Vil du vera med, så heng på
Les også
Frontfigur Stian Carstensen spelar på sekkepipe.
Foto: Tommy Neverdal
Musikkterapi frå Eidsvoll
Les også
Mariam Wallentin stod på scena saman med Vestnorsk Jazzensemble.
Foto: Svein Erik Fylkesnes
Fyrtårnet
Les også
Bobo Stenson Trio spela i bystyresalen.
Foto: Tommy Neverdal
Når alt stemmer
Les også
Utekonsert med Odd Nordstoga torsdag 12. august.
Foto: Grethe Nygaard
Festivalrevolusjonen
Les også
Jim O’Rourke.
Foto: Grethe Nygaard
Berre ein trompet
Les også
Electric Eye tek imot applaus etter konserten.
Foto: Svein Erik Fylkesnes
Gjennomarbeidd
Les også
Frontfigur Stian Carstensen spelar på sekkepipe.
Foto: Tommy Neverdal
Musikkterapi frå Eidsvoll
Les også
Mariam Wallentin stod på scena saman med Vestnorsk Jazzensemble.
Foto: Svein Erik Fylkesnes
Fyrtårnet
Les også
Bobo Stenson Trio spela i bystyresalen.
Foto: Tommy Neverdal
Når alt stemmer
Les også
Utekonsert med Odd Nordstoga torsdag 12. august.
Foto: Grethe Nygaard
Festivalrevolusjonen
Les også
Jim O’Rourke.
Foto: Grethe Nygaard
Berre ein trompet
Les også
Electric Eye tek imot applaus etter konserten.
Foto: Svein Erik Fylkesnes
Gjennomarbeidd
Konsert
Marthe Lea Band
Bedehuset, torsdag
Marthe Lea Band kan kunsten å hypnotisera. Torsdag kveld tok ho og resten av bandet oss med på ein musikalsk rundtur kjemisk reinska for publikumsfrieri. Bandet serverte eit opus på vel ein time. Då dei avslutta med ein vemodig versjon av «Macarena», var ringen slutta.
Marthe Lea Band gav ut Asura i fjor vår. I meldinga mi 18. juni same år karakteriserte eg innhaldet som «alternativ dansemusikk». På scenen i Bedehuset Bar & Bazaar stilte Lea med same band som på plata: orkesterleiaren sjølv (saksofon, klarinett, vokal, perkusjon og melodika), Andreas Hoem Røysum (klarinett, bassklarinett og vokal), Hans P. Kjorstad (fele og vokal), Egil Kalman (bass, elektronikk og vokal) og Hans Hulbækmo (trommer, perkusjon og vokal).
Dansefoten blei til tider skikkeleg stimulert, men den reisa Lea & co tok oss med på, rørte ved oss lydarar på så mange vis. Symptomatisk nok vart konserten avslutta med låten som skapte dansefeber i 1996–97, «Macarena», ikkje i nærleiken av uttrykket til originalen, men berre som eit lite hint i medium tempo og med eit vemod som ein ikkje assosierer med denne landeplaga av ein poplåt.
Repertoaret var ein kombinasjon av improvisasjon og låtar som vil finna sin plass på den nye plata Lea planlegg å spela inn i november. Musikken blir aldri verbalt introdusert eller kommentert. Bandet løyvde seg sjølv stor fridom og tillét seg å forfølgja musikalske idear som spontant oppstår. Her må ein berre hengja seg på.
Fridomen får dei også ved å spela akustisk. Det vesle PA-anlegget brukte Kalman til å tilføra det elles så akustiske lydbiletet elektronisk lyd ved eit par høve. Elles kunne Lea, Røysum og Kjorstad fritt vandra omkring og skapa ein enkel improvisert koreografi.
Konsertrommet gjorde det også mogeleg for bandet å utnytta heile det dynamiske spekteret. Bandet er inspirert av jazzmusikk med ei folkemusikalsk åre, og sterkast påverknad finn ein frå det afrikanske kontinentet. Konserten byrja med eit slikt utgangspunkt og avslutta med tilnærma same uttrykk.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Konsert
Marthe Lea Band
Bedehuset, torsdag
Marthe Lea Band kan kunsten å hypnotisera. Torsdag kveld tok ho og resten av bandet oss med på ein musikalsk rundtur kjemisk reinska for publikumsfrieri. Bandet serverte eit opus på vel ein time. Då dei avslutta med ein vemodig versjon av «Macarena», var ringen slutta.
Marthe Lea Band gav ut Asura i fjor vår. I meldinga mi 18. juni same år karakteriserte eg innhaldet som «alternativ dansemusikk». På scenen i Bedehuset Bar & Bazaar stilte Lea med same band som på plata: orkesterleiaren sjølv (saksofon, klarinett, vokal, perkusjon og melodika), Andreas Hoem Røysum (klarinett, bassklarinett og vokal), Hans P. Kjorstad (fele og vokal), Egil Kalman (bass, elektronikk og vokal) og Hans Hulbækmo (trommer, perkusjon og vokal).
Dansefoten blei til tider skikkeleg stimulert, men den reisa Lea & co tok oss med på, rørte ved oss lydarar på så mange vis. Symptomatisk nok vart konserten avslutta med låten som skapte dansefeber i 1996–97, «Macarena», ikkje i nærleiken av uttrykket til originalen, men berre som eit lite hint i medium tempo og med eit vemod som ein ikkje assosierer med denne landeplaga av ein poplåt.
Repertoaret var ein kombinasjon av improvisasjon og låtar som vil finna sin plass på den nye plata Lea planlegg å spela inn i november. Musikken blir aldri verbalt introdusert eller kommentert. Bandet løyvde seg sjølv stor fridom og tillét seg å forfølgja musikalske idear som spontant oppstår. Her må ein berre hengja seg på.
Fridomen får dei også ved å spela akustisk. Det vesle PA-anlegget brukte Kalman til å tilføra det elles så akustiske lydbiletet elektronisk lyd ved eit par høve. Elles kunne Lea, Røysum og Kjorstad fritt vandra omkring og skapa ein enkel improvisert koreografi.
Konsertrommet gjorde det også mogeleg for bandet å utnytta heile det dynamiske spekteret. Bandet er inspirert av jazzmusikk med ei folkemusikalsk åre, og sterkast påverknad finn ein frå det afrikanske kontinentet. Konserten byrja med eit slikt utgangspunkt og avslutta med tilnærma same uttrykk.
Les også
Frontfigur Stian Carstensen spelar på sekkepipe.
Foto: Tommy Neverdal
Musikkterapi frå Eidsvoll
Les også
Mariam Wallentin stod på scena saman med Vestnorsk Jazzensemble.
Foto: Svein Erik Fylkesnes
Fyrtårnet
Les også
Bobo Stenson Trio spela i bystyresalen.
Foto: Tommy Neverdal
Når alt stemmer
Les også
Utekonsert med Odd Nordstoga torsdag 12. august.
Foto: Grethe Nygaard
Festivalrevolusjonen
Les også
Jim O’Rourke.
Foto: Grethe Nygaard
Berre ein trompet
Fleire artiklar
Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.
Foto: Thomas Lohnes / NTB
Paven midt imot
Alle lèt til å misforstå kvarandre i kjønnsdebatten. Judith Butler blir både dyrka og demonisert av folk som ikkje har lese eit ord av bøkene hen skriv.
Bondelagsleiar Bjørn Gimming talar til demonstrantane utanfor Stortinget torsdag morgon. Bønder frå heile landet protesterer mot måten bondeinntekta blir rekna ut på.
Foto: Heiko Junge / NTB
Jordskjelvet
Senterpartiet ville løfte bøndene, men har skaka sitt eige grunnfjell.
Abortutvalet saman med helseminister Ingvild Kjerkol under overrekkinga av rapporten. Utvalet føreslår å flytte grensa for sjølvbestemt abort til veke 18.
Foto: Heiko Junge / NTB
Moralske kvalar
Å leggje restriksjonar på abort, er ein måte å anerkjenne menneskeverdet på, seier Morten Magelssen i abortutvalet. Han tok dissens.
Villreinbestanden i Noreg i dag er på rundt 25.000 dyr vinterstid. Sidan 2021 har villreinen vore klassifisert som nær truga på den norske raudlista.
Foto: Paul Kleiven / NTB
Villrein i eit villnis
Stortingsmeldinga om villrein er ikkje til å verte særleg klok av.
Edvard Munch: «Dagen derpå» (1894).
Nasjonalmuseet
Bakrus
Verst er plagene utpå morgonkvisten når promillen ligg kring null.