Tonande biografi
Clemens Kemme lukkast i å attskapa Mozarts store c-moll-messe.
Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) portrettert i 1782 eller 1783 medan han arbeidde med c-moll-messa.
Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) portrettert i 1782 eller 1783 medan han arbeidde med c-moll-messa.
Mozarts Store messe i c-moll blir gjerne sett på som ein «tonande biografi», eit verk inspirert av ei konkret hending i livet til komponisten: Ifylgje kona Constanze lova han å framføra messa i Salzburg som takk for at hans fyrste barn overlevde fødselen. Om me kan stola på Constanzes ord – ho fortalde denne historia lenge etter at mannen var død – er omstridt, ikkje minst på grunn av at Mozart faktisk aldri sluttførte prosjektet. For til liks med den andre store messekomposisjonen hans, det meir kjente Rekviemet i d-moll, er c-moll-messa ufullenda: Nokre satsar er berre noterte som skisser, ander satsar manglar heilt. For å framføra verket i dag må det difor rekonstruerast.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
kr 99 for dei fyrste to månadene.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.