Olivia Colman spelar hovudrolla som kinosjefen Hilary. Micheal Ward spelar den nye medarbeidaren Stephen i den ærverdige kinoen Empire.
Foto: Disney
Nydeleg innpakka tettpakking
Det er starten på åttitalet i den vesle kystbyen Margate. På den framleis staselege kinoen Empire jobbar Hilary (Colman) som leiar, under (bokstaveleg tala) kinosjefen Ellis (Firth). Når unge, svarte Stephen (Ward) tek til å jobbe der, får ho auga opp for både rasisme og andre menn enn Ellis. Livet ser lysare ut enn på lenge, som er filmspråk for at noko trist skal skje.
Petter Vennerød og Svend Wam på ei filminnspeling, der Wenche Foss var blant skodespelarane.
Foto: Mefistofilm / Nasjonalbiblioteket
Å leva sitt liv
Då Svend Wam døydde, og Petter Vennerød fekk diagnosen atypisk Parkinsons sjukdom, ville Vennerød lage ein siste film saman med kona. Enka Karianne Førland Vennerød og medregissør Olaug Spissøy Kyvik har no gjort ferdig dokumentarfilmen som skildrar karrieren og sjukdomen til den kjende, kjære og utskjelte filmskaparen som i ei rekkje tiår prega norsk film.
Mona (Eili Harboe) og Robby (Herman Tømmeraas) har kjøpt sin første bustad saman. Rett etter at dei flyttar inn, får Mona intense draumar.
Foto: Nordisk Film Production
Prikkedøden
Marerittet er elegant, men tek ikkje frå meg nattesøvnen, noko som kanskje ikkje er ein positiv ting.
Paul Mescal spelar faren Calum og Frankie Coro den elleve år gamle dottera Sophie i debutfilmen til regissør Charlotte Wells.
Foto: Arthaus
Sol og skugge
På nittitalet ferierer elleveåringen Sophie (Corio) med faren Calum (Mescal) ein stad på den tyrkiske kysten i landet Syden. Sjølv om Sophie hevdar at faren er 130 år, er det 31 han skal fylle. Mora er heime. Dette er kjærkomen tid med faren som ho ikkje ser så ofte. Sola skin. Sjølv om dei har skrint med pengar, og hotellet er ein byggeplass, er stemninga god. Dei har det kjekt og er glade i kvarandre, men Calum er ein ung far som kanskje er tyngre til sinns enn ein ser ved første blikk.
Alessandro Borghi (t.v.) og Luca Marinelli i rollene som høvesvis Bruno og Pietro i Alpane.
Foto: Alberto Novelli / Selmer Media
Om menn og mus og fjell
Då sommarferiane vert lagde til ei hytte oppi fjella i Valla D’Aosta, vert unge Pietro kjent med Bruno, som arbeider på setra til onkelen når han ikkje er med faren på murarjobbing. Åra går, dei har ikkje så mykje kontakt, men foreldra til Pietro (Marinelli) held stadig kontakten med Bruno (Borghi). Så skjer det noko som gjer at Pietro vender tilbake til fjella.
Mot slutten av 1800-talet vert presten Lucas (Elliott Crosset Hove) send til ein avsidesliggande del av Island.
Foto: Maria von Hausswolf / Ymer Media
Forferdeleg flott
Den danske presten Lucas (Hove) skal få bygd den fyrste kyrkja aust på Island på 1800-talet. Saman med ei gruppe leidd av staute Ragnar (Ingvar) og ein tolk legg han ut på ferda austover frå det tettare busette vest. Med på turen er eit stort kors som Ragnar synest hadde vore lettare å frakta som ved, og eit fotokamera på storleik med to små telt. Lucas skal dokumentera islendingane.
Frå utstillinga på Aurora Kino.
Foto: Brit Aksnes
Livet og Tiff
Det skadar ikkje at ein i mørkaste januar kan oppsøka den mørkaste landsdelen og sjå lyset, opptil fleire gongar.
Filmverda rundt på 365 dagar
I sofaen sit husstanden, me er i gang med filmprosjektet 2022: å reisa filmverda rundt. No er me i Japan i 1961 og ser Yojimbo, eller Livvakten på norsk, av Akira Kurosawa med legendariske Toshirô Mifune i hovudrolla som samuraien Sanjuro. Han kjem til ein delt by og tek hyre på begge sider – alt etter kven som betalar best.
Filmen om Ali og Ava handlar om eit møte mellom einsame sjeler.
Foto: Arthaus
Årsbeste for Brit
Å oppsummera filmåret sender meg kvart år inn i ein interessant tenkeboks. Kva gjer at ein film hamnar på lista?
Eg kan knapt minnast filmar som er så frie i handsaminga av sjangerkonvensjonar som Everything Everywhere All at Once av Daniel Kwan og Daniel Scheinert.
Foto: Another World Entertainment
2022 i kinosalen
Sjølv med intens konkurranse om strøymekundane vil dei beste filmane enno fyrst ha premiere på stort lerret. Dag og Tid-filmmeldarane er berre til dels samde om kva filmar som toppa lista i året som gjekk.
Olivia Colman spelar hovudrolla som kinosjefen Hilary. Micheal Ward spelar den nye medarbeidaren Stephen i den ærverdige kinoen Empire.
Foto: Disney
Nydeleg innpakka tettpakking
Det er starten på åttitalet i den vesle kystbyen Margate. På den framleis staselege kinoen Empire jobbar Hilary (Colman) som leiar, under (bokstaveleg tala) kinosjefen Ellis (Firth). Når unge, svarte Stephen (Ward) tek til å jobbe der, får ho auga opp for både rasisme og andre menn enn Ellis. Livet ser lysare ut enn på lenge, som er filmspråk for at noko trist skal skje.
Petter Vennerød og Svend Wam på ei filminnspeling, der Wenche Foss var blant skodespelarane.
Foto: Mefistofilm / Nasjonalbiblioteket
Å leva sitt liv
Då Svend Wam døydde, og Petter Vennerød fekk diagnosen atypisk Parkinsons sjukdom, ville Vennerød lage ein siste film saman med kona. Enka Karianne Førland Vennerød og medregissør Olaug Spissøy Kyvik har no gjort ferdig dokumentarfilmen som skildrar karrieren og sjukdomen til den kjende, kjære og utskjelte filmskaparen som i ei rekkje tiår prega norsk film.
Mona (Eili Harboe) og Robby (Herman Tømmeraas) har kjøpt sin første bustad saman. Rett etter at dei flyttar inn, får Mona intense draumar.
Foto: Nordisk Film Production
Prikkedøden
Marerittet er elegant, men tek ikkje frå meg nattesøvnen, noko som kanskje ikkje er ein positiv ting.
Paul Mescal spelar faren Calum og Frankie Coro den elleve år gamle dottera Sophie i debutfilmen til regissør Charlotte Wells.
Foto: Arthaus
Sol og skugge
På nittitalet ferierer elleveåringen Sophie (Corio) med faren Calum (Mescal) ein stad på den tyrkiske kysten i landet Syden. Sjølv om Sophie hevdar at faren er 130 år, er det 31 han skal fylle. Mora er heime. Dette er kjærkomen tid med faren som ho ikkje ser så ofte. Sola skin. Sjølv om dei har skrint med pengar, og hotellet er ein byggeplass, er stemninga god. Dei har det kjekt og er glade i kvarandre, men Calum er ein ung far som kanskje er tyngre til sinns enn ein ser ved første blikk.
Alessandro Borghi (t.v.) og Luca Marinelli i rollene som høvesvis Bruno og Pietro i Alpane.
Foto: Alberto Novelli / Selmer Media
Om menn og mus og fjell
Då sommarferiane vert lagde til ei hytte oppi fjella i Valla D’Aosta, vert unge Pietro kjent med Bruno, som arbeider på setra til onkelen når han ikkje er med faren på murarjobbing. Åra går, dei har ikkje så mykje kontakt, men foreldra til Pietro (Marinelli) held stadig kontakten med Bruno (Borghi). Så skjer det noko som gjer at Pietro vender tilbake til fjella.
Mot slutten av 1800-talet vert presten Lucas (Elliott Crosset Hove) send til ein avsidesliggande del av Island.
Foto: Maria von Hausswolf / Ymer Media
Forferdeleg flott
Den danske presten Lucas (Hove) skal få bygd den fyrste kyrkja aust på Island på 1800-talet. Saman med ei gruppe leidd av staute Ragnar (Ingvar) og ein tolk legg han ut på ferda austover frå det tettare busette vest. Med på turen er eit stort kors som Ragnar synest hadde vore lettare å frakta som ved, og eit fotokamera på storleik med to små telt. Lucas skal dokumentera islendingane.
Frå utstillinga på Aurora Kino.
Foto: Brit Aksnes
Livet og Tiff
Det skadar ikkje at ein i mørkaste januar kan oppsøka den mørkaste landsdelen og sjå lyset, opptil fleire gongar.
Filmverda rundt på 365 dagar
I sofaen sit husstanden, me er i gang med filmprosjektet 2022: å reisa filmverda rundt. No er me i Japan i 1961 og ser Yojimbo, eller Livvakten på norsk, av Akira Kurosawa med legendariske Toshirô Mifune i hovudrolla som samuraien Sanjuro. Han kjem til ein delt by og tek hyre på begge sider – alt etter kven som betalar best.
Filmen om Ali og Ava handlar om eit møte mellom einsame sjeler.
Foto: Arthaus
Årsbeste for Brit
Å oppsummera filmåret sender meg kvart år inn i ein interessant tenkeboks. Kva gjer at ein film hamnar på lista?
Eg kan knapt minnast filmar som er så frie i handsaminga av sjangerkonvensjonar som Everything Everywhere All at Once av Daniel Kwan og Daniel Scheinert.
Foto: Another World Entertainment
2022 i kinosalen
Sjølv med intens konkurranse om strøymekundane vil dei beste filmane enno fyrst ha premiere på stort lerret. Dag og Tid-filmmeldarane er berre til dels samde om kva filmar som toppa lista i året som gjekk.