Skagen gir Israel frikort
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Palestina-konflikten
Kaj Skagen har ein lang kommentarartikkel i nr. 23 av bladet om Palestina-konflikten. Sjølv om mykje av det han skriv, er både rett og klokt, vert det overskygd av innleiinga. Denne lange innleiinga skildrar rystande hendingar under Hamas-åtaket 7. oktober. Opninga er eit dyktig litterært og polemisk grep som gjer at sjølv om resten kan framstå balansert, har lesaren lært at palestinarar er omsynslause terroristar som ler og trivst når dei drep og valdtek.
Ja, for Skagen tek ikkje noko atterhald for at denne valdsskildringa ikkje er representativ for alle palestinarar. Derimot er han snar til å peike på at overgrep frå jødiske busettarar berre gjeld eit mindretal fanatikarar.
På denne måten gjev Skagen Israel frikort til å treffe kva tiltak dei finn naudsynt mot all motstand frå palestinsk side. Han går òg i rette med dei som peikar på at terrorangrepet har samanheng med Israels historie som okkupant og ekspansiv makt.
I staden meiner han, som Israels regjering, at dagens konflikt starta med åtaket 7. oktober, og at israelsk framferd difor er rettvis. Dette er merkeleg, sidan han presenterer fakta om den jødiske busettinga og bakgrunnen for staten Israel som gir grunnlag for ein annan konklusjon.
Skagen peikar òg på at uttrykket «from the river to the sea» viser at palestinarane har som mål å fordrive jødane frå området. Men realiteten er tvert om at det er Israel som målretta har arbeidd mot eit slikt mål. Som grunngjeving bruker dei gjerne det løftet om land som Gud gav israelsfolket ein gong i ei mytisk fortid. Så bakgrunnen for dagens situasjon er ikkje åtaket 7. oktober, men spøker i mytologiske soger frå tidleg bibelsk tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Ønskjer du å delta i debatten? Då kan du sende innlegget ditt til ordskifte@dagogtid.no
Palestina-konflikten
Kaj Skagen har ein lang kommentarartikkel i nr. 23 av bladet om Palestina-konflikten. Sjølv om mykje av det han skriv, er både rett og klokt, vert det overskygd av innleiinga. Denne lange innleiinga skildrar rystande hendingar under Hamas-åtaket 7. oktober. Opninga er eit dyktig litterært og polemisk grep som gjer at sjølv om resten kan framstå balansert, har lesaren lært at palestinarar er omsynslause terroristar som ler og trivst når dei drep og valdtek.
Ja, for Skagen tek ikkje noko atterhald for at denne valdsskildringa ikkje er representativ for alle palestinarar. Derimot er han snar til å peike på at overgrep frå jødiske busettarar berre gjeld eit mindretal fanatikarar.
På denne måten gjev Skagen Israel frikort til å treffe kva tiltak dei finn naudsynt mot all motstand frå palestinsk side. Han går òg i rette med dei som peikar på at terrorangrepet har samanheng med Israels historie som okkupant og ekspansiv makt.
I staden meiner han, som Israels regjering, at dagens konflikt starta med åtaket 7. oktober, og at israelsk framferd difor er rettvis. Dette er merkeleg, sidan han presenterer fakta om den jødiske busettinga og bakgrunnen for staten Israel som gir grunnlag for ein annan konklusjon.
Skagen peikar òg på at uttrykket «from the river to the sea» viser at palestinarane har som mål å fordrive jødane frå området. Men realiteten er tvert om at det er Israel som målretta har arbeidd mot eit slikt mål. Som grunngjeving bruker dei gjerne det løftet om land som Gud gav israelsfolket ein gong i ei mytisk fortid. Så bakgrunnen for dagens situasjon er ikkje åtaket 7. oktober, men spøker i mytologiske soger frå tidleg bibelsk tid.
Fleire artiklar
Kate Winslet spelar tittelrolla i ei sann historie om den banebrytande fotografen Lee Miller, som forlét eit glamorøst liv som modell for å dokumentera andre verdskrigen.
Foto: Filmweb.no
Det andre blikket
Den formeltru filmen om fotografen Lee Miller gjev eit velkome blikk på krig og kjønn.
Tormod Haugland, frå Radøy i Hordaland, forfattardebuterte som 32-åring og har sidan gitt ut ei lang rekke romanar, noveller, dikt og dramatikk.
Foto: Helge Skodvin
Livets dropar
Hauglands fabel pendlar mellom draum og røynd.
«Moren» blir løfta på plass utanfor Munch-museet i 2022.
Foto: Heiko Junge / NTB
Hvor original er «Moren» foran Munchmuseet?
Anna Fesun, «Guds moder», gjev «magisk hjelp» til hjelpelause og medvitslause ukrainarar – mot eit verdsleg vederlag.
Krig og psyke
Det er vanskeleg å vite om den nye «sigersplanen» som president Zelenskyj nyleg varsla, er ein verkeleg sigersplan eller berre ein ny freistnad på å kurere tungsinn i det ukrainske samfunnet.
Teikning: May Linn Clement
Ikkje til stades
«Kva er det han tråkker sånn for? Tenker folk. Skal han på besøk, eller hente noko? Nei, som vanleg skal han berre opp og snu.»