JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Musikk

Løft blikket

Avind følgjer opp debuten frå 2018 med nye Ta sjansen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2694
20210528
2694
20210528

Rock

Avind:

Ta sjansen

Snertingdal Records

«Det blir aldri heilt det same», konkluderer Tonje Tafjord i tittelsporet på den nye plata Ta sjansen, «men det er der framme». Gode ord å ta til seg for nokon kvar, og ikkje minst for dei som treng eit klapp på skuldra eller ein dytt i ryggen i neste bakke.

Dei kan gjerne finne vegen til Avinds oppbyggjelege, menneskenære gitarrock, som er full av ungdommeleg klokskap, og songar som byr på både klapp og dytt. Songar kan falle ned i fanget vårt i løpet av ein travel dag og gjere alt litt betre, eller vi kan leite dei fram fordi dei er ei påliteleg kjelde til støtte når det buttar litt. Eg håpar fleire av songane på Ta sjansen vil falle på plass i begge kategoriar.

Nerve

Nokre lesarar vil hugse at eg skreiv om debutalbumet til Avind på desse sidene for eit par år sidan, og no har Evig blenda (2018) altså fått ein fin oppfølgjar. Det artige, slåande presseskrivet eg har fått med musikken, byr på ei kontekstualisering av det lyttaren har i vente denne gongen, med referansar til ei tid då «norskspråkleg lo-fi indierock var allemannseige», etterfølgt av ein periode med dalande interesse, slik situasjonen var då bandet platedebuterte.

Det kan vere, men på same tid er dette nett ein type songar som ikkje går så fort ut på dato. Tida som har gått sidan førre utgiving, har ikkje mangla på turbulens, og det går an å skjøne av både skrivet eg har fått, og tekstane til Tafjord, at dette ikkje berre gjeld storsamfunnet, men også henne og dei som er med i bandet hennar. Det gir desse songane ein eigen nerve og autentisitet, og utstyrer dei med både ei kollektiv og ei individuell kraft.

Oppbrotsrock

Forutan Tafjord, som syng og spelar gitar, fløyte og piano, er det plass til fire karar i Avind, nemleg Gudmund Bolstad Skjær (gitarar og kor), Øyvind Røsrud Gundersen (gitarar, kor, saksofon og synth), Amund Stokke (bass og kor) og Eirik Kirkemyr (trommer). På nokre songar har musikarar vore innom og tilfører noko fint, som Kaja Fjeldberg Pettersens cellospel på tittelsporet, eller Per Waagøs felespel på den konfronterande, poengterte oppbrotsrockaren «Oss to», der det som må seiast, vert sagt.

Musikken står bandet bak saman, i hovudsak Tafjord, Skjær og Gundersen, og sistnemnde har også produsert Ta sjansen. Ein coverversjon er det likevel plass til, «Så ser eg inn i mørket» (opphavleg tittellåten på Will Oldhams I See a Darkness, 1999), og det seier litt om Tafjords grep om ord og tone at denne klassikaren ikkje stikk seg ut mellom dei elleve spora når ein lyttar til Ta sjansen.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid. 

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Rock

Avind:

Ta sjansen

Snertingdal Records

«Det blir aldri heilt det same», konkluderer Tonje Tafjord i tittelsporet på den nye plata Ta sjansen, «men det er der framme». Gode ord å ta til seg for nokon kvar, og ikkje minst for dei som treng eit klapp på skuldra eller ein dytt i ryggen i neste bakke.

Dei kan gjerne finne vegen til Avinds oppbyggjelege, menneskenære gitarrock, som er full av ungdommeleg klokskap, og songar som byr på både klapp og dytt. Songar kan falle ned i fanget vårt i løpet av ein travel dag og gjere alt litt betre, eller vi kan leite dei fram fordi dei er ei påliteleg kjelde til støtte når det buttar litt. Eg håpar fleire av songane på Ta sjansen vil falle på plass i begge kategoriar.

Nerve

Nokre lesarar vil hugse at eg skreiv om debutalbumet til Avind på desse sidene for eit par år sidan, og no har Evig blenda (2018) altså fått ein fin oppfølgjar. Det artige, slåande presseskrivet eg har fått med musikken, byr på ei kontekstualisering av det lyttaren har i vente denne gongen, med referansar til ei tid då «norskspråkleg lo-fi indierock var allemannseige», etterfølgt av ein periode med dalande interesse, slik situasjonen var då bandet platedebuterte.

Det kan vere, men på same tid er dette nett ein type songar som ikkje går så fort ut på dato. Tida som har gått sidan førre utgiving, har ikkje mangla på turbulens, og det går an å skjøne av både skrivet eg har fått, og tekstane til Tafjord, at dette ikkje berre gjeld storsamfunnet, men også henne og dei som er med i bandet hennar. Det gir desse songane ein eigen nerve og autentisitet, og utstyrer dei med både ei kollektiv og ei individuell kraft.

Oppbrotsrock

Forutan Tafjord, som syng og spelar gitar, fløyte og piano, er det plass til fire karar i Avind, nemleg Gudmund Bolstad Skjær (gitarar og kor), Øyvind Røsrud Gundersen (gitarar, kor, saksofon og synth), Amund Stokke (bass og kor) og Eirik Kirkemyr (trommer). På nokre songar har musikarar vore innom og tilfører noko fint, som Kaja Fjeldberg Pettersens cellospel på tittelsporet, eller Per Waagøs felespel på den konfronterande, poengterte oppbrotsrockaren «Oss to», der det som må seiast, vert sagt.

Musikken står bandet bak saman, i hovudsak Tafjord, Skjær og Gundersen, og sistnemnde har også produsert Ta sjansen. Ein coverversjon er det likevel plass til, «Så ser eg inn i mørket» (opphavleg tittellåten på Will Oldhams I See a Darkness, 1999), og det seier litt om Tafjords grep om ord og tone at denne klassikaren ikkje stikk seg ut mellom dei elleve spora når ein lyttar til Ta sjansen.

Øyvind Vågnes

Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid. 

Emneknaggar

Fleire artiklar

ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Foto: Maria Gros Vatne

FilmKultur
Mona Louise Dysvik Mørk

Frå draum til sorg

Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild

BokMeldingar
Oddmund Hagen

«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbelt­gjengeri»

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Kven har makt over kven?

Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis