JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

To for historiebøkene

Dei unike stemmene gjev nytt liv til velbrukt repertoar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2183
20221209
2183
20221209

Jazz og jul

Eva
Bjerga Haugen:

Stille grender

Eva Bjerga Haugen, vokal, piano og kalimba; Morten Askildsen, gitar; Simen Kiil Halvorsen og Thomas Bang, bass. Grappa

Jazz og jul

Trygve Seim & Andreas Utnem:

Christmas Songs

Trygve Seim, saksofonar; Andreas Utnem, piano og harmonium. Grappa

Joleplater er stort sett ferskvare som det kjem ut altfor mange av. Nokre blir kanoniserte og går inn i sneiset av plater som går i loop store delar av desember.

Båe desse platene har bestått, og dei får godkjentstempel mykje godt av same grunn. Her er det to særmerkte røyster som serverer unike tolkingar. Eva Bjerga Haugen og Trygve Seim set bumerket sitt på kvar einaste innspeling dei er med på. Det kontemplative og kammermusikalske pregar innspelingane, og eit par låtar har dei felles, elles er dei to innspelingane ganske forskjellige.

Trygve Seim og Andreas Utnem har jobba saman i mest 30 år, og Purcor (ECM, 2010) var den første utgjevinga deira. Kor mykje dei jobbar saman no om dagen, veit eg ikkje, men samspelet er komplett. Saksofontonen til Seim pendlar mellom det glasklare og ein kombinasjon av ein spesiell vibrato og mikrotonalitet som skapar assosiasjonar til arabisk musikk.

I «Koma guds englar» glir han på minimalistisk vis frå det eine til det andre. I båe uttrykka målber Seim noko sårt og klagande. Arrangementa varierer sjølvsagt med bruk av tangentinstrument, men har elles eit eins preg og lener seg i stor grad på det telepatiske samspelet.

Haugen har arrangert 11 av 13 låtar saman med gitarist Askildsen og éin saman med Jan K. Hovland. «Snow» av Randy Newman framfører ho i arrangementet til komponisten. Uttrykket blir meir samansett. Spennet frå den bluesinspirerte «Stille natt» (som minner om samarbeidet mellom Cassandra Wilson og Brandon Ross) til «Kling no, klokka» med kalimbakomp til vokalen er stort.

Det som sameiner, er den hypnotiske tiltrekkinga røysta til Eva Bjerga Haugen har. Ho har utvikla til det perfekte ein heilt særeigen fraseringskunst som stel det meste av merksemda.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Jazz og jul

Eva
Bjerga Haugen:

Stille grender

Eva Bjerga Haugen, vokal, piano og kalimba; Morten Askildsen, gitar; Simen Kiil Halvorsen og Thomas Bang, bass. Grappa

Jazz og jul

Trygve Seim & Andreas Utnem:

Christmas Songs

Trygve Seim, saksofonar; Andreas Utnem, piano og harmonium. Grappa

Joleplater er stort sett ferskvare som det kjem ut altfor mange av. Nokre blir kanoniserte og går inn i sneiset av plater som går i loop store delar av desember.

Båe desse platene har bestått, og dei får godkjentstempel mykje godt av same grunn. Her er det to særmerkte røyster som serverer unike tolkingar. Eva Bjerga Haugen og Trygve Seim set bumerket sitt på kvar einaste innspeling dei er med på. Det kontemplative og kammermusikalske pregar innspelingane, og eit par låtar har dei felles, elles er dei to innspelingane ganske forskjellige.

Trygve Seim og Andreas Utnem har jobba saman i mest 30 år, og Purcor (ECM, 2010) var den første utgjevinga deira. Kor mykje dei jobbar saman no om dagen, veit eg ikkje, men samspelet er komplett. Saksofontonen til Seim pendlar mellom det glasklare og ein kombinasjon av ein spesiell vibrato og mikrotonalitet som skapar assosiasjonar til arabisk musikk.

I «Koma guds englar» glir han på minimalistisk vis frå det eine til det andre. I båe uttrykka målber Seim noko sårt og klagande. Arrangementa varierer sjølvsagt med bruk av tangentinstrument, men har elles eit eins preg og lener seg i stor grad på det telepatiske samspelet.

Haugen har arrangert 11 av 13 låtar saman med gitarist Askildsen og éin saman med Jan K. Hovland. «Snow» av Randy Newman framfører ho i arrangementet til komponisten. Uttrykket blir meir samansett. Spennet frå den bluesinspirerte «Stille natt» (som minner om samarbeidet mellom Cassandra Wilson og Brandon Ross) til «Kling no, klokka» med kalimbakomp til vokalen er stort.

Det som sameiner, er den hypnotiske tiltrekkinga røysta til Eva Bjerga Haugen har. Ho har utvikla til det perfekte ein heilt særeigen fraseringskunst som stel det meste av merksemda.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

SKRIFTSTADEN. Ivar Aasen dikta truleg «Vise om Giftermaal» her på lensmannsgarden i Litlebergen nord for Bergen i 1843. Måla av M. Roti i 1899. Faksimile frå Jarle Bondevik og fleire (red.): Målsamlingar frå Bergens Stift av Ivar Aasen, 1995.

SKRIFTSTADEN. Ivar Aasen dikta truleg «Vise om Giftermaal» her på lensmannsgarden i Litlebergen nord for Bergen i 1843. Måla av M. Roti i 1899. Faksimile frå Jarle Bondevik og fleire (red.): Målsamlingar frå Bergens Stift av Ivar Aasen, 1995.

Foto: Nasjonalbiblioteket

Kultur

Den bortkomne Aasen-visa

Ungkaren Ivar Aasen (30) dikta ei ungkarsvise i 1843 som kom bort for Aasen-kjennarane og blei ei skillingsvise for folk flest.

Ottar Grepstad
SKRIFTSTADEN. Ivar Aasen dikta truleg «Vise om Giftermaal» her på lensmannsgarden i Litlebergen nord for Bergen i 1843. Måla av M. Roti i 1899. Faksimile frå Jarle Bondevik og fleire (red.): Målsamlingar frå Bergens Stift av Ivar Aasen, 1995.

SKRIFTSTADEN. Ivar Aasen dikta truleg «Vise om Giftermaal» her på lensmannsgarden i Litlebergen nord for Bergen i 1843. Måla av M. Roti i 1899. Faksimile frå Jarle Bondevik og fleire (red.): Målsamlingar frå Bergens Stift av Ivar Aasen, 1995.

Foto: Nasjonalbiblioteket

Kultur

Den bortkomne Aasen-visa

Ungkaren Ivar Aasen (30) dikta ei ungkarsvise i 1843 som kom bort for Aasen-kjennarane og blei ei skillingsvise for folk flest.

Ottar Grepstad
Ei palestinsk kvinne passerer ruinane av bustadblokker i Hamad i Khan Younis sør på Gaza 13. mars 2024.

Ei palestinsk kvinne passerer ruinane av bustadblokker i Hamad i Khan Younis sør på Gaza 13. mars 2024.

Foto: Ahmed Zakot / Reuters / NTB

KrigSamfunn
Morten A. Strøksnes

Alt dette var ikkje nødvendig

Krigen i Gaza er ikkje eit brot, men snarare ei logisk fullbyrding av politikken som er ført dei siste femti åra i Israel.

Ferdigmathylla på butikken er ofte ganske stor. Men er det dei små som handterer ho best?

Ferdigmathylla på butikken er ofte ganske stor. Men er det dei små som handterer ho best?

Foto: Terje Pedersen / NTB

Frå matfatetKunnskap
Siri Helle

Ferdigmiddag

Det kan sjå ut som smådriftsfordelar bør få dominere norsk ferdigmatproduksjon. 

Presidentkandidat Donald Trump gjer honnør når dei spelar av opptaket der dømde etter 6. januar-åtaket på Kongressen syng nasjonalsongen i kor.

Presidentkandidat Donald Trump gjer honnør når dei spelar av opptaket der dømde etter 6. januar-åtaket på Kongressen syng nasjonalsongen i kor.

Foto: Jeff Dean / AP / NTB

KommentarSamfunn
Torbjørn L. Knutsen

Val på kanten av stupet?

– Om eg ikkje vinn presidentvalet i haust, betyr det slutten på det amerikanske demokratiet, sa Trump på eit valmøte i Ohio sist helg.

Markeringa av den internasjonale kvinnedagen 8. mars 2024 på Youngstorget i Oslo. Abida Raja heldt appell mot æreskriminalitet og kvinneundertrykking.

Markeringa av den internasjonale kvinnedagen 8. mars 2024 på Youngstorget i Oslo. Abida Raja heldt appell mot æreskriminalitet og kvinneundertrykking.

Foto: Javad Parsa

Samfunn

Den seigliva æresvalden

Debatten om æreskriminalitet er gamal. Framleis manglar dei heilskaplege løysingane, seier forfattaren Terje Bjøranger.

PernilleGrøndal
Markeringa av den internasjonale kvinnedagen 8. mars 2024 på Youngstorget i Oslo. Abida Raja heldt appell mot æreskriminalitet og kvinneundertrykking.

Markeringa av den internasjonale kvinnedagen 8. mars 2024 på Youngstorget i Oslo. Abida Raja heldt appell mot æreskriminalitet og kvinneundertrykking.

Foto: Javad Parsa

Samfunn

Den seigliva æresvalden

Debatten om æreskriminalitet er gamal. Framleis manglar dei heilskaplege løysingane, seier forfattaren Terje Bjøranger.

PernilleGrøndal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis