbán Balázs i regjeringa
Verda ifølgje Orbán
BUDAPEST: I ei ny bok fortel ideologen til Viktor Orbán korleis Ungarn vil utfordra den liberale verdsordninga. Weekendavisen har møtt han.
29 år gamle Jordan Bardella leier det franske høgrepopulistiske partiet Rassemblement National – som omsett til norsk vert Nasjonal samling. Det ligg an til å verte det største partiet i Frankrike ved EU-valet om ein månad. Biletet er frå eit valkampmøte i Perpignan, sør i Frankrike, 1. mai.
Foto: Manon Cruz / Reuters
Eit Europa i mørkare blått
Partia ytst til høgre ligg an til å styrkje stillinga si i Europaparlamentet ved valet om ein månad. Men dei kjem ikkje til å få stor politisk makt, ifølgje diplomat og forskar Sverre Jervell.
Elin Eika Bringa debuterer som romanforfattar.
Foto: Christopher Helberg / Bonnier Forlag
Utan eit eige rom
Elin Eika Bringa skriv seg inn i dei siste dagane i eit liv i romanen Snart er eg natt.