JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

KunstMeldingar

Diva

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Skulpturen «Diva» vart avduka i Pernambuco i Brasil i starten av januar.

Skulpturen «Diva» vart avduka i Pernambuco i Brasil i starten av januar.

Skulpturen «Diva» vart avduka i Pernambuco i Brasil i starten av januar.

Skulpturen «Diva» vart avduka i Pernambuco i Brasil i starten av januar.

1756
20210122
1756
20210122

Vi er vane med fallossymbol i kunst og arkitektur. Langstrekte, slanke tårn og skyskraparar som dominerer landskapet. Såleis vert «Diva» av brasilianske Juliana Notari (2020) heilt komplementært. I ei slette i den nordaustlege delen av Brasil er det skore inn ein blodraud vagina med ei lengde på 33 meter.

Heile tjue personar har arbeidd med utforminga av den komplekse skulpturen gjennom koronaåret 2020. Trass i at kunstnaren har teke fatt i eit eldgamalt motiv, er «Diva» moderne i utføringa, med vakre former og abstrakte kvalitetar der hudfaldane buktar seg nedover den graskledde skråninga.

Fallossymbola strekker seg opp i høgda. Til kontrast breier vaginaen seg mjukt utover og nedover. Verket minner om eit djupt sår, eit kraftig inngrep, blodet som pumpar ut og levrar seg. Såleis fortel kunstnaren om overgrep og smerte, verket fell såleis inn i den kokande kjønnsdebatten i dette framleis så mannsdominerte landet.

For tolkinga av verket speler den fysiske plasseringa ei viktig rolle. «Diva» er bygd opp på jorda til ein tidlegare sukkerplantasje, Brasil var det siste landet i verda som avskaffa slaveri. I dag er staden omgjord til kunstsenter med skulpturpark.

Skulpturen har alt skapt stor debatt, og meir skal det bli. Samstundes må ikkje ordskiftet overskygge at dette sterke verket har eit rikt tydingspotensial.

Med den enorme storleiken og dei intense raudtonane vert verket ein kraftig maktdemonstrasjon, som ein allegori over grøderikdom. Verket struttar av livskraft og viser såleis til den fleire tusen år gamle globale tradisjonen med å framstille fruktbarheitsgudinner.

Måten verket er forma i landskapet på, vert ei påminning om at menneske og natur må sjåast i tett samanheng dersom det heile skal gå bra.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Vi er vane med fallossymbol i kunst og arkitektur. Langstrekte, slanke tårn og skyskraparar som dominerer landskapet. Såleis vert «Diva» av brasilianske Juliana Notari (2020) heilt komplementært. I ei slette i den nordaustlege delen av Brasil er det skore inn ein blodraud vagina med ei lengde på 33 meter.

Heile tjue personar har arbeidd med utforminga av den komplekse skulpturen gjennom koronaåret 2020. Trass i at kunstnaren har teke fatt i eit eldgamalt motiv, er «Diva» moderne i utføringa, med vakre former og abstrakte kvalitetar der hudfaldane buktar seg nedover den graskledde skråninga.

Fallossymbola strekker seg opp i høgda. Til kontrast breier vaginaen seg mjukt utover og nedover. Verket minner om eit djupt sår, eit kraftig inngrep, blodet som pumpar ut og levrar seg. Såleis fortel kunstnaren om overgrep og smerte, verket fell såleis inn i den kokande kjønnsdebatten i dette framleis så mannsdominerte landet.

For tolkinga av verket speler den fysiske plasseringa ei viktig rolle. «Diva» er bygd opp på jorda til ein tidlegare sukkerplantasje, Brasil var det siste landet i verda som avskaffa slaveri. I dag er staden omgjord til kunstsenter med skulpturpark.

Skulpturen har alt skapt stor debatt, og meir skal det bli. Samstundes må ikkje ordskiftet overskygge at dette sterke verket har eit rikt tydingspotensial.

Med den enorme storleiken og dei intense raudtonane vert verket ein kraftig maktdemonstrasjon, som ein allegori over grøderikdom. Verket struttar av livskraft og viser såleis til den fleire tusen år gamle globale tradisjonen med å framstille fruktbarheitsgudinner.

Måten verket er forma i landskapet på, vert ei påminning om at menneske og natur må sjåast i tett samanheng dersom det heile skal gå bra.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sofi Oksanen er av dei  forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Sofi Oksanen er av dei forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Foto: Nicola Montfort / Wikimedia Commons

LitteraturKultur

Vald mot kvinner som våpen

Sofi Oksanen ønskte å skrive ei bok som er tilgjengeleg for vanlege lesarar, som kan lesast utan kart og utan at ein treng følgje krigsnyhenda dag for dag. At essayet Putins krig mot kvinner skulle bli så skremmande, såg ho ikkje heilt for seg.

Jan H. Landro
Sofi Oksanen er av dei  forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Sofi Oksanen er av dei forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Foto: Nicola Montfort / Wikimedia Commons

LitteraturKultur

Vald mot kvinner som våpen

Sofi Oksanen ønskte å skrive ei bok som er tilgjengeleg for vanlege lesarar, som kan lesast utan kart og utan at ein treng følgje krigsnyhenda dag for dag. At essayet Putins krig mot kvinner skulle bli så skremmande, såg ho ikkje heilt for seg.

Jan H. Landro
New York-politiet storma 30. april Hamilton Hall ved Columbia University for å kaste ut Gaza-aktivistane som okkuperte bygningen.

New York-politiet storma 30. april Hamilton Hall ved Columbia University for å kaste ut Gaza-aktivistane som okkuperte bygningen.

Foto: Caitlin Ochs / Reuters / NTB

KommentarSamfunn
Morten A. Strøksnes

Guds vreide over Columbia

Fleire tusen amerikanske studentar er blitt arresterte for å demonstrere mot Israel. USAs normalt så sterke ytringsvern blir utfordra.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Foto: Ramadan Abed / Reuters / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Den raude streken i Rafah

Kanskje skal sluttspelet i Gaza-krigen stå i Rafah. Det blir neppe kort.

For Balázs Orbán, som er politisk rådgjevar for statsministeren, er jobben å halda fast ved dei langsiktige måla til regjeringa mellom alle dei mindre og større oppgåvene i kvardagen.

For Balázs Orbán, som er politisk rådgjevar for statsministeren, er jobben å halda fast ved dei langsiktige måla til regjeringa mellom alle dei mindre og større oppgåvene i kvardagen.

Foto frå heimesida til Orbán Balázs i regjeringa

UtanriksSamfunn
JeppeBentzen

Verda ifølgje Orbán

BUDAPEST: I ei ny bok fortel ideologen til Viktor Orbán korleis Ungarn vil utfordra den liberale verdsordninga. Weekendavisen har møtt han.

«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

Foto via Fritt Ord.

ArbeidSamfunn

Fritt Ords pris for 2024

«Når jeg setter mitt navn under et fotografi, skal leserne kunne stole på at innholdet er korrekt, det trengs ikke ytterligere verifisering. Mitt navn skal være knyttet til sannhet.»


Les talen som prisvinnar og VG-fotograf Harald Henden heldt ved tildelinga av Fritt Ords Pris i Operaen 7. mai 2024.

HaraldHenden
«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

«Etisk sett balanserer man ofte på en knivsegg. Jeg håper bare inderlig at jeg alltid har falt ned på rett side», seier pressefotograf Harald Henden.

Foto via Fritt Ord.

ArbeidSamfunn

Fritt Ords pris for 2024

«Når jeg setter mitt navn under et fotografi, skal leserne kunne stole på at innholdet er korrekt, det trengs ikke ytterligere verifisering. Mitt navn skal være knyttet til sannhet.»


Les talen som prisvinnar og VG-fotograf Harald Henden heldt ved tildelinga av Fritt Ords Pris i Operaen 7. mai 2024.

HaraldHenden

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis