Utan bandet
Ein laussleppt kreativitet oppstår når Aaron Dessner og Justin Vernon lagar musikk saman.
Aaron Dessner og Justin Vernon lagar musikk saman under namnet Rock Big Red Machine.
Foto: Graham Tolbert
Rock
Big Red Machine:
How Long Do You Think It’s Gonna Last?
Jagjaguwar / Playground
Kanskje finst det nokre lesarar som har komme over «Phoenix» og lurt på kva artist dei eigentleg høyrer? Robin Pecknolds tindrande, bukoliske røyst sender tankane til Fleet Foxes, og så syng Anais Mitchell så fint med i duetten, i det eg held for å vere ein av årets finaste songar.
«Phoenix» er å finne på How Long Do You Think It’s Gonna Last?, den nye plata til Big Red Machine, som sikkert er eit namn som får fleire til å stusse. Bak skjuler det seg to velkjende musikarar og markante profilar, nemleg Aaron Dessner (The National) og Justin Vernon (Bon Iver). Sjølv om eit førstealbum kom ut for tre år sidan, gjekk det nok under radaren for mange, og det framstod kanskje som eit hobbyprosjekt, der det kreative fokuset framleis låg på banda deira.
Mangearta miljø
Big Red Machine kan ved første augekast sjå litt ut som eit sånt superbandopplegg som samlar prominente gjestar i fleng. Taylor Swift dukkar opp, og det same gjer sentrale, mindre kjende indienamn som This Is The Kit, Sharon Van Etten, Lisa Hannigan, Shara Nova (My Brightest Diamond) og Ben Howard, i tillegg til Pecknold og Mitchell. Men alle desse profilane er med fordi dei er ein del av eit mangearta musikkmiljø som har eksistert i årevis.
Dessner og Vernon arbeidde saman for første gong i samband med albumprosjektet Dark Was the Night (2008), altså før det verkelege kommersielle gjennombrotet til både The National og Bon Iver, og har hatt ei rekkje samarbeid i åra som følgde, inkludert på Swifts to siste plater, Folklore og Evermore (2020).
I likskap med desse er How Long Do You Think It’s Gonna Last? spelt inn i Dessners studio nord i delstaten New York, ein sentral musikalsk møteplass i samtidsamericanaen.
Frigjerande energi
Det er sjølvsagt ikkje vanskeleg å høyre tunge ekko frå både The National og Bon Iver på dette albumet, men musikken er også lausare, meir utforskande og kollektiv, sidan gjestane får mykje plass. Kanskje oppstår det ein frigjerande, kreativ energi og ein ny spontanitet når ein ikkje skal ta omsyn til dei forpliktande forventningane til trufaste lyttarar? Slik høyrest det i alle fall ut.
Mykje av How Long Do You Think It’s Gonna Last? er spelt inn på ulike stader, i tråd med pandemiens restriksjonar, men slik var også den musikalske utvekslinga alt då Dark Was the Night i si tid vart laga.
At det er mogleg for Dessner å vere eit kreativt nav som orkestrerer alle røystene og held det heile saman, er eit uttrykk for kor sterke kunstnarlege, samarbeidsorienterte nettverk som kan verte mobiliserte trass geografiske avstandar. Det er mange som ventar på ny musikk frå banda deira, men kven veit kvar hovudfokuset til Vernon og Dessner vil liggje på sikt?
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Rock
Big Red Machine:
How Long Do You Think It’s Gonna Last?
Jagjaguwar / Playground
Kanskje finst det nokre lesarar som har komme over «Phoenix» og lurt på kva artist dei eigentleg høyrer? Robin Pecknolds tindrande, bukoliske røyst sender tankane til Fleet Foxes, og så syng Anais Mitchell så fint med i duetten, i det eg held for å vere ein av årets finaste songar.
«Phoenix» er å finne på How Long Do You Think It’s Gonna Last?, den nye plata til Big Red Machine, som sikkert er eit namn som får fleire til å stusse. Bak skjuler det seg to velkjende musikarar og markante profilar, nemleg Aaron Dessner (The National) og Justin Vernon (Bon Iver). Sjølv om eit førstealbum kom ut for tre år sidan, gjekk det nok under radaren for mange, og det framstod kanskje som eit hobbyprosjekt, der det kreative fokuset framleis låg på banda deira.
Mangearta miljø
Big Red Machine kan ved første augekast sjå litt ut som eit sånt superbandopplegg som samlar prominente gjestar i fleng. Taylor Swift dukkar opp, og det same gjer sentrale, mindre kjende indienamn som This Is The Kit, Sharon Van Etten, Lisa Hannigan, Shara Nova (My Brightest Diamond) og Ben Howard, i tillegg til Pecknold og Mitchell. Men alle desse profilane er med fordi dei er ein del av eit mangearta musikkmiljø som har eksistert i årevis.
Dessner og Vernon arbeidde saman for første gong i samband med albumprosjektet Dark Was the Night (2008), altså før det verkelege kommersielle gjennombrotet til både The National og Bon Iver, og har hatt ei rekkje samarbeid i åra som følgde, inkludert på Swifts to siste plater, Folklore og Evermore (2020).
I likskap med desse er How Long Do You Think It’s Gonna Last? spelt inn i Dessners studio nord i delstaten New York, ein sentral musikalsk møteplass i samtidsamericanaen.
Frigjerande energi
Det er sjølvsagt ikkje vanskeleg å høyre tunge ekko frå både The National og Bon Iver på dette albumet, men musikken er også lausare, meir utforskande og kollektiv, sidan gjestane får mykje plass. Kanskje oppstår det ein frigjerande, kreativ energi og ein ny spontanitet når ein ikkje skal ta omsyn til dei forpliktande forventningane til trufaste lyttarar? Slik høyrest det i alle fall ut.
Mykje av How Long Do You Think It’s Gonna Last? er spelt inn på ulike stader, i tråd med pandemiens restriksjonar, men slik var også den musikalske utvekslinga alt då Dark Was the Night i si tid vart laga.
At det er mogleg for Dessner å vere eit kreativt nav som orkestrerer alle røystene og held det heile saman, er eit uttrykk for kor sterke kunstnarlege, samarbeidsorienterte nettverk som kan verte mobiliserte trass geografiske avstandar. Det er mange som ventar på ny musikk frå banda deira, men kven veit kvar hovudfokuset til Vernon og Dessner vil liggje på sikt?
Øyvind Vågnes
Øyvind Vågnes er forfattar og fast musikkskribent i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Rosa rullar av gris – men om skinka er ekte eller ikkje, er ikkje godt å seie ut frå eit bilete.
Foto: Pxhere.com
Kokt skinke
Ikkje eingong «ekte» er det det ein gong var.
Gunnhild Øyehaug har skrive bøker i mange sjangrar etter diktdebuten i 1998. Ho er også lærar ved Skrivekunstakademiet i Hordaland.
Foto: Helge Skodvin
Bulletinar frå ein medviten romanperson
Gunnhild Øyehaug skriv friskt og morosamt om draum og røynd i metaland.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.
Alle foto: Håvard Rem
Det blonde reservatet
PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.
Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.
Foto: Warner Bros. Discovery
Dyster dobbeldose
Denne runden med Jokeren ber det same mørket med nye tonar.