Arkivet: Kyss klapp og klem
Omslagsbiletet vart teke i Harlem i 1965.
«Three six nine/ the goose drank wine/ the monkey chewed tobacco on the street car line.» Slik opnar Shirley Ellis «The Clapping Song», ein av dei mest særprega rhythm & blues-låtane frå det store popåret 1965. Då Beatles og Stones, Motown og Stax Records elles prega listene.
Etter innleiinga går songen over i eit forrykande parti med instruksjonar om rytmisk klapping av hender og lår, og korleis du skal treffe handflatene til dansepartnaren med vekselvis venstre og høgre arm. Det heile i karnevalsrytmikk driven av basstromme og massivt messingblås, og mellomspel der ho funkar opp ei strofe frå ragtimenummeret «Rubber Dolly»:
«My mama told me If I was goody/ that she would buy me a rubber dolly/ My aunty told her/ I kissed a soldier/ Now she won’t buy me a rubber dolly.»
Ein standard frå jazz og hillbilly. Woody Guthrie song han på 1930-talet, og melodien nytta han til «This Land Is Your Land». Ei pur ung Ella Fitzgerald gjorde «My Wubba Dolly» til dryg hokumblues.
«The Clapping Song» nådde Topp 10 i USA og England i 1965 og blir stadig covra og sampla. Vokalekvilibristen Shirley Ellis blir også hugsa for «The Name Game». Det var kortare veg mellom barneleikar og poplåtar då.
Øyvind Pharo
Øyvind Pharo er litteraturvitar, musikkskribent og DJ.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
«Three six nine/ the goose drank wine/ the monkey chewed tobacco on the street car line.» Slik opnar Shirley Ellis «The Clapping Song», ein av dei mest særprega rhythm & blues-låtane frå det store popåret 1965. Då Beatles og Stones, Motown og Stax Records elles prega listene.
Etter innleiinga går songen over i eit forrykande parti med instruksjonar om rytmisk klapping av hender og lår, og korleis du skal treffe handflatene til dansepartnaren med vekselvis venstre og høgre arm. Det heile i karnevalsrytmikk driven av basstromme og massivt messingblås, og mellomspel der ho funkar opp ei strofe frå ragtimenummeret «Rubber Dolly»:
«My mama told me If I was goody/ that she would buy me a rubber dolly/ My aunty told her/ I kissed a soldier/ Now she won’t buy me a rubber dolly.»
Ein standard frå jazz og hillbilly. Woody Guthrie song han på 1930-talet, og melodien nytta han til «This Land Is Your Land». Ei pur ung Ella Fitzgerald gjorde «My Wubba Dolly» til dryg hokumblues.
«The Clapping Song» nådde Topp 10 i USA og England i 1965 og blir stadig covra og sampla. Vokalekvilibristen Shirley Ellis blir også hugsa for «The Name Game». Det var kortare veg mellom barneleikar og poplåtar då.
Øyvind Pharo
Øyvind Pharo er litteraturvitar, musikkskribent og DJ.
Fleire artiklar
Martin Baldysz debuterte i 2013 og er no ute med roman nummer tre.
Foto: Helle Frogner
Tronge sinn ved det vide havet
Martin Baldysz skriv seg inn i eit fortidig ungjentesinn.
Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Slaktetid
Så er det offisielt: Kvalitetssjekken på slakteria er ikkje anna enn eit volummål.
Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.
Foto: Den Nationale Scene
Den vanskelege, men nødvendige venskapen
I vårt sted byr på fint samspel i ein rik og lågmælt tekst, som kunne tent på å bli kutta litt.
Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).
Foto: Grethe Nygaard / Rogaland Teater
Når Kielland stig ned frå sokkelen
Det er 175 år sidan forfattaren Alexander L. Kielland blei fødd. No vert han feira med eit biografisk portrett på teaterscena.
Tom Roger Aadland kan sjå tilbake på 20 år som artist.
Foto: Birte Magnussen
Ein mangslungen veg
Tom Roger Aadland er ein av landets aller mest solide låtskrivarar.