Er romanen mannleg?
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Litteratur
I førre nummer las eg om den danske forfattaren Asta Olivia Nordenhof som vil vekk frå den «mannleg-vestlege» romanidéen. Eg stansa opp og tenkte på dette, for mi erfaring som lærar og forfattar er at få menn les romanar, særleg unge menn.
Eg finn det difor vanskeleg å tru at det skulle vera noko veldig maskulint over den moderne romanen. Litt skarpt formulert kan det verka som menn ikkje likar skjønnlitteratur. Det finst openbert mange mannlege forfattarar og tilsette i forlagsbransjen, men eg tvilar på at dei har éin felles idé om kva ein roman bør vera. Eg meiner også at romansjangeren neppe kan vera så mannleg når ein kvinneleg forfattar kan lukkast kommersielt og kritisk med ei bok tufta på mottoet «Føkk menn».
No høyrest eg nok litt snurt ut, men eg har verkeleg ingenting imot eit slik prosjekt – eg berre skjønar ikkje argumentet hennar.
Didrik Dyrdal er forfattar.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Litteratur
I førre nummer las eg om den danske forfattaren Asta Olivia Nordenhof som vil vekk frå den «mannleg-vestlege» romanidéen. Eg stansa opp og tenkte på dette, for mi erfaring som lærar og forfattar er at få menn les romanar, særleg unge menn.
Eg finn det difor vanskeleg å tru at det skulle vera noko veldig maskulint over den moderne romanen. Litt skarpt formulert kan det verka som menn ikkje likar skjønnlitteratur. Det finst openbert mange mannlege forfattarar og tilsette i forlagsbransjen, men eg tvilar på at dei har éin felles idé om kva ein roman bør vera. Eg meiner også at romansjangeren neppe kan vera så mannleg når ein kvinneleg forfattar kan lukkast kommersielt og kritisk med ei bok tufta på mottoet «Føkk menn».
No høyrest eg nok litt snurt ut, men eg har verkeleg ingenting imot eit slik prosjekt – eg berre skjønar ikkje argumentet hennar.
Didrik Dyrdal er forfattar.
Fleire artiklar
Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkeleg skuffande
Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.
Som låtskrivar er Jessica Pratt meir oppteken av stemningar enn forteljingar, meiner Øyvind Vågnes.
Foto: Samuel Hess
Mindre er meir
Den nye plata til Jessica Pratt, Here in the Pitch, er hennar beste så langt.
Blaz (Aristote Luyindula) (t.v.) har ikkje stor tiltru til systemet, men aktivisten Haby (Anta Diaw) kjempar for å forbetre tilhøva i den falleferdige bustadblokka deira.
Foto: Laurent le Crabe
Oppussinga
Ladj Ly lenar seg mot melodrama etter ein rå debut.
Eirik Holmøyvik har trekt seg trekt seg som forskingsleiar ved Det juridiske fakultet i Bergen.
Foto: Kim E. Andreassen / UiB
Israel-boikott splittar akademia
Jussprofessor Eirik Holmøyvik prøvde å få omgjort vedtaket om Israel-boikott ved Det juridiske fakultetet i Bergen, men vart røysta ned. No har han trekt seg som forskingsleiar ved fakultetet.
Lite mat: Det er ikkje mykje mat å spore i 17. mai-biletarkivet til NTB, men Andrea (2) har iallfall fått is. Hurra!
Foto: Per Løchen /NTB
Mat på nasjonaldagen
Kva bør vi ete i dag om vi lèt årstida styre menyen?